echt een raar probleem
Geplaatst: zo mei 30, 2004 16:43
Wie kan het mij vertellen?
Ik heb een lc 4 620 uit 2001. Vorig jaar heb ik daar een nieuw achterwiel in moeten zetten, na ca. 4000 km. Nu, ruim 2000 km verder, doet hetzelfde probleem zich weer voor.
Probleem is dat de spaken die vastzitten aan de tandwielzijde van de naaf, in de velg haarscheuren veroorzaken, dus bij de spaaknippel. Vorig jaar werd dit probleem naar mijn idee te groot, en kwam er zelfs een scheur in de naaf. Veiligheidshalve dus een nieuw wiel er in.
Wat moet ik nu doen? Ik controleer de spaken regelmatig, en draai deze alleen iets vaster als het nodig is. Ook d.m.v. de ping test (geluid) Kun je er achter komen of je spaak wel op spanning staat of los zit. Ik draai e.e.a. dus niet te vast of te los, en ik snap sowieso niet dat het probleem zich aan 1 kant voordoet. Het is trouwens een 18"DID velg, en ik rij offroad en regelmatig crossbaan.
Bedankt voor de gouden tip???????
Ik heb een lc 4 620 uit 2001. Vorig jaar heb ik daar een nieuw achterwiel in moeten zetten, na ca. 4000 km. Nu, ruim 2000 km verder, doet hetzelfde probleem zich weer voor.
Probleem is dat de spaken die vastzitten aan de tandwielzijde van de naaf, in de velg haarscheuren veroorzaken, dus bij de spaaknippel. Vorig jaar werd dit probleem naar mijn idee te groot, en kwam er zelfs een scheur in de naaf. Veiligheidshalve dus een nieuw wiel er in.
Wat moet ik nu doen? Ik controleer de spaken regelmatig, en draai deze alleen iets vaster als het nodig is. Ook d.m.v. de ping test (geluid) Kun je er achter komen of je spaak wel op spanning staat of los zit. Ik draai e.e.a. dus niet te vast of te los, en ik snap sowieso niet dat het probleem zich aan 1 kant voordoet. Het is trouwens een 18"DID velg, en ik rij offroad en regelmatig crossbaan.
Bedankt voor de gouden tip???????