Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo nov 17, 2002 21:02
door Arno
Jullie hebben het vaker over een "enduro clausule" die in je verzekering moet zitten maar wat wordt daar precies mee bedoeld, mijn XR bv is gewoon WA verzekerd bij Interpolis, is dit niet voldoende ???

Geplaatst: zo nov 17, 2002 21:03
door henkzelf
volgens de site en het KNMV boekje kun je ook alleen vrijdag of alleen zaterdag rijden met een 1-dags licentie. Als je alleen zaterdag wilt rijden moet je op vrijdag keuren en inleveren. Alleen vrijdag rijden betekent donderdag inleveren tussen 10 en 18 uur. De motor slaapt dan een nachtje buiten in het parc-ferme.(slot meenemen). Let wel: je kunt niet op je offroadlicentie (1 keer per jaar) inschrijven ter plaatse.
Aanmelden vooraf bij de KNMV tot maandag 17.00 uur.
Op de site van Enter staan al fraaie foto;s van de 100 km route. Geloof het of niet, maar een 2-daagse is het mooiste wat er is binnen nederland.

Geplaatst: zo nov 17, 2002 21:33
door henkzelf
Arno, de meeste gewone WA verzekeringen sluiten wedstrijdgebruik uit; ik ken alleen de KNMV verzekering met een enduro-clausule, maar ik heb geen marktonderzoek gedaan. Destijds bestond het in ieder geval niet bij mij hofleverancier, de FBTO.

Geplaatst: di nov 19, 2002 10:30
door Wopke
:!:
Enduro Clausule en 2-daagse's. ik wil er ook nog wel wat info over kwijt....

Ik heb ook de KNMV verzekering genomen en mijn oude destijds opgezegd omdat deze (De Amersfoortse) geen dekking wilde garanderen tijdens Offroad/Enduro. Let wel: Een enduro-clausule betekent NIET dat je tijdens de enduro of OTR rit overal verzekerd bent, maar dat je op de "tussenstukjes"openbare weg WEL verzekerd bent. Andere verzekeraars sluiten zlefs de gedeelten op de openbare weg uit, omdat ze een Enduro en OTR zien als een prestatierit met risico's. Er is volgens mij nog een verzekeraar die dit doet, volgens mij een engele=se verzekering..?
Maar ga maar gewoon naar de KNMV, ik heb daar een WA+beperkt Casco (dus + diefstal/brand) verzekering genomen en ze waren gewoon heel scherp met de prijs tov mijn oude verzekering.
Altijd kopietjes van polis+ rijbewijs en het originele kenteken meenemen in je motormapje als je de motor laat keuren bij de Enduro.

Bij de tweedaagse moet je volgens mij als 1-dagslicentie zowiezo voor 2 dagen dokken bij inschrijving. Ik heb bij de 2-daagse van vorig jaar gebeld met de organisatie of ik ook vrijdagochtend vroeg mocht keuren, dat mocht, dus hier wellicht ook, wees dan wel goed op tijd.
En inderdaad de hele motor wordt gechecked.... Geluid, km teller, lichten, banden, toeter en ook framenummer op motor wordt vergeleken met kentekenbewijs...

Ik doe niet mee in Enter....


Wopke

Geplaatst: di nov 19, 2002 13:22
door Gast
Ik heb mijn motor verzekerd via Tuitert assurantien bij London verzekeringen, daar zit ook een enduro clausule bij in...en is een stuk goedkoper dan bij de KNMV. Voordeel is ook dat Tuitert zelf ook actief is in de enduro's en dus meteen weet waar je het over hebt.

Maar ik geloof dat tegenwoordig ook via UNIVE een enduro clausule te regelen is bij je enduro fiets.

Geplaatst: di nov 19, 2002 20:18
door jan
Moet je kilometerteller ook werken????

Dat mag zeker geen fietsteller zijn dan???

Geplaatst: di nov 19, 2002 20:38
door Kees
Volgens mij wel want een donkervoort heeft zelfs standaart een fietsteller als snelheids meter

Geplaatst: wo nov 20, 2002 09:34
door Robje
Wie kan mij exact vertellen waar op gelet wordt bij een keuring? Kijk geluid, banden, remmen ed is oke wat mij betreft, maar verlichting? Zover ik weet is het niet verplicht om met verlichting aan te rijden in Nederland, dat het spul moet werken is bekend maar om daar zo streng op te keuren???? Lampen zijn toch al zo kwetsbaar.... Mag je wel een slag in je wiel hebben of wordt je dan naar huis gestuurt omdat het spul niet in balans is? :P
Zijn er lijsten die ze gebruiken waar alles op staat?

Geplaatst: vr nov 22, 2002 17:17
door Wopke
:!:

Zoals gezegd:

Banden, Voor OTR minimaal een DOT keurrmerk, voor Enduro een FIM goedkeuring. Geldt vanaf 1-1-2003 ook voor de voorband.
Remmen, werkend?
KM teller(mag best fietsteller zijn) (in midden van stuur monteren)
Claxon: Mag ook handtoetertje met zwart bolletje zijn.
Verlichting, doet de verlichting het ook en OOK het remlicht?
Lawaai-produktie, niet boven de 93dB als ik het goed heb.
Algehele toestand (slap, speling op wiellagers/balhoofd)
Gedig kenteken bewijs en verzekering incl. Enduro-clausule.

Als je hieraan voldoet ben je niet meer af te keuren door de knmv-mannen. :P

Groeten, tot in Noordwolde...

Wopke