Pagina 1 van 1

KTM Adventure

Geplaatst: do nov 21, 2002 21:51
door Gast
Wie kan mij wat meer vertellen over de KTM Adventure?
Een nieuwe 2002 kost hier 8000 Euro en ik kan de Duke die we niet gebruiken ook nog netjes inruilen.
- Wat zijn de zwakke punten?
- Wat zijn de sterke punten?
- Wat moét ik aanpassen voor ik er b.v. Marokko mee in kan?
- Wat is slim om aan te passen ,,,,,,,, ?
- Wat weegt ie wérkelijk rijklaar zonder krachtsap?

Algemene vraag: wat is jullie mening over harde (bv alu) koffers ten opzichte van zachte (zadeltassen).

Peter
La Huertecilla
Andalucía

Geplaatst: do nov 21, 2002 22:04
door Freek
Zwakke punten ? Hij is te mooi om mee te vallen.(kuip met 2 kleuren spuitwerk)
Verder is het zadel op lange ritten wel wat hard. Dit los ik op met een schapenvacht.

Sterke punten ? Dat ie klaar is om mee op reis te gaan. verbruik 1:22,5

Voor Marokko zou ik nog even een dustcover kopen voor je luchtfilter.

Dit is een droog filter die over je normale filter gaat. Eenvoudig even uitkloppen en klaar is kees.

Mijn aanpassingen: hoofdstandaard vervangen door zijstandaard (makkelijker met bagage) en een gecombineerde touratech houder voor roadbook en GPS.
op het bagage rekje heb ik met 2 klemmen een rekje van 20x40 cm (ter verbreding)

Voor bagage gebruik ik de touratech VP45 tanktas (met zijtassen naast de tank) ,als zadeltas de Ortlieb waterdichte zadeltassen en een bagagerol van Louis.

Alukoffers vind ik te zwaar, te duur en te breed (je bent al die ruimte niet nodig)

Vorig jaar koste die in Nederland f 20800,--/9438 euro

drooggewicht 154 kg

Geplaatst: do nov 21, 2002 23:05
door Gast
Zwakke punten ? Hij is te mooi om mee te vallen.(kuip met 2 kleuren spuitwerk)
re: Tja, de eerste keer doet zeer, maar daarná.... ook :-(
Maarreh, verder erg makelijk. Meestal (bij Japans) moet je beginnen met sterkere spaken en is het einde snel zoek. Bij mijn huidige prima Husaberg-ijzer waren/zijn er redelijk wat kleine technische onbenulligheidjes op te lossen.

Verder is het zadel op lange ritten wel wat hard. Dit los ik op met een schapenvacht.
re: Goed, heb nog een lamsvel liggen, ooit voor een paardrij-zadel aangeschaft.

Sterke punten ? Dat ie klaar is om mee op reis te gaan. verbruik 1:22,5
re: x25 liter = 500+ kilometer.... Heb ook 25 liter, 20 hoofd- + 5,5 zijtank, op de Husaberg en dat voldoet.

Voor Marokko zou ik nog even een dustcover kopen voor je luchtfilter.
Dit is een droog filter die over je normale filter gaat. Eenvoudig even
uitkloppen en klaar is kees.
re: makkelijk, goede suggestie. Ook voor mijn huidige fiets!

Mijn aanpassingen: hoofdstandaard vervangen door zijstandaard (makkelijker met bagage) en een gecombineerde touratech houder voor roadbook en GPS.
re: vervangen, hm, eenst over denken, vind een hoofdstandaard juist zo aantrekkelijk.
TT toadbook-lezer heb ik al en een TT-steun voor mijn Garmin II ook.

op het bagage rekje heb ik met 2 klemmen een rekje van 20x40 cm (ter verbreding)
re: weer een goed idee, helaas niet voor mijn huidige fiets.

