Pagina 1 van 1

Husqvarna 2004 en kleppen

Geplaatst: ma okt 25, 2004 14:46
door erwindob
Ik ben aan het zoeken voor een vervanging van m'n XR400.
Op thumpertalk.com lees ik dat bij de 2004 Husqvarna's veel kleppen gesteld moet worden. (om de paar 100km)
Wat is de ervaring van de HVA rijders hier daarmee?

De 2005 HVA's hebben dikkere klepstelen en staan onder een andere hoek om dit te verbeteren.

alvast bedankt,

Rwin

Re: Husqvarna 2004 en kleppen

Geplaatst: ma okt 25, 2004 14:49
door speedphreax
En bij welke types zou dit spelen? 450/510?

Geplaatst: ma okt 25, 2004 14:53
door erwindob
ja klopt, TE/TC 450 en 510.
Ik ben met name geintereseert in de 450

http://www.thumpertalk.com/forum/showfl ... ll/fpart/1

Geplaatst: ma okt 25, 2004 14:59
door speedphreax
Ik heb voor mezelf eventueel de 510 SM in gedachten. Ik weet dat Paul van Bon Motoren met een 450 SM rijdt en hem heb ik er nog nooit over gehoord. Maar goed... hij verkoopt ze dan ook.

Geplaatst: ma okt 25, 2004 15:02
door erwindob
Behalve dit kan ik er niets mis aan vinden.
De 1e kickstartkits begin 2004 waren niet goed, maar is aangepast. Verder niks dan blije rijders

Geplaatst: ma okt 25, 2004 22:34
door Bart M
Enkele '04 -modellen hadden inderdaad last van snel slijtende klepranden. Er was iets mis met de kwaliteit vd Titanium denk ik. Je moest echter echt pech hebben om met een "slechte" motor opgezadeld te worden. Heb zelf sinds maart een 450TE en daarvan zijn de kleppen nog nooit bijgesteld (inmiddels 3 of 4000km offroad gereden). Vroegtijdig versleten kleppen worden uiteraard gratis vervangen door je dealer.

Re: Husqvarna 2004 en kleppen

Geplaatst: ma okt 25, 2004 22:54
door speedphreax
erwindob schreef:Ik ben aan het zoeken voor een vervanging van m'n XR400.
Op thumpertalk.com lees ik dat bij de 2004 Husqvarna's veel kleppen gesteld moet worden. (om de paar 100km)
Wat is de ervaring van de HVA rijders hier daarmee?

De 2005 HVA's hebben dikkere klepstelen en staan onder een andere hoek om dit te verbeteren.

alvast bedankt,

Rwin
Dit is overigens niet wat er op dat forum te lezen valt. Op dat forum geven ze als oorzaken aan de de hoek van de klepzitting niet goed was en dat de klepsteel/geleider passing te ruim was. Tevens is de klep nu van een ander materiaal.

De kleppen staan dus niet in een andere hoek maar alleen de zitting is in een andere hoek geslepen.

Leker forum trouwens, dat TT. Hoop gescheld over en weer.

Geplaatst: di okt 26, 2004 07:34
door erwindob
@Bart,

Dat hoor ik graag. Dankjewel.

Geplaatst: di okt 26, 2004 21:45
door ivan#12
Er was gewoon een slechte partij kleppen gemonteerd (titanium te zacht) ...
klepspeling was dan al weg na 500 km. Maar het gaat hier over een paar motoren over alle geleverde motoren ... (wij hadden er 1 op de 15 geleverde motoren)

Kleppen wordden gratis vervangen...

Ikzelf heb een heel jaar getraind en wedstrijd gereden op een 450 en klepspeling was nog perfect!

Groetjes,

Ivan die de in z'n 1ste reeks op z'n nieuwe TC450 al de kopstart nam :p :p :p

Geplaatst: wo okt 27, 2004 07:40
door erwindob
Volgens mij moet ik nodig eens naar een Huskie dealer gaan kijken...

bedankt.

Rwin

Geplaatst: wo okt 27, 2004 07:44
door Bart M
ivan#12 schreef: Ivan die de in z'n 1ste reeks op z'n nieuwe TC450 al de kopstart nam :p :p :p
Aha, ik wist niet dat je een TC 2005 had :roll: Is die dan zo veel beter dan de 2004 of is het gewoon de overschakeling van TE naar TC?