Pagina 1 van 2
"snelle"dagteller
Geplaatst: ma nov 08, 2004 15:29
door de antrapper
Wie weet er meer?, ik zoek een extra dagteller die snel op nul kan,
ik heb nu een Sigma tellertje maar om alles op nul te zetten moet
je hem/haar 3 sec. vasthouden.Dat is me te lang, wie heeft er een betere oplossing.?(en betaalbaar)
Gr Hans
Geplaatst: ma nov 08, 2004 16:11
door stteve (niet ingelogd)
Zelfs bij mijn ICO duurt t 3 seconden om op nul te zetten
Dat had ik niet verwacht, maar goed, hij is dan ook erg tweedehands en was dus niet zo heel duur. Bovendien is het niet zo heel erg, omdat er wel een afstandbediening aan vast zit, en je je hand dus niet van het stuur hoeft te halen!
Een maatje van me heeft een tellr gevonden die met 1 knopje op nul springt (en dus niet twee knopjes die je tegelijkertijd moet indrukken) en hij heeft met wat geknutsel een een afstandsbediening gemaakt
Ik zou zo niet weten welke teller en betaalbaar is en ook met 1 druk op nul springt ...
Geplaatst: ma nov 08, 2004 16:48
door TTT
sigma BC1600.
Springt niet alleen meteen op 0 maar heeft ook knoppen om te plussen en minnen voor als je een totaalstanden roadbook rijdt.
Geplaatst: ma nov 08, 2004 17:00
door arthur
Ik gebruik een Sigma BC 1200 en deze heeft een navi plus en navi min functie en is te nullen met een druk op de knop. Ik heb deze knop verwijderd en er een draadje aan gesoldeerd kapje terug geplaatst met kit ertussen voor het waterdicht maakt. Nu hoef ik niet mijn hand van het stuur te halen om hem op nul te zetten. Ik heb een apart drukknopje gemonteerd.
Sigma : BC 1200 Fietscomputer Prijs
Normaal: € 24.95
--------------------------------------------------------------------------
Product informatie:
Fietscomputer met de volgende functies:
Snelheid
Klok
Stopwatch
2 Wielmaten instelbaar
Dagafstand-Rittijd
Dagafstand
Totale afstand fiets 1 en 2
Gemiddelde snelheid
Maximum snelheid
Permanente vergelijking van de actuele en de gemiddelde snelheid
Afstand teller (Moser Guide) oplopende of aflopende instelling
Functies naar keuze in verschillende talen
http://www.futurumshop.nl/img/9030016.jpg
Geplaatst: ma nov 08, 2004 17:32
door TTT
nu willen we wel weten wat voor drukknopje je hebt gemonteerd !!!
Geplaatst: ma nov 08, 2004 17:56
door arthur
Zelf bouw: uit conrad voor de BMW. bij de yamaha wil ik het start knopje gebruiken
Geplaatst: ma nov 08, 2004 19:15
door de antrapper
Hoi Arthur,
De BC 1200, is dat als de dagteller voorstaat, dat je dan een druk op de knop en hij staat op nul?en blijft hij dan wel op de dagteller staan?
Ik heb een BC 500 en die moet je 3 sec. vasthouden en dan zet hij alles op nul, en springt door op de volgende functie, dus moet ik weer 3 keer drukken om mijn dagteller weer voor te krijgen
Gr HAns
Geplaatst: ma nov 08, 2004 19:30
door JBassie
kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld
JB
Geplaatst: ma nov 08, 2004 19:41
door Houten Klaas
Hij telt het aantal omwentelingen, de electronica vermenigvuldigt deze gegevens met de ingestelde omtrek naar de afgelegde afstand en snelheid etc.
Ik zoek eigelijk nog een imo van touratech voor weinig,kan deze wel snel nullen.
Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?
Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.
