Pagina 1 van 1
Gezocht, info of een werkplaatshandboek Kawasaki KLR 600
Geplaatst: ma aug 23, 2004 22:32
door 600 KRL(etje)
Hoi,
Ik ben nieuw hier, dus zal ik me bij deze meteen ff voorstellen.
Ben dus Ronald en ik kom uit Rotterdam.
Ik ben met een nieuw winterprojekt bezig, het opknappen van een Kawasaki KLR 600 uit 1985.
Heb ik pas voor weinig gekocht, maar hij mist vermogen en hij rookt als m'n opoe op een kolenboot (heel erg dus).
Ik heb in ieder geval de aanhaal momenten van de cil.kop bouten nodig en de positie van de nokkenassen tenopzichte van de krukas (merktekens vliegwiel enzo).
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten,
Ronald
Geplaatst: di aug 24, 2004 11:39
door Estivie
Geplaatst: wo aug 25, 2004 00:07
door 600 KRL(etje)
Bedankt voor je reply, maar mijn type staat er niet bij.
Inmiddels heb ik bij Hans van Wijk in Zoetermeer een origineel werkplaatshandboek van Kawasaki kunnen bestellen.
Geplaatst: wo aug 25, 2004 11:40
door Estivie
Nou, dan ben je alvast gesteld. Veel suc6 met je project
Geplaatst: za aug 28, 2004 09:23
door 600 KRL(etje)
Helaas,
Ik ben blij gemaakt met een dode mus.
Het werkplaatshandboek wat ik besteld had bij v. Wijk Motoren voor een somma van € 23.05, was niet het werkplaats handboek maar een supplement.
Staat totaal niets in wat ik wil weten.
Was een foutje van Kawasaki.
Maar een origineel "Base Manual" blijkt € 76,- te kosten.
Dus nu heb ik nog niets.
Heeft iemand wat gegevens voor me?
Het gaat me vooral om het op tijd zetten van de nokkenassen.
Ik neem aan dat dit voor bijna alle 1 cil. van Kawa hetzelfde is.
Groetjes,
Ronald
Geplaatst: za aug 28, 2004 09:34
door Helen
Ik heb een paar maanden geleden een werkplaatshandboek van mijn KDX gekocht, via deze site:
http://www.repairmanual.com/motorcycles/1985/34/5/4810
(Ik heb voor jou al de link opgezocht van de KLR uit 1985
)
prijs is $36.95 US Dollars
(Ik zal seffens eens navragen bij onze financieel directeur hoeveel ik voor mijn werkplaatshandboek effectief betaald heb - maar hij ligt nog in zijn bedje
)
Geplaatst: za aug 28, 2004 18:59
door 600 KRL(etje)
Bedankt,
Inmiddels heb ik al via deze site het bewuste boek besteld.
Met verzend en handeling kosten bij elkaar bijna € 50,-
Nu maar hopen dat dit goed komt.
Maar ik ben gewoon ongeduldig.
Duurt toch zeker wel een week voordat het binnen is.
Ik zou graag de maximale slotspeling van de zuigerveren willen weten
En de afkeurmaat van de cilinderbus.
Dan weet ik tenminste of ik nieuwe zuigerveren nodig heb of dat alles naar een overmaat opgeboord moet worden.
Geplaatst: za aug 28, 2004 19:33
door Helen
600 KRL(etje) schreef:Duurt toch zeker wel een week voordat het binnen is.
Dat viel reuze mee bij mij! Amper drie dagen dacht ik.
Geplaatst: za aug 28, 2004 22:29
door pantah81
Controleer in elk geval de goede werking van de distributiekettingspanner. Dit is een heel gevoelig onderdeel op die Kawa's en het minste wat ermee misloopt, kan ervoor zorgen dat de ketting een tandje verspringt met alle gevolgen vandien. ZEKER in de gaten houden is de enige raad die ik je geef. Wat de timing zelf betreft: in feite heb je zelfs geen merktekens nodig. Als de zuiger boven staat in zijn kompressieslag, wijzen de nokken evenredig van elkaar weg en vormen dus een weidopengespreide "V".
Geplaatst: za aug 28, 2004 23:07
door 600 KRL(etje)
Kettingspanner heb ik gecontroleerd, is als nieuw
Op het vliegwiel staan 2 merktekens, beide bij hoogste stand zuiger (is niet eenvoudig te zien welke van de 2 precies het bovenste dode punt is.
Op de nokkenastandwielen staan aan de ene kant een streepje en er recht tegenover een pijltje
Ik denk dat deze dan horizontaal moeten staan (Zeker niet in een V vorm)
Het lijkt me logisch dat de inlaatkleppen bij BDP naar binnen wijzen, zodat deze direct opengaan als de zuiger gaat zakken (inlaatslag).
De uitlaatkleppen zullen waarschijnlijk ook naar binnen gericht moeten zijn, omdat in en uitlaatkleppen nooit gelijktijdig open moeten staan.
Dus nok inlaatklep naar binnen gericht is zo snel mogelijk open van inlaatklep.
Nok uitlaatklep ook naar binnen gericht om zo laat mogelijk (in de cyclus) de uitlaat klep te openen.
Maar 1 tandje verkeerd en het loopt dus al niet lekker meer.
Ik wacht wel tot ik het werkplaats handboek binnen heb.
Geplaatst: za sep 11, 2004 23:05
door DaBuzzzzz
als je je msn effe aanslingert kan ik je helpen met info
heb er één uit 88, model 96 maar kenteken 88.....rij erop asl was het een crossmotor, alleen mn onderarmen houden daar niet zo van gezien z'n gewicht, afijn loer maar effe in m'n profiel