Pagina 1 van 1
Geplaatst: do nov 07, 2002 13:35
door Gast
Hoi Hein,
Hmmm, we zouden eigenlijk een nieuw topic moeten starten over Varsseveld
Wel verstandig inderdaad om zaterdag eerst te bellen...mocht de rit wel doorgaan is het misschien een idee om de crossbaan aan het eind te vermijden, alhoewel het voor mij als 'kijker' wel heel erg leuk is om daar mensen doorheen te zien gaan....
De nieuwe te 450 heb ik gezien, inderdaad een pracht bike, opgebouwd op het frame van een 2-takt crosser en weer een stuk slanker dan de huidige te 400.... Maar aangezien ik mijn fietsje pas heb sinds mei en mijn budget ff niet zo ruim is wacht ik nog even een jaartje voordat ik de mijne inruil.
Alhoewel ik wel moet zeggen dat de verleiding om het wel te doen ERG groot is
Geplaatst: vr nov 08, 2002 19:29
door Hein van Buuren
Hallo allemaal (en Husky Girl in het bijzonder),
Hier even een note vanuit een verlept en verregend Arnhem.
Ziet er voor zondag niet te gunstig uit.
Heb via via rijders uit de omgeving van Varsseveld gesproken en het schijnt momenteel zwaar naadje te zijn daarzo.
Bellen zowieso zinvol zaterdagavond.
Maar als het doorgaat ga ik uiteraard.
En die crossbaan in Varsseveld is in deze tijd van het jaar een hele vesting om rond te komen (en dan praat ik nog niet eens over topsnelheden).
De afgelopen 2 jaar was het een grote modderpoel met plassen waar je het bijna van in je broek doet (skies en snorkels meenemen is een must).
Maar ja het hoort het bij en daar moet je ook de crossbaan nemen.
Al met al zal het erom spannen.
En die TE 450, ja mooie fiets, budgetair redelijk pittig geprijsd (9100 Euro).
Maar de 360 loopt als een speer dus ook ik zal nog wel een jaartje wachten denk ik.
Tenzij er een wereldbod op de WR wordt uitgebracht natuurlijk.
We sell see
Hopelijk zie ik je in Varsseveld.
Groeten,
Hein.
Geplaatst: vr nov 08, 2002 21:17
door Gast
Hallo allemaal,
Nog even buiten het feit dat het natuurlijk een leuke uitdaging is om een paar rondjes door de modder te toeren moeten we niet vergeten dat dit soort omstandigheden een vreselijke aanslag betekent op onze geliefde fietsjes.
Als je het goed gebeurt moet je na zo'n rit niet alleen je plasticjes en velgen schoonmaken maar ook je wielen en achterbrug even demonteren en reinigen en vetten. Daarnaast zullen we eerder afscheid moeten nemen van ketting en kettingwielen en remblokjes. Vraag: is dit erg......Nee, met het juiste budget en het heerlijke gevoel achteraf en onderweg zeker de moeite waard.
Geplaatst: za nov 09, 2002 15:24
door Hein van Buuren
Ik kom zojuist thuis van de nationale enduro in Zelhem (alleen gekeken hoor !!)...................................
Daar rijden zo'n beetje 160 rijders.
Als je zag hoe alles er na 1 ronde bijlag......................
En je hoorde menigeen toch wel klagen over de beroerde toestand van de weilanden en de akkers (de gleuven leken wel schuilkelders)
En morgen in Varsseveld zal het wel niet beter gesteld zijn met de bodem, maar met 1 verschil.................er komen er waarschijnlijk meer dan 160 rijders.
Kortom maak je borst(en) maar nat (als het doorgaat).
En de remblokjes?? vandaag nieuwe zetten en morgen weer weggoien!!
enzooort enzovoort.
Leuke hobby hebben wij.
