Pagina 1 van 3
wie rijdt wat ?
Geplaatst: zo nov 10, 2002 19:23
door Freek
Op welke noppenmotor ben je begonnen en via welke motoren ben je op je huidige brommer terecht gekomen ?
Mijn eerste was de (oer)Tenere (mee naar Afrika geweest, zie hiernaast)
gevolgd door een Honda XR 500,
toen een KTM LC4 600,
Husaberg FE 600 en tegelijkertijd een Yamaha SuperTenere.
Vorig jaar beide verkocht en een KTM-Adventure gekocht.
Geplaatst: zo nov 10, 2002 20:11
door Jeroen
cross begonnen met een Maico mc400 uit 1976. Rij mee met de Twinshock klasse dus heb een schuur "vol" met dit spul.
Off road op een Husaberg 501(geleend na behalen van mijn rijbewijs), vervolgens twee jaar niets en toch maar een XR400(1997) gekocht. Deze werd na drie jaar ingeruild voor een Yamaha WR400(2000). Ook deze is weer verkocht wegens aanschaf van een Husaberg FX470e-2002.
Geplaatst: zo nov 10, 2002 20:33
door Gast
Begonnen 2,5 jaar geleden op een XR 250 die werd na een paar weken gestolen, toen een Husqvarna TE 350 uit 1995 gekocht en sinds mei dit jaar een Husqvarna TE 400 uit 2001 en volgend jaar een Husqvarna
TE 450 electric start.... Zoals ze zeggen, "eens een Husky, altijd een Husky
Geplaatst: zo nov 10, 2002 21:05
door Rudy
eeeeh op mijn 12e suzuki rm80(bj 1981), 2 jaar gehad toen 93 cr125 gekocht (was net 14) . 1,5 jaar gehad en toen 99 cr125 en die heb ik nog steeds........... (nu 1,5 jaar)
Geplaatst: zo nov 10, 2002 21:37
door Hein van Buuren
Begonnen met een Montesa Cota 349 (1988) (trial)
Daarna in 1991 een Montesa Cota 310 (trial)
In 1994 naar een Montesa Cota 314 R(trial), hiermee gereden tot 2000.
Overgestapt van de trial naar de enduro in 2000 met een Husqvarna TE 610.
Hierna in het begin van dit jaar overgestapt naar Husqvarna's zwaarste 2-takt, de WR 360.
Heb daar vandaag in Varsseveld weer heel veul plezier mee gehad, lekker raggen door de modder.
Wellicht in de toekomst weer naar een TE 570, maar dan moet er wel een electrisch knoppie aanzitten (komt pas in 2004). :stampen: :stampen:
motoren
Geplaatst: zo nov 10, 2002 23:28
door Kees
1978-KX 125, KTM 125,MAICO 125, RM 125, MAICO 250, 3x RM 250, MAICO GS 490, DR 500, DR 600, XT 550, RMX 250, XR 600, DR 650, CR250enduro.
opm: xt 550 was een hobby project frame RM500,blok XT550,kent. KAWA.
Geplaatst: zo nov 10, 2002 23:56
door ad f.
in 1976 begonnen met crossen op puch maxi
. 1977 eerste kreidler 3 voetversnelling. 1978 kreidler 4 voetversnelling. 1979 v.h.s.kreidler cross 5 voetversnelling. 1980 v.h.s.kreidler 6 voetversnelling. 1982 nieuwe yamaha yz 125. 1984 yz 125. 1985+1988 yz 250. vanaf 1989+'90+'92+'94+'95+'97+'99 honda cr 250 crosser. vanaf 2000 yz 426 enduro is zo slecht bevallen , na 2 maanden weer verkocht en toch maar weer een honda cr 250 2000 enduro gekocht. 2001+2002 cr 250 enduro.2003 honda crf 450 enduro staat al klaar maar wacht nog op de typegoedkeuring. tussendoor ook nog in 1985 een honda cr 500 enduro en in 1987 een cr 250 enduro . in 1996 nog even een uitstapje gemaakt op een cr 125 ( maar 1 jaar ) en in 1991 een honda xr 600 gehad ( die me overigens ook slecht beviel en na +- 4 maanden ook weer verkocht)
heb ook nog een paar jaar wedstrijden bij de veteranencross gereden op een v.h.s.kreidler in 1985 tot +- 1990.
Geplaatst: zo nov 10, 2002 23:58
door ad f.
met die v.h.s.kreidler bij de veteranencross gereden moet zijn tussen 1995 en+- 2000.
Geplaatst: ma nov 11, 2002 10:30
door peewee
RM50, yz80 (4x) dan heeel lang niets (kids)
YZ125 jaartje en dan rijbwijs
WR360 uit 1994
WR360 uit 2000
ps Viertakt heeft de Toekomst
Geplaatst: ma nov 11, 2002 13:13
door Richard
Zundapp ks50
Puch Macho rider (pffffffffffff........
