Pagina 1 van 1
ktm 125 koppeling
Geplaatst: wo mei 19, 2004 12:35
door daytona
heb dit weekend m'n eerste cross gekocht.
heb dit weekend voor de eerste keer ge-crossed
heb dit weekend m'n koppeling stuk gereden.
en de vorige eigenaar wist van niets??
de hendel van de koppeling kan ik zo heen en weer bewegen met 1 vinger. Dit is niet normaal naar mijn weten.
Weet er nog iemand een plaats om te rijden in de buurt van antwerpen of boom??
[/b]
Geplaatst: wo mei 19, 2004 17:42
door Jean_BM
Is de kabel nog heel?
Geplaatst: wo mei 19, 2004 19:30
door Ktmboy #41
Hellow,
nu nie voor ten of het ander ma bij ktm is da niet met kabel
Khem zelf ook nen ktm en ik kan diene hendel ook heen en weer bewegen met 1vinger
Dus volgens mij nix om u zorge over te maken want das hydraulisch en dus vreed soepel!!
Grtz
koppeling 125
Geplaatst: do mei 20, 2004 07:09
door daytonaT595i
Ktmboy #41 schreef:Hellow,
nu nie voor ten of het ander ma bij ktm is da niet met kabel
Khem zelf ook nen ktm en ik kan diene hendel ook heen en weer bewegen met 1vinger
Dus volgens mij nix om u zorge over te maken want das hydraulisch en dus vreed soepel!!
Grtz
De kabel is nog heel en het is weldegelijk met een kabel.
ontkoppelen gaat niet meer en nu moet ik hem altijd in gang lopen.
Geplaatst: do mei 20, 2004 16:18
door gassen
Koppelings deksel eraf en het druklager (taats) eens bekijken.
Deze wordt met een schroef afgesteld en geborgd met een splitpen.
Als deze splitpen er niet inzit kan de de schroef "teruglopen" en dus de speling steeds meer worden.
Vergeet niet de koelvloeistof af te tappen (dit is ook weer afhankelijk van het type).
Geplaatst: do mei 20, 2004 19:59
door huskie
Gassen, Kun je niet bij de koppeling via zo'n koppelings deksel ala honda?
Moet je vloeistof aftappen?
Geplaatst: zo mei 23, 2004 01:01
door gassen
Ligt er maar net aan welk type je hebt.
Er zijn er met een verlengde krukas (as van waterpomp loopt door) dit is meestal de cross uitvoering en er zijn er zonder die verlengde krukas.
Hierbij is in het uiteinde van de krukas een sleuf van plm 5 mm gefreesd.
De as van de waterpomp is voorzien van een plat stuk (plm 5mm) wat weer in die sleuf valt.
Bij dit type hoef je de koelvloeistof niet af te tappen maar kun je het deksel naar boven toe wegkantelen.
Beide types hebben overigens wel een verschillend koppelingsdeksel.
Bij deze types ligt de waterpomp iets verder naar buiten (ivm de lagering) dan bij diegene met de as aan de krukas.
Het is simpel maar uiterst effectief voor Endurogebruik (lees meerdaagse) als je wat aan je koppeling, je schakelmeganisme of kickstart meganisme krijgt.
Geplaatst: zo mei 23, 2004 08:39
door daytonaT595i
ik heb m'n motor ondertussen open gevezen en tot de ontdekking gekomen dat het asje waarmee je je koppeling