Pagina 1 van 1
geen versnelling meer
Geplaatst: zo okt 03, 2004 18:11
door jofa
Vanochtend 2 uur in de auto gezeten om de otr-rit in Westerbork te gaan rijden, daar aangekomen motoren afgeladen kleren aangetrokken, motor gestart om naar de keuring/inschrijving te rijden, koppeling in en dan in de eerste versnelling en rijden zou je zeggen...maar niets was minder waar.. met geen mogelijkheid ging ie in een versnelling
Gisteravond ben ik er nog mee naar de benzinepomp gereden om hem af te tanken en niks gemerkt. Wat blijkt.. (volgens Jos van Vugt) de schakelwals (
) zit zo vast als een huis. Hoe zou dit kunnen komen???
zoals eerder gezegt, gisteravond nog mee gereden en zonder er ook maar iets aan gemerkt te hebben heb ik hem weggezet....
groeten, Joep.
(die nu toch wel zo'n beetje de bodem van zijn portomonee begint te zien door zijn oh zo "betrouwbare" Husky
)
Geplaatst: zo okt 03, 2004 19:06
door Jan :)
He Joep het was Henk Jager die naar je motor heeft gekeken.
Suc6
Geplaatst: zo okt 03, 2004 19:32
door jofa
ik twijfelde al toen ik het neertikte. maarja...maakt het eigenlijk wat uit? kapot is en blijft kapot.
Geplaatst: zo okt 03, 2004 19:35
door jofa
WEER!!
Re: geen versnelling meer
Geplaatst: zo okt 03, 2004 20:41
door Gast
jofa schreef:die nu toch wel zo'n beetje de bodem van zijn portomonee begint te zien door zijn oh zo "betrouwbare" Husky
)
Troost je,een Husky koop je maar één keer!
Geplaatst: ma okt 04, 2004 10:35
door huskie
Maar even serieus, nu.
Want ik heb twee huskies. Oooo wat dom.
Maar er zit dus duidelijk iets geklemt daarbinnen. Hij zal open moeten, want zo kun je niets erover zeggen.
Ik voel met je mee Jofa, het is zwaar #@#$%.
Geplaatst: ma okt 04, 2004 15:47
door jofa
huskie schreef:
Maar even serieus, nu.
Want ik heb twee huskies. Oooo wat dom.
Maar er zit dus duidelijk iets geklemt daarbinnen. Hij zal open moeten, want zo kun je niets erover zeggen.
Ik voel met je mee Jofa, het is zwaar #@#$%.
Dank je....
Net het blok eronderuit geschroefd en wilde hem open gaan draaien maar toen ik daaraan wou beginnen zat ik een beetje te kijken en vroeg me af, moet ik echt helemaal bovenaan bij de kleppendeksel beginnen met losschroeven??? d.w.z. alles 1 voor 1 scheiden zodat ik uiteindelijk elk deel los heb liggen of is er ook een manier om de cilinder met toebehoren enigzins in elkaar te laten en toch het blok te kunnen splitsen?
Geplaatst: ma okt 04, 2004 16:17
door mxrider#28
je distributie zal er in ieder geval af moeten, dus ik denk dat je toch echt bij het kleppendeksel moet beginnen
Geplaatst: di okt 05, 2004 15:06
door huskie
De carter helften worden oa bij elkaar gehouden door je cilinder. Dus je begint boven
Nooit geleerd dat je van boven naar onder moet werken?
Geplaatst: di okt 05, 2004 18:26
door jofa
Zoveel ervaring heb ik nog niet met sleutelen op lang geleden af en toe een brommertje na dan. Bovendien, alle kennis die ik heb, heb ik van mezelf door zo veel mogelijk zelf te doen. Ik vroeg het eigenlijk alleen even om te proberen wat werk uit te sparen maar ondertussen ligt ie al helemaal uit elkaar (ik was dus maar gewoon bovenaan begonnen
) en ligt ie in delen bij JST om even een ervaren oog er overheen te laten gaan zodat ik niks laat zitten wat evt ook aan vervanging toe zou zijn.
Geplaatst: di okt 05, 2004 20:03
door huskie
Nou Jofa, je houdt tenminste van opschieten
Laat je het ons even weten wat er mis is/was? Kunnen wij ook weer ons voordeel mee doen, misschien
Geplaatst: di okt 05, 2004 20:09
door jofa
huskie schreef:Laat je het ons even weten wat er mis is/was?
Allicht.
Morgen kan ik het blok op halen. Ben benieuwt wat hij er nog over te zeggen heeft.
Geplaatst: do okt 07, 2004 23:38
door jofa
Ik ben dus om te beginnen verkeerd ingelicht door de vorige eigenaar over het onderhoud van mijn motor. Die vertelde mij namelijk dat ik de olie onderaan het blok af moest tappen, iets wat je dus NOOIT mag doen bij een TE610, om de simpele reden dat je dan de vergrendeling van de versnellingsbak los draait dat is een bout met daarin een veertje met daar bovenop een kogeltje. Mij is dus verteld dat ik de olie op die plek af moest tappen, dus heb ik dat altijd gedaan alleen heb ik deze keer dus aan de schakelpook gezeten (blijkbaar) en dat heeft als gevolg gehad dat mijn versnellingsbak vast is komen te zitten tussen twee versnellingen. Gelukkig is bij mij de schade beperkt gebleven tot een pakkingset en een set zuigerveren maar het had HEEL anders af kunnen lopen want er zit bij de schakelwals een lagertje wat in de verdrukking had kunnen komen door dat kogeltje. En als dat lager kapot was gelopen was ik een stuk verder van huis geweest...
Dus... Mensen met een TE 610... je dient de olie af te tappen via het zwarte slangetje dat van bovenop het blok naar de zij/onderkant van het blok loopt tot voor het voortandwiel!!! Daarachter zit ook een oliefilter wat je dan dus ook meteen schoon kan maken
Geplaatst: vr okt 08, 2004 16:33
door huskie
Goed dat ik een 2 takt heb
anders had dat mij kunnen gebeuren.
Maar waarom nieuwe zuigerveren? Die krengen zijn hardstikke prijzig en dat heeft toch niets met je bak te maken? Of had je olie/compressie problemen?
Geplaatst: vr okt 08, 2004 16:57
door jofa
De zuigerveren waren bijna aan vervanging toe dus als ie dan toch open is kan je ze maar meteen vervangen toch?
verkoop
Geplaatst: zo okt 17, 2004 20:23
door dick van doodeweerd
dat ding moet weg man
weet wel iemand hij heet ff denken nu moet ik moet op gaan brengen
henk beumer of zoiets pppfffff
hahahaha
Re: verkoop
Geplaatst: zo okt 17, 2004 20:25
door dick van doodeweerd