Geplaatst: ma nov 08, 2004 19:43
door Joop
Jan Bas Walhof schreef:kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld
JB
Met een dagteller meet je de gereden afstand per tocht of per dag en die zet je daarna weer op nul (hetzelfde als in een auto)
Geplaatst: ma nov 08, 2004 20:03
door arthur
de antrapper schreef:
Hoi Arthur,
De BC 1200, is dat als de dagteller voorstaat, dat je dan een druk op de knop en hij staat op nul?en blijft hij dan wel op de dagteller staan?
Ik heb een BC 500 en die moet je 3 sec. vasthouden en dan zet hij alles op nul, en springt door op de volgende functie, dus moet ik weer 3 keer drukken om mijn dagteller weer voor te krijgen
Gr HAns
Alleen navi plus is met 1 druk op de knop te resetten de anderen functies blijven gewoon door tellen .
Geplaatst: ma nov 08, 2004 20:11
door Freek
Houten Klaas schreef:
Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?
Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.
Ik ben er importeur van geweest.
Een goeie teller, die er ook nog eens mooi uitziet.
Maar helaas ook niet snel op 0 te zetten.
Geplaatst: ma nov 08, 2004 20:17
door TTT
arthur schreef:bij de yamaha wil ik het start knopje gebruiken
Leg uit
Geplaatst: ma nov 08, 2004 20:20
door JBassie
Joop schreef:Jan Bas Walhof schreef:kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld
JB
Met een dagteller meet je de gereden afstand per tocht of per dag en die zet je daarna weer op nul (hetzelfde als in een auto)
eerlijk gezegd zie ik hier niet echt het nut van in
ik neem aan dat je die dag km dan thuis opslaat op de computer en of op papier zet
Ik hou thuis gewoon in excel een onderhoudschema bij met alles erop.
uren, liters olie, benzine, baankosten, etc etc.
JB
Geplaatst: ma nov 08, 2004 20:25
door Joop
Met een dagteller weet je dus altijd precies hoe ver of je gereden hebt en kun je er met het tanken van benzine in lange buitenlandse tochten rekening mee houden. Na zo'n tocht zet je hem weer op nul, echter er zit ook een totaal teller op deze kan dus niet op nul gezet worden
Geplaatst: ma nov 08, 2004 20:31
door JBassie
Joop schreef:Met een dagteller weet je dus altijd precies hoe ver of je gereden hebt en kun je er met het tanken van benzine in lange buitenlandse tochten rekening mee houden. Na zo'n tocht zet je hem weer op nul, echter er zit ook een totaal teller op deze kan dus niet op nul gezet worden
Maar zit er tegenwoordig niet al een uitgebreid dashbord op zo'n dure enduro ? offroad fiets. (digitaal)
Niet te zwaar natuurlijk
Geplaatst: ma nov 08, 2004 20:32
door BaGGeR
Volgens mij is het de bedoeling dat je de dagteller gebruikt met het roadboek rijden. Bij elke aanwijzing staat de "exacte" tussenafstand, an moet je dus bij elke aanwijzing je teller weer nullen. Met een teller waarbij je dus drie seconden de knop ingedrukt moet houden kan het voorkomen (vaak zelfs) dat je de volgende afslag voorbij rijd.
Ik rij zelf op een Africa Twin, die heeft een hele mooie tripmaster, maar helaas ook niet te nullen met 1 simpele druk op de knop. Dan is zo'n sgma 1200 toch wel ideaal. Zeker met de Ad Ketelaars ritten de we graag rjden met die zware dingen, en dus de handen vol hebben aan de motor, itt de lichtere enduro's die je veel meer ziet tijdens dat soort ritten!
Groet!
Geplaatst: ma nov 08, 2004 22:08
door adje
Freek schreef:Houten Klaas schreef:
Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?
Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.
Ik ben er importeur van geweest.
En ik verkoop ze nog steeds
Geplaatst: ma nov 08, 2004 22:27
door arthur
TTT schreef:arthur schreef:bij de yamaha wil ik het start knopje gebruiken
Leg uit
Yamaha heeft een kickstarter dus dat knopje wordt niet gebruikt
Geplaatst: ma nov 08, 2004 22:48
door adje
TTT schreef:
Yamaha heeft een kickstarter dus dat knopje wordt niet gebruikt
Dat vind ik nou dom
Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan ?
