Breda-Toulouse

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot

Plaats reactie
JWJanssen
Berichten: 210
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 12:18

Breda-Toulouse

Bericht door JWJanssen »

Moet kunnen in een week. Breda-Toulouse (of Andorra) off-road.

En het jaar erop: Breda-Gibraltar off-road.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Bericht door Zot »

Weet jij een frans/ franstalig forum om mee samen te werken?
Laatst gewijzigd door Zot op di jun 22, 2004 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

Ik denk, dat je met een vracht detailkaarten een heel eind komt.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Bericht door erwindob »

We hebben het er dit weekend nog over gehad, dat er veel onverhard pad langs de route soleil ligt....
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

en wat dacht je van de TGV :?: :idea:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gast

Bericht door Gast »

Freek schreef:en wat dacht je van de TGV :?: :idea:
Ha, het stukje Breda - Dordrecht hebben we zondag al gedaan.
N!co
Berichten: 179
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door N!co »

Jahoor, ik ben ook een keer gast :oops:
JWJanssen
Berichten: 210
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 12:18

Bericht door JWJanssen »

Om dit moment kan ik van Dordrecht naar Turnhout zeker 60% off-road rijden, met twee/drie maanden tijd wordt dat 40% (De bouwwegen van het hogesnelheidstraject is dan geasfaltteerd).
Tussen Turnhout en Parijs is voor mij onbekend.
Tussen Parijs en Andorra liggen de gravel wegen naast de tolwegen, schitterend, tientallen kilometers achter elkaar blazen.
Jochen
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 09:12
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door Jochen »

Ik weet rond Auxerre nog wel een leuk plekkie om te overnachten (mits het tegen die tijd niet verkocht is !! :cry: )

http://home.wanadoo.nl/lesanglier

Met de prijs kunnen we vast wel iets regelen (het is van m'n ouders :wink: )!!!


Ben benieuwd,


Jochen van Lit
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

Als hier een paar mensen serieus mee aan de slag willen, wil ik er wel een apart sub-forum van maken.
Laat maar weten.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

Is er deze zomer nog iemand op verkenning geweest ?
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Bericht door Ad Ketelaars »

Langs de snelwegen naar het zuiden onverhard rijden, valt vies tegen. Als je denkt dat je dit kilometers achter elkaar kunt doen, met je ene oog op de snelweg gericht en het andere op een onverhard pad, dan kom je bedrogen uit. Het lukt inderdaad op sommige stukken. Maar voor 80% lukt het niet en moet je met detailkaarten rijden. Toen wij het deden hadden we voor het bedrag van zo'n 125 euro aan landkaarten op zak. Als je dit avontuur wat later in het jaar doet, dan is het koren van de velden af en kun je deze velden oversteken. Dat hebben wij ook gedaan. Het lukt dan om vele kilometers af te leggen zonder dat er een pad is.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Gast

Bericht door Gast »

Ad Ketelaars schreef:Langs de snelwegen naar het zuiden onverhard rijden, valt vies tegen. Als je denkt dat je dit kilometers achter elkaar kunt doen, met je ene oog op de snelweg gericht en het andere op een onverhard pad, dan kom je bedrogen uit. Het lukt inderdaad op sommige stukken. Maar voor 80% lukt het niet en moet je met detailkaarten rijden. Toen wij het deden hadden we voor het bedrag van zo'n 125 euro aan landkaarten op zak. Als je dit avontuur wat later in het jaar doet, dan is het koren van de velden af en kun je deze velden oversteken. Dat hebben wij ook gedaan. Het lukt dan om vele kilometers af te leggen zonder dat er een pad is.
Tegenwoordig is er GPS. Heb je alleen maar data nodig en die kan lekker klein worden meegenomen.
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Bericht door Ad Ketelaars »

Ik snap je boodschap, maar de essentie van mijn verhaal was, dat je denkt dat er overal vlak langs de snelweg paden lopen, maar dat valt vies tegen. Als dat het geval zou zijn, dan zouden je landkaarten de versnipperaar inkunnen, maar zou ook de GPS bij het kleinafval kunnnen :!:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Gast

Bericht door Gast »

Die onderhoudspaden liggen veelal langs de peage, ze zijn alleen niet met elkaar verbonden (wel via de openbare weg natuurlijk) maar al met al kun je zelfs zonder roadbook, gps of detailkaart een heel end komen.

Ik prefereer de oude boeren paden door de heuvels, veel zwaarder en technischer maar doordat ze zeer steil zijn maak je toch snel echte kilometers.

Ik ben met name bekend in de buurt van Cahor (a20) tussen zeg Limoge en Toulouse, hoewel ik vanaf toulouse op de zon ook nog wel in Andorra kom....dus alles na Lomoge is prima off road, dan wel bad road te doen.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Bericht door TTT »

Limosin... prachtig gebied. Is het verderop richting Andorra niet relatief vlak, voordat je bij de pyreneen komt?
smurf.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Bericht door Zot »

Zijn er nog plannen?
Afbeelding
Rogier
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 20:53
Locatie: Venray

Bericht door Rogier »

Breda - Toulouse. Volgens map24.com is dat 1026 km met het vermijden van snelweg. Een sequal op Midsummer 1000? MidFall1000 :?:

Ik raak al helemaal opgewonden als ik er aan denk. :oops:
Plaats reactie