)
Yamaha DT50 (die had ook een hoog voorspatbord
)
oke, oke.........en nu serieus;
Heb nu een Honda XR600 uit 1989. Trouwens, regelmatig lees ik over gestolen motoren op dit forum, WAAROM KOMT ER NIEMAND MIJN MOTOR STELEN, KAN IK EEN NIEUWE KOPEN!! (lees het techniek forum er maar eens op na
)
Geplaatst: ma nov 11, 2002 13:30
door ludo
Geplaatst: ma nov 11, 2002 13:52
door Gast
Begonnen in 1973 op een Puch en toen: Gebben Kreidler 3 stuks, Suzuki RM 370, RM 400, RM 465, RM 500, Honda CR 500, Yamaha YZ 490, Maico MC 500, Honda CR 500, Honda CR 500 enduro, Honda XR 600, Honda CR 500, KTM LC4 600, Husaberg 600, Husqvarna TE-610 2x, Husqvarna TEC-576.
Ik ben er vast een paar vergeten maar die hebben dan ook geen indruk gemaakt.
Geplaatst: ma nov 11, 2002 16:48
door Rudy
TEC-576 schreef:Begonnen in 1973 op een Puch en toen: Gebben Kreidler 3 stuks, Suzuki RM 370, RM 400, RM 465, RM 500, Honda CR 500, Yamaha YZ 490, Maico MC 500, Honda CR 500, Honda CR 500 enduro, Honda XR 600, Honda CR 500, KTM LC4 600, Husaberg 600, Husqvarna TE-610 2x, Husqvarna TEC-576.
Ik ben er vast een paar vergeten maar die hebben dan ook geen indruk gemaakt.
hahah cr500 wel neem ik aan
Geplaatst: ma nov 11, 2002 16:56
door Gast
Hoi Rudy,
Ja Honda CR 500 is een fijne machine geweest door de jaren heen.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat de Husvarna vele malen meer indruk maakt, wat een ongelooflijk fijne motorfietsen zijn dat zeg.
De meeste tussendoor fietsen en dwalingen ben ik al weer vergeten, met name de KTM's, de enige die ik nog goed herinner is de LC4 600, die wou nooit starten en was niet fatsoenlijk een bocht door te krijgen.
Geplaatst: ma nov 11, 2002 17:00
door Rudy
TEC-576 schreef:Hoi Rudy,
Ja Honda CR 500 is een fijne machine geweest door de jaren heen.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat de Husvarna vele malen meer indruk maakt, wat een ongelooflijk fijne motorfietsen zijn dat zeg.
De meeste tussendoor fietsen en dwalingen ben ik al weer vergeten, met name de KTM's, de enige die ik nog goed herinner is de LC4 600, die wou nooit starten en was niet fatsoenlijk een bocht door te krijgen.
k heb niet echt veel ervaring met cr500 (alleen keertje over de weg heen bij mij thuis (mooie wheely motor
)
ktm lc4620exc heb ik ook keertje op gereden (was toen d8 ik nog 15
) vond hem veel te zwaar(tank zit erg hoog) en stuurgedrag bagger. cr500 stuurt wel beter maar vond ook die behoorlijk zwaar(hij trekt onderin toeren ook erg lomp (zeker als je 125 gewend ben). 250 zal me beter bevallen...
zit zelf wel eens te denken een 250 te kopen omdart hij onderintoeren wat makkelijker loopt,meer vermogen heeft (zeker op crossbaan in arnhem handig)
dus nu vraagje aan de mensen die 125&250 hebben gehad: is het onderhoud veel duurder/goedkoper? en is het rijden veel zwaarder ?
Geplaatst: ma nov 11, 2002 18:35
door Gast
Hoi Rudy,
Ik kan zelf alleen iets zeggen over het verschil tussen 250 en 500 en verder uit logica.
Hoe minder hard een motor hoeft te werken des te langer gaat hij mee => lees: slijt minder hard.
In een vol wedstrijd seizoen verbruikte ik 1 zuiger. Vrienden met 125 en 250 machines vele zuigers per jaar. Ik heb zelf een poosje 250 geprobeerd en versleet veel aan de motor, kan ook aan mij liggen ik was geen 250 gewend. Reed voor mijn gevoel overal volgas en toch haalde men mij aan alle kanten in
einde 250 carriere
Geplaatst: ma nov 11, 2002 20:21
door 4t huskie
ik ben begonnen een goed jaar geleden met een te 610 van 98 na 5 maanden en 5000km naar een nieuwe te 570 gegaan ik heb er ondertussen weer bijna 7000km opstaan .
volgend jaar mischien een nieuwe te 450 ,de test in moto73 bolooft veel goeds rijklaar gewicht 120kg ,46pk op het achterwiel en moet bijzonder goed stuuren ze konden niet verklaren waarom
een maal een huskie mikrobe tepakken geraak je niet mee van af :stampen:
Geplaatst: ma nov 11, 2002 21:28
door Jo VdB
Wow,
veel gasten met nogal wat ervaring als ik dit zo lees ...