Geplaatst: za nov 09, 2002 15:47
door Gast
hoi Hein,
Schijnt dat iedereen in mijn omgeving afhaakt om Varsseveld te rijden en heb ik dus toch maar mijn hoop gevestigd op Lichtenvoorde volgende week.
Had me zwaar verheugd op de crossbaan aldaar, helemaal omdat ik vorig jaar diegene was die op de eerste heuvel muurvast in de bagger stond en een paar vrijwilligers de bult op heb getrokken om me te helpen, hetgeen me tijdens dat rondje nog meerdere malen zou gebeuren
Vandaar het geweldige vooruitzicht omdat nu eens vanachter de hekken te bekijken tewijl ik zelf schone schoenen zou houden... helaas, het is niet anders. Maar, lichtenvoorde heeft ook een crossbaan
(we houden hoop!!)
Maare, wil je toch weer 4 takt gaan rijden?? Denk je dat je dan niet het vermogen zal gaan missen van de 360, in verhouding tot de 450 4-takt??
Misschien een idee om te wchten op de TE 570 electric start... Geeft je ook nog ff de tijd om door te sparen!
Geplaatst: za nov 09, 2002 16:05
door Hein van Buuren
Hoi Huskiegirl,
Zoals je wellicht weet heb ik voor de 360 een TE 610 gehad (bj 2000).
Die motor reed zo knoerhard en was perfect, behalve het starten daar kreeg ik zo de balen van.
Maar persoonlijk vind ik een viertakt sowiezo fijner rijden.
Na een klein jaartje ben ik wel aan het rijden met een tweetakt gewend en het goed voorvarend hoor (voor mijn doen), zeker nu met die nieuwe cilinderkop met decompresseur.
Maar als ik de kans krijg om terug te gaan naar de viertakt (uiteraard een Huskie) zal ik deze stap toch wel weer doen denk ik zo.
Het schijnt dat de TE 450 een goed bruikbaar vermogen heeft, maar of hij die brute kracht van de 570 heeft? Denk ik niet.
Ja misschien toch doorsparen tot in 2004 de TE 570 met het magische knopje komt.
Het verschil in gewicht met de 360 en de 610 merk je wel degelijk, er zit toch ruim 10 kilo verschil in.
En met de huidige zware ritten is een lichte tweetakt toch wel heel fijn.....
Morgen naar Varsseveld? Vanavond even bellen en als het doorgaat ga ik er wel heen.
En anders volgende week naar Hengelo (als ik zo uit m'n hoofd goed zeg).
Toch hoor en ziens allemaal.
:stampen: :stampen: :stampen: :stampen: :stampen: :stampen:
Geplaatst: zo nov 10, 2002 14:51
door Gast
Hoi Hein,
Lichtenvoorde is volgende week, 17 november en Hengelo (gld.) de week daarna, de 24 ste.
Maare, hoe was Varsseveld, nog veel grond studies gedaan of viel het mee?? En de crossbaan nog getrotseerd?
Geplaatst: zo nov 10, 2002 16:46
door Hein van Buuren
Hoi Debbie,
Het was gaaf in Varsseveld !!!
Er waren wel wat hele zware stukken uitgehaald waardoor je iets meer verharde weg had.
Maar er bleef nog genoeg blubber over.
De rondes waren 50 km, met wel veel zware diepe moddergaten waar het soms flinf aanpoten was om erop te blijven zitten.
Veel listige dingen erin verwerkt en ook die verrekte kl... stalen platen om sloten over te steken.
Het blijven enge platen waarbij je geen enkele misstap kunt veroorloven, of je moet benen van 2,5 meter lang hebben.............
Gelukkig heb ik enige jaren trialervaring waardoor het niet zo'punt is, maar toch ...................bij de nationalen mag het niet.
De laatste keer in Westerbork waren het allemaal bredere houten platen, wel een veiliger idee.
En jouw geliefde crossbaan aan het eind zat er gelukkig wel in, wat een lekkere baan is dat (aan het eind van de baan weer snel naar binnen geglipt om nog een keertje rond te kunnen, en op de foto jaja).
