Pagina 1 van 1

tandwielverhouding xr600r voor woon-werk

Geplaatst: do jun 13, 2002 15:07
door TOl
welke tandwielverhouding is het meestb ideaal voor een xr600r woon werk verkeer, dus veel op de weg ...
nu 15-48
kan wat kleiner achter ???

gr.
Tol

Geplaatst: do jun 13, 2002 19:03
door Zot
Motor beul!!!!!!!!!!!!!

Ro, die medelijden heeft met jouw XR.

Geplaatst: do jun 13, 2002 19:21
door Rudy
meest ideaal voor woonwerk:

Afbeelding
K vind hem trouwens niet mooi ofzo maar voor woon :arrow: werk of terug is hij perfect

tandwielverhouding

Geplaatst: zo jun 16, 2002 22:24
door Kees
15-45 is het zelfde als een XL.
16-48 gaat ook heel goed

Geplaatst: ma jun 17, 2002 11:13
door tol
wat is er mis met een woon -werk xr....
prima motertje voor een beginner,
tja 't is een motor voor in 't zand... maar hoeveel juppen rijden er rond in een dikke laro of andere imposante 4 wd die alleen 't zand van een plaatje kennen ?!?!?

gegroet

:roll:

Geplaatst: ma jun 17, 2002 13:04
door Rob
Er is helemaal niks mis met een XR voor naar het werk te rijden.
Doe ikzelf ook...............en met veel plezier.
Ik kom tenminste 's ochtends weer het bed uit, want het is iedere keer weer leuk om naar het werk te rijden.

Geplaatst: ma jun 17, 2002 19:15
door Zot
Niets mis met een XR voor woonwerk verkeer, maar met een nog langere gearing wel, tenzij je een bigbore hebt.

Ik ben eens 3 dagen naar de vogezen geweest met 15-48 en heb 600 km asfalt heen en 600 km asfalt terug gereden met een kruissnelheid van 140 km/u Waarom dan een nog langere gearing?

Geplaatst: di jun 18, 2002 11:30
door Tol
bij m'n xr600 is het bij 110 km/h een heel eind op ..... erughh veel toeren....
deze machine komt uit 1985....
en rij dus met 15-48.....

weet da ik geen snelheidsmonster kocht....
maar ehhh 130 km/ h is wel beterzzzz

Geplaatst: di jun 18, 2002 11:47
door Zot
Mijn 90er loopt met 15-48 tandwielen in ieder geval 160 km/u op de orginele teller (hij wil dan nog wel harder, maar dan vliegt het bigend om mijn oren denk ik). Er zit wel een hele knappe uitlaat op, dwz. een dikke franse RVS voorbocht en een megamax eind"demper" , de carburatie is goed voor elkaar en er zit een zuiger met iets hogere compressie is ( @#$& olie zuipende @#$& wiseco, die je nooit moet kopen)

Een 85er heeft een kortere slag, dus in theorie kun je meer toeren draaien. Met 14-48 hoort ie standaard al 140 te halen, dus als ie maar 110 loopt is er echt iets mis.

Ro, die nu ff gaat rond wheelieen.

Geplaatst: di jun 18, 2002 16:33
door Rudy
Tol schreef:bij m'n xr600 is het bij 110 km/h een heel eind op ..... erughh veel toeren....
deze machine komt uit 1985....
en rij dus met 15-48.....

weet da ik geen snelheidsmonster kocht....
maar ehhh 130 km/ h is wel beterzzzz


HUMOR loopt mijn 125je bijna nog harder

Maar zon pan is voor woon werk verkeer best relaxt (geen iri windgeruis enz)

snelheidstabel

Geplaatst: zo jul 14, 2002 21:18
door Rob
Weet iemand of er ergens een tabel te downloaden is wat tandwielverhouding en snelheid betreft voor den XR's.
Ik weet niet precies wat ik voor een verhouding erop heb, maar in de 3 en 4 duurt het mij te lang voor hij op maximale toeren is.
Ik zal morgen eens kijken wat mijn verhouding is.

Rozzie

Geplaatst: ma jul 15, 2002 21:48
door Jo VdB
Rob,

kijk eens in bovenstaande nieuwe "thread" omtrent berekenen tandwielverhouding + V Max

Jo VdB