Ikzelf heb vroeger ook wel een uitgeboord Mobyletje gehad
(verbruikte ongeveer 7 liter per 100 KM en de ontsteking ging telkens kapot)
maar pas in maart 2000 een begin gemaakt met off-road rijden.
Eerst met een XR 650 R, maar vond deze nogal "lomp" qua handling.
Sinds 11/2000 probeer ik nu te rijden met een KTM 520 EXC.
(Gisteren een 3-uurs enduro gereden in Duitsland over het terrein van een kiezelgroeve. Ik was 79ste van de 160, dus ik heb toch wat vorderingen gemaakt op die 2.5 jaar
)
Jo VdB
Geplaatst: ma nov 11, 2002 21:38
door Rudy
hahah idd
bij ons is het motorgebeuren trouwens er altijd wel geweest maar pas weer echt tot leven gekomen toen mijn vader een oldtimer ging opknappen (mandille et rouch (et roest
) uit 1933 met een 100cc sachs motorblok (niet echt snel) 2-versnelling enz. was 10 toen ik mijn 1e ritje erop maakte ,broer rende er hard(harder als ik reed volgensmij) achteraan omdat ik slecht met mijn voeten aan de grond kon.
Mijn broer heeft kort nadat mijn vader+ik+broer die oldtimer afhadden een yamaha dt gekocht (schakelbrommer) hebben we altijd bij ons achter de steen fabriek gereden (na 50cc komt natuurlijk 70 en daarna 80
) ondertussen heb ik toen de rm80 gekocht en mijn broer later een yz125.
Met die suzuki heb ik al niet veel meer bij ons op de steen fabriek gereden, Gingen altijd naar niftrik (ligt in de buurt van nijmegen) was een of ander vage zandafgraving. Ben toen 1keertje na hummelo geweest (heksenplas) ging overigens best goed voor de 1e keer op crossbaan met 18 jaar oude suzuki was ik niet de traagste op de baan daar tussen gloednieuwe kawa 80jes
)
tja het verhaal daarna is bekend
Geplaatst: wo nov 13, 2002 18:33
door Hein van Buuren
Ik was nog een paar motoren vergeten die ik voorafgaand aan het trial en enduro gebeuren heb mogen berijden:
1984 Suzuki TS 250 ER.
1985 Suzuki DR 500 S (vast gelopen na 500 hagelnieuwe kilometers, bij eerste beurt dealer wel olie eruit gehaald maar vergeten te vullen ........), naar schroothoop hierna.
1985 Honda XL 600 R.
1986 Honda XL 600 RD ( P/ D uitvoering).
Verder tussendoor nog op een Honda XR 600 R (1984) en een Honda CR 250 R (met origineel kenteken !!) van m'n broer gereden, ben toen ernstig besmet geraakt met deze geldverslindende hobby.
Het levert je veel op : Veel plezier en gillende (ex!!) echtgenote
Motor eruit of jij, nou die keus was niet zo moeilijk dacht ik zo.............
:stampen: :stampen: :stampen: :stampen: :stampen:
Geplaatst: wo nov 13, 2002 18:57
door Rudy
mm is wat fout gegaan
Geplaatst: wo nov 13, 2002 20:24
door Zot
Ik ben pas op mijn 31e besmet geraakt met het noppenvirus, doordat ik in 1994 toevallig een week in turkije was en daarna nog een weekje iets leuks wilde doen. Yoshimoto begon toen net en via via kwam ik in contact met ze. Sinds die tijd heb ik alleen nog maar noppen fietsen gehad. Een kleine opsomming.
DT400, XR500, XL500S en R, DR600, CR250enduro, CR500, XR600, XL 600, XL 600 v, R100GS PD, LC4 620 adventure, Afrika Twin en nog het 1 en ander.
De Adventure, de Afrika Twin en de CR250enduro heb ik nog steeds. De CR voor het lekkere ram werk, de Adventure om ooit de wereld mee rond te rijden en de AT voor woonwerk verkeer (zonde om daar een adventure voor te gebruiken.
Ro
Geplaatst: do nov 14, 2002 17:42
door john b
eestr wat mee gehobbeld met de buurman op een ktm 560 2t zijspan toen een 250cr gehad via hem heel kort gereden uit elkaar gehaald en nooit meer in elkaar gezet ; andere aspiraties . later xr600 tijdje niks en nuuuu een 426 yam
Geplaatst: do nov 14, 2002 18:03
door Rudy
john b schreef:eestr wat mee gehobbeld met de buurman op een ktm 560 2t zijspan toen een 250cr gehad via hem heel kort gereden uit elkaar gehaald en nooit meer in elkaar gezet ; andere aspiraties . later xr600 tijdje niks en nuuuu een 426 yam
zijspan lijkt me ook best lomp
Geplaatst: do nov 14, 2002 19:34
door Hein van Buuren
Hetzelfde als sommige opmerkingen van jou over Huskies, hahahaha
Het staat nu 1 : 1
Grapje Rudy !!
En je weet het he:
HUSKIE DRIVERS NEVER QUIT !!!!