Baan was wel modderig met diepe sporen maar als je de route volbracht had met een flinke snelheid was de baan niet zo moeilijk meer.
Echt lekker gereden, je had gerust kunnen komen hoor, het was behoorlijk druk.
En je kunt je motor na afloop afspuiten en dat is een hele leuke en goeie service van de VAMC.
En de WR 360 liep zo vreselijk goed en hard, wat een genot altijd veel power (in de diepe moddergaten wilde die nog op het achterwiel !!)
Heb ik nog een verassing................................ Lichtenvoorde gaat volgende week NIET door (stond aan geplakt), helaas pindakaas voor ons allen.
We zullen onze hoop op Hengelo op 24 november moeten vestigen (of Noordwolde op 24 november, maar dat is een stuk verder weg en dat doen we dus effe niet).
Ik zal in de topic een melding maken dat Lichtenvoorde niet doorgaat.
Tot mails en wellicht tot ziens.
Groeten,
Hein
Geplaatst: ma nov 11, 2002 17:41
door Gast
Hadie Hein,
Zo te lezen heb je je wel vermaakt in de bagger, inderdaad die gladde metalen platen waren vorig jaar ook al geen succes, meen me te herinneren dat ze in Ruurlo van die hele smalle, glade plankjes gebruikten, levensgevaarlijk!! Heb daar een meisje met een KTM 125 in de sloot zien liggen, 1,5 meter diep omdat ze verkeerd uitkwam en haar motor op het bruggetje afsloeg...ruimte om dan je pootjes aan de grond te zetten is er niet en je gaat gewoon... Snap ook niet dat ze dat toestaan!
Volgende week dus geen rit en de week daarna is Hengelo nu maar hopen op droger weer dan de afgelopen weken zodat die rit wel doorgaat... Alhoewel die vorig jaar ook flink modderig was.
Heb d'r trouwens geen problemen mee dat je me bij m'n voornaam noemt, alleen spel 'em dan wel correct!!!
Geplaatst: ma nov 11, 2002 19:36
door Hein van Buuren
Duizend maal exuus dat ik je naam verkeerd gespeld heb !!
Zal voortaan de goede naam (of als je liever de nickname hebt) gebruiken.
Ja Hengelo was vorig jaar ook slecht (ook de auto's moesten met de tractor eruit getrokken worden).
Heb eigenlijk nog nooit een rit zonder modder en bagger in Hengelo meegemaakt.
Maar ja dit is inherrent aan de tijd van het jaar waarin we zitten.
Dat maakt de sport wel heel erg leuk (en duur).
Geplaatst: di nov 12, 2002 00:01
door Gast
Hoi Hein,
Het is je vergeven hoor, ben niet zo'n haat dragend tiepje
FF voor de duidelijkheid, je had wel de juiste naam alleen de fout gespelde versie...
Hengelo heb ik vanwege een blessure vorig jaar (ook) niet gereden (goh, begin nu echt wel een kneusje te lijken
maar dat was op Lichtenvoorde na vorig jaar de enige rit die ik gemist heb, echt waar
)
En toen ik de verschillende rijders er onder de bagger vandaan zag komen was ik blij dat ik em niet gereden had (vergeet hierbij ook niet dat vorig jaar m'n eerste seizoen was.... ).
Ook dit jaar zal ik Hengelo vanwege rug problemen niet rijden, maar zal wel (als de rit doorgaat) van de partij zijn om te kijken.
Geplaatst: di nov 12, 2002 02:33
door Hein van Buuren
Als je zo'n last van je rug hebt zal paardrijden ook momenteel niet echt goed mogelijk zijn denk ik.
De ouderdom komt met gebreken zullen we maar zeggen.
Ik denk dat de meesten onder ons wel iets hebben waardoor het rijden bij tijd en wijlen niet zo tof gaat, je bent dus niet de enige.
