Pagina 1 van 1

Vlotter niveau BST 40 (LC/4)

Geplaatst: di sep 14, 2004 12:36
door JWJanssen
Ik heb afgelopen week het vlotterniveau afgesteld van mijn 2003 640 Adventure (BST40 carb) en wat een verschil maakt dat. Ik heb me 6000 km aan het rotte draaien van de motor geergerd, zet ik het vlotterniveau goed (wat veel te hoog stond), rijdt dat ding nu als een zonnetje. Trekt eindelijk goed, loopt goed hoog in de toeren, is veel zuiniger en slaat niet meer af als er hard geremd wordt. Super.

Geplaatst: di sep 21, 2004 22:26
door Fr@venture
Interessant verhaal!
Ik heb het zelfde ervaren met mijn '01 Advenure.
Bij mij moest het vlotter niveau echter omhoog!!
Mijn vraag is nu hoe jij die vlotter hebt afgesteld en gecontroleerd?
Ik heb uiteindelijk het vlotterniveau gecontroleerd door een doorzichtig slangetje op het aftaptuitje aan te sluiten. Heb helaas geen foto gemaakt van de stand toen.
Ook zou ik wel willen weten hoe jou motor zich nu gedraagt als je over een wasbord rijdt. Mijn Adventure vind dat de laatste tijd niet meer zo leuk. Ik denk daarom dat de vlotter weer een beetje verlopen is. Ook kan het zijn dat het kleinere sproeiertje (155) dat ik nu gemonteerd heb daar aan mee werkt. Normaal rij ik met een 157.5 sproeier.
Wat is bij jou de sproeier bezetting?

Groeten,

Fr@venture

Geplaatst: wo sep 22, 2004 09:15
door JWJanssen
Ik heb de vlotter zo afgesteld dat de rand van de vlotter parallel staat met de rand van de vlotterbak als het verende pennetje in de vlotternaald net aangeraakt wordt door de vlotterlip. De vlotternaald zelf moet dus al aanliggen. Dat is dus een beetje goochelen met de carburateur in je hand. De vlotter moet naar beneden wijzen en carb horizontaal, dan zover kantelen dat de vlotternaald en pennetje volledig ingedrukt worden, dan zover terugkantelen naar horizontaal dat de vlotterlip het pennetje net niet vrijlaat. Dan moet de vlotterran parallel zijn aan de vlotterbakrand.

Ik heb een 170 hoofdsproeier, dat is eigenlijk te groot, er moet een 165 in. Ik heb een 2003 Adv, dus met high-flow cilinderkop.

Ik kan zonder problemen springen, wasborden en knippen nemen en hard remmen zonder dat de motor inhoud of afslaat.

Geplaatst: wo sep 22, 2004 10:46
door Rogier
Ik heb hier eerder ook iets over gelezen. Effe zoeken....


Was een stukje dat Jan Vlietland had geschreven over zijn ervaringen met zijn KTM Adventure; zie hier een stukje van Sommer: Afbeelding

Is dit hetzelfde probleem als bij jullie optreedt? Ik ga over een paar dagen mijn KTM van 2002 ophalen, hoop dat die dit probleem niet heeft (ander type carburateur?)

Overigens zit er op de 2001 van Fr@venture toch een andere als die op een 2003 model? En dan toch dezelfde problemen?

Geplaatst: za sep 25, 2004 22:21
door Fr@venture
OK JW, Zo heb ik 'm ook ooit eens afgesteld. Dit is de door KTM geadviseerde manier (die bij mij dus slechte resultaten gaf).
Het is wel interessant dat jij nu eigenlijk te rijk rijdt maar dat dat geen problemen geeft. Ik rij nu eigenlijk te arm en heb wel problemen...
De echte oorzaak zit m 'denk ik toch in de zwevende gasschuif van die CV carburateurs.

Rogier, het probleem waar wij het over hebben is niet het zelfde maar zal er ook wel iets mee te maken hebben.
De tip van Sommer heb ik al ingevoerd maar ondanks dat heb ik toch nog een probleem.

Ik denk dat ik eerst maar 's even die 157.5 sproeier ga monteren.

Bedankt en groeten,

Fr@venture