Voor bagage gebruik ik de touratech VP45 tanktas (met zijtassen naast de tank) ,als zadeltas de Ortlieb waterdichte zadeltassen en een bagagerol van Louis.
Alukoffers vind ik te zwaar, te duur en te breed (je bent al die ruimte niet nodig)
re: Ja, ik ook en daarbij heb ik al een mooi slank setje stevige zadeltassen én..... een waterdichte roltas voor erbovenop.

Vorig jaar koste die in Nederland f 20800,--/9438 euro
re: Oeps!!

drooggewicht 154 kg
re: Hmm. Da's inderdaad veel meer dan mijn huidige fiets. Veel, héél veel meer.

Geplaatst: do nov 21, 2002 23:27
door Freek
tank is 28 liter, en is ruim voldoende in Marokko.

Het bagage rekje is gemaakt van verwarmingbuis. Door een vriendelijke loodgieter even gebogen tot een rechthoekje van 20x40 cm. 2 klemmen erom, klaar!

Dit rekje geeft je bagagerol wat meer steun.

Enigste nadeel van de zijtassen aan de tanktas is dat dit (met modder en zand ertussen)gaat schuren.
Dit heb ik opgelost door een laagje tape op de tank te plakken.

Ik heb je een foto gestuurd van mijn @venture met volle bepakking.

Ga in marokko vooral naar de Gorges du Dades en Gorges du Todra, de Marokaanse Grand Canyon. Vrijwel niet te doen met een personenauto of bus, dus leuk.(als ze'm ondertussen niet geasfalteerd hebben)

KTM

Geplaatst: vr jan 03, 2003 11:31
door Advent(o)urist
Beste Freek en andere noppies,

zelf overweeg ik een KTM erbij te nemen.

Welke overwegingen zijn er om een 640 Adventure of 660 Rally te nemen? En dit tov een F650GS ?


greezz

Eef

Geplaatst: vr jan 03, 2003 11:55
door Freek
De 660 is natuurlijk een machine om van te watertanden. met zeker 10 pk meer dan de adventure. Maar die extra pk's zullen de motor ook eerder slopen.

De F650GS is weer een veel bravere machine dan de adventure.

Bij Noppennieuws hebben ze een paar jaar geleden een 650GS verbouwd met WP-vering, IMO, 21" voorwiel enz. Koste een vermogen terwijl de adventure dit allemaal al standaard heeft.

Geplaatst: vr jan 03, 2003 12:10
door Nopper in spe
merci Freek,


ga eens in Zwartbroek kijken of er een demootje staat. Ben errug benieuwd.

Iep

Geplaatst: vr jan 03, 2003 13:32
door Freek
Als Brouwer niks heeft staan, kun je nog naar Sommer in Oberhausen gaan. Die heeft zeker een demo.

Geplaatst: vr jan 03, 2003 13:49
door nopper in spe
Hi Freek,

als ik langs ben geweest meld me ik op dit forum, maar dan als lid!

**Rij Nop en Rij Blij**

Geplaatst: vr jan 03, 2003 17:14
door Freek
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... l?#2368ktm

Hier vindt je veel info en ook worden er regelmatig wat te koop aangeboden.

Geplaatst: za jan 04, 2003 21:55
door henk-v
de noppenieuws bmw staat ook te koop

Geplaatst: zo jan 05, 2003 17:47
door Huertecilla
'...de noppennieuws BMW staat ook te koop...' Gaan ze nu een echte Adventure kopen?! :wink:

Geplaatst: di jan 07, 2003 00:37
door Fr@venture
Jaaaa, er komt een tijd dat IEDEREEN op een Adventure rijdt!

En als je nu naar DE RALLY kijkt zie je dat die tijd nu al is aangebroken, en dat heeft zo z'n redenen :D :D

Als je op zoek bent naar een tweedehandse dan kun je ook een Duitse import overwegen. Is echt veel goedkoper, met veel meer keus dan in Nederland. Kijk b.v. eens op www.motoscout24.de

Geplaatst: di jan 07, 2003 13:21
door Kees
Bij brouwer staan twee 660 rally`s te koop
www.brouwermotors.nl