Geplaatst: ma nov 08, 2004 23:07
door Rudy
Jan Bas Walhof schreef:Joop schreef:Jan Bas Walhof schreef:kan iemand mij vertellen wat een dagteller precies inhoud
Is het gewoon een metertje die bij het wiel zit en en aantal meters teld
JB
Met een dagteller meet je de gereden afstand per tocht of per dag en die zet je daarna weer op nul (hetzelfde als in een auto)
eerlijk gezegd zie ik hier niet echt het nut van in
ik neem aan dat je die dag km dan thuis opslaat op de computer en of op papier zet
Ik hou thuis gewoon in excel een onderhoudschema bij met alles erop.
uren, liters olie, benzine, baankosten, etc etc.
JB
Ik hield die uren vroeger ook bij , maar als je wat ervaring etc heb zie je vanzelf wanneer je zuigertje zijn beste tijd gehad heeft
(ff uitlaat eraf halen is genoeg). Wat ik zelf altijd bijhou zijn veerinstellingen etc (wel handig als je daar mee aan het spelen ben en erachterkom dat je vorigeinstellingen toch niet zo slecht waren
).
Geplaatst: di nov 09, 2004 13:47
door Gast
arthur schreef:Ik gebruik een Sigma BC 1200 en deze heeft een navi plus en navi min functie en is te nullen met een druk op de knop. Ik heb deze knop verwijderd en er een draadje aan gesoldeerd kapje terug geplaatst met kit ertussen voor het waterdicht maakt. Nu hoef ik niet mijn hand van het stuur te halen om hem op nul te zetten. Ik heb een apart drukknopje gemonteerd.
Sigma : BC 1200 Fietscomputer Prijs
Normaal: € 24.95
--------------------------------------------------------------------------
welke van de 2 heb jij? want ik ga hem ook halen
Geplaatst: di nov 09, 2004 15:13
door n8komeet
ad f schreef:Freek schreef:Houten Klaas schreef:
Dat apparaat wat brouwer verkoopt is dat wat?
Klik op het plaatje voor verder info, snel te nullen? Freek hij staat ook op jouw site.
Ik ben er importeur van geweest.
En ik verkoop ze nog steeds
Kan iemand mij vertellen waar deze in belgie te koop zijn en evt de kostprijs
Geplaatst: di nov 09, 2004 18:07
door arthur
Anonymous schreef:arthur schreef:Ik gebruik een Sigma BC 1200 en deze heeft een navi plus en navi min functie en is te nullen met een druk op de knop. Ik heb deze knop verwijderd en er een draadje aan gesoldeerd kapje terug geplaatst met kit ertussen voor het waterdicht maakt. Nu hoef ik niet mijn hand van het stuur te halen om hem op nul te zetten. Ik heb een apart drukknopje gemonteerd.
Sigma : BC 1200 Fietscomputer Prijs
Normaal: € 24.95
--------------------------------------------------------------------------
welke van de 2 heb jij? want ik ga hem ook halen
De eerste maar dan niet draadloos. Die geven bij sommigen motoren storing waardoor het signaal niet goed doorkomt.
Geplaatst: di nov 09, 2004 18:37
door Dewiene
lukt inderdaad niet draadloos, te veraf, en veel storing door motorelectronica.
trouwens heb ooit eens geprobeerd tijdens een off road ritje een Polar hartslagmeter te gebruiken;om te zien of deze sport echt zo belastend is voor de ademhaling/hartslag.(ik kom nl altijd flink zwetend terug) en wat raad je, deze had hartslag gemiddeld van 195 geregistreerd ; iets wat normaal alleen kan bij 12jarige topsporters tijdens zeer zware belasting, bij navraag toen bij een kennis die alles weet van hartslagmeters wist die me te vertellen dat je met die draadloze spullen snel last hebt van diverse storingen.
groetjes Erwin