Pagina 1 van 2

KTM LC 4(Olievraagje)

Geplaatst: ma nov 08, 2004 23:29
door Houten Klaas
Op ebay worden allerlei onderdelen aangeboden voor een LC 4. Grotere tank en ander tupperware.

Ik heb een LC 4 600 uit '91, die wel een facelift kan gebruiken.

Een tank uit 95 of 96 LC 4 620? past die op mijn model, hoe zit het trouwens met de verschillende bouwjaren.

Geplaatst: di nov 09, 2004 10:45
door JoeBaR
vanaf 95 tot heden is het plastik werk van de LC4 uit te wisselen , jij hebt het model met het witte plastiek en mint groene buddyseat? die zijn eigenlijk t mooist in originele staat :) met een kleine aanpassing van de tank en buddyseat ophanging kan je het plastik pas maken aan jij model LC4

Afbeelding

m`n eerste 4takt KTM uit 89 , al sinds 94 in mijn bezit :)

Geplaatst: di nov 09, 2004 15:38
door Houten Klaas
Dus wat erbij mij opzit is niet orgineel.

Afbeelding

Geplaatst: di nov 09, 2004 15:41
door JoeBaR
acerbis handkappen en een technosel buddy overtrek is niet origineel nee , er is wel een model geweest die een soortgelijke kleuren stelling heeft , maar daarbij zijn ook de radiateur kappen bestickerd

jij wil deze gaan voorzien van het oranje plastik?..

mooie fiets trouwens !! ik heb deze ook nog steeds , ik rijdt nu alleen nog op mn 520exc en mn Husaberg , maar ben nog altijd een fan van de eerste LC4 modellen , de *oer* LC4 !!

Geplaatst: di nov 09, 2004 16:11
door Houten Klaas
Afbeelding
Afbeelding

Ik wou dit er op zetten.

18 of 20 liter tank en het ziet er fraaier uit. Nu moet het nog passen.

Geplaatst: di nov 09, 2004 16:21
door JoeBaR
voorspatbord , koplamp unit , tank en voorvork protectors passen probleemloos , achterspatbord buddy seat en nummerschilden , daar zal je je subframe op moeten aanpassen (of ander subframe erbij kopen) het achterspatbord dat je nu hebt valt TUSSEN het subframe , bij de nieuwere types is het bovenop het subframe gemonteerd , de bevestigings gaten voor buddyseat en zijschilden komen ook niet uit ...

maar persoonlijk vindt ik m mooier zoals ie nu is ...

dat plastik werk wat je wilt gaan monteren is ook niet origineel aan de 95 er lc4 , dit is een grotere tank met een verhoogde buddyseat , wat gebruikt wordt voor langere afstanden , comfortabel en handig , maar absoluut niet verfraaiend voor het uiterlijk (vind ik :P )

Geplaatst: di nov 09, 2004 16:40
door Houten Klaas
Weet je nog een subframe?

Die kerel van ebay reageert niet. :evil:

Geplaatst: di nov 09, 2004 16:41
door TTT
Klaas, je mag hem eerst wel eens afspuiten :twisted:

Geplaatst: di nov 09, 2004 16:48
door Houten Klaas
Gisterenavond gedaan, na een stukje sturen had ik de puf niet meer om hem af te spuiten.

De eigenaar van de wasplaats werd boos, er stond een bord geen crossmotoren. Ik er meteen overheen ,meneer er zit een kenteken op. :twisted:

Geplaatst: wo nov 10, 2004 00:32
door Houten Klaas
Wat is de duitse benaming voor een subframe, mischien heckrahm ?

Heeft iemand nog een subframe liggen van 95 of jonger.

Zijn er ook KTM sloperijen?

Geplaatst: wo nov 10, 2004 00:54
door JoeBaR
misschien heeft Brouwer motors nog en gebruikt exemplaar.. KTM sloperijen denk ik niet dat die bestaan .. crossmotor sloperijen wel

Geplaatst: wo nov 10, 2004 10:34
door STTEVE
JoeBaR schreef: KTM sloperijen denk ik niet dat die bestaan ..
In Duitsland heb je ze wel
www.derenduroladen.de en www.endurokeller.de

In Nederland heb je ze ook wel, maar dan zijn het de rijders zelf, als ze wel rijden maar niet poetsen, zoals de van noppenforum bekende off-road rijdende broer van Sinterklaas :lol:

Geplaatst: do nov 11, 2004 20:06
door Houten Klaas
Is dit er één?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 22322&rd=1

En niet bieden hé :twisted:

Geplaatst: do nov 11, 2004 22:20
door JoeBaR
dat is dr 1 .. van 95 tot 99 ..

ben alleen bang dat je de onderste 2 ophangpunten aan je frame moet verplaatsen om hem pas te krijgen aan jou motor ..


pffff allemaal voor een nieuwere look :? terwijl dat ding al zo mooi is !!! :D

Geplaatst: vr nov 19, 2004 08:41
door Houten Klaas
Past een blok van een 620 in het frame van 600 ?

Geplaatst: vr nov 19, 2004 17:47
door JoeBaR
ja dat gaat vrijwel probleemloos

Geplaatst: za nov 20, 2004 08:55
door Houten Klaas
Zit er dezelfde carburateur op ?

Eventueel andere sproeiers?

Geplaatst: za nov 20, 2004 11:48
door JoeBaR
op een 620 zit een dellorto PMH 40 sd (40mm)

op een 600 zit een dellorto PHM 38 sd (38mm)

ook de sproeiers van de 620 zijn een maatje groter

Geplaatst: za nov 20, 2004 13:23
door Houten Klaas
Joe je bent geweldig.

Geplaatst: za nov 20, 2004 22:15
door JoeBaR
hehehe dat hoor ik nou graag :lol:

kijk eens op deze pagina hoe mooi iets kan zijn !!!

Geplaatst: ma dec 06, 2004 22:16
door crazywheely

Geplaatst: ma dec 20, 2004 20:25
door Houten Klaas
Zat net weer ff te kwijlen bij m'n brommert, een beetje trekken aan de achterbrug en ja speling hoe kan het ook anders.Laatst mijn achterwiel lagers vervangen,ketting en tandwielen. Nu de achterbruglagers, hoe te werk, brug uitbouwen en vervangen of zitten er nog addertjes onder het gras.

Geplaatst: di jan 04, 2005 18:01
door Houten Klaas
Welke olie kan ik best gebruiken?

10W40 halfsyntheet?

Geplaatst: di jan 04, 2005 19:09
door Houten Klaas
Ktm schrijft voor haar 4 takt modellen Motorex power synth 10 W 50 voor, dit is een volsyntheet.Kan ik deze ook gebruiken voor de '91 LC 4.Of een ander merk? Of een halfsyntheet?

Wie o wie?

Geplaatst: di jan 04, 2005 21:10
door Joop
Houten Klaas schreef:Ktm schrijft voor haar 4 takt modellen Motorex power synth 10 W 50 voor, dit is een volsyntheet.Kan ik deze ook gebruiken voor de '91 LC 4.Of een ander merk? Of een halfsyntheet?
Wie o wie?
Bij WPM adviseren ze altijd half syntheet voor de EXC modellen. :idea: Op mijn eerste EXC 400 heb ik altijd vol syntheet gesmeerd. Ik denk dat voor een LC4 een half syntheet een uitstkende olie is, alhoewel als je het wilt vol syntheet natuurlijk ook kan, maar ik denk niet dat dat voordelen biedt.