Ik ben trouwens voor mijn rugklachten jaren geleden gaan fitnessen, doe dit tot op de dag van vandaag nog steeds (2 maal per week) en scheelt enorm.
Heb ook soms nog wel last van mijn rug maar 95% minder dan voorheen, in ieder geval kan ik redelijk probleemloos met de Huskie aan het stoeien blijven.
Geplaatst: wo nov 13, 2002 14:27
door Gast
paardrijden zit er inderdaad ook niet in
maar scheelt gelukkig wel dat het weer de afgelopen paar weken ook niet echt mee zat.... Paardrijden in de stromende regen heb ik nog nooit leuk gevonden (crossen in de stromende regen trouwens ook niet
)
Hmmm, als de ouderdom met gebreken komt dan zit ik, zoals het er nu uitziet, met m'n 30ste in een rolstoel
nu al ouderdoms kwaaltjes
Kom zeg, k' moet nog droog worden achter de oren
Fitnessen zou misschien een optie zijn ware het niet dat ik een teringhekel heb aan sportscholen...metname de door de (vrouwelijke) tiepjes die daar rondlopen, veelal overladen met (lichamelijke) complexen. (no offence!!!
)
Btw, zag zojuist je foto voorbij komen op Ben z'n site.... (heb ik eindelijk ook een idee wie ik voor me heb
)
Geplaatst: wo nov 13, 2002 14:52
door Hein van Buuren
Hoi Huskie girl,
Ja Eduard vroeg of ik een foto beschikbaar wilde stellen voor de site van Ben.
Met alle bescheidenheid heb ik er eentje gestuurd (had het uit mezelf niet gedaan).
Die sportscholen daar kom je soms wel van die mannelijke en vrouwelijke types tegen, is wel iri.
Je sportschool met beleid kiezen (en nokken als het verandert) is de enige remedie denk ik.
De sportschool waar ik train is het zeer beschaafd, gelukkig mogen daar een heleboel dingen gewoon niet (geen patserige shirts zonder mouwen e.d).
Maar ik ga voor mezelf en niet voor andere mensen.
hetzelfde geldt voor de off-road wedstrijden, ook daar kom je dwazen tegen die denken dat ze wereldkampioen kunnen worden zo achterlijk rijden die rond (als het kan rijden ze je van de sokken)
Ook dit is storend (vind ik), maar ook hierbij kom ik voor mijn eigen plezier.
Als je jezelf aan al dit soort dingen ergert blijft er weinig nog voor je over.
Maar het is inderdaad wel eens moelijk om je aan dat soort gedrag niet te storen.
En blessures zijn en blijven gewoon shit, ongeacht de leeftijd en de tak van sport die je beoefent.
Blijven bewegen is het motto.
En je weet het he???
HUSKIE DRIVERS NEVER QUIT !!!
Geplaatst: wo nov 13, 2002 17:52
door Rudy
Hein van Buuren schreef:Als je zo'n last van je rug hebt zal paardrijden ook momenteel niet echt goed mogelijk zijn denk ik.
De ouderdom komt met gebreken zullen we maar zeggen.
Ik denk dat de meesten onder ons wel iets hebben waardoor het rijden bij tijd en wijlen niet zo tof gaat, je bent dus niet de enige.
Ik ben trouwens voor mijn rugklachten jaren geleden gaan fitnessen, doe dit tot op de dag van vandaag nog steeds (2 maal per week) en scheelt enorm.
Heb ook soms nog wel last van mijn rug maar 95% minder dan voorheen, in ieder geval kan ik redelijk probleemloos met de Huskie aan het stoeien blijven.
zijn idd meerdere mensen die wel eens ergens last van hebben...
de ene wat langer als de andere
maar i'l be back..... ooit
:stampen:
mooie foto trouwens op site van ben v erp
denk dat ik ook meer eens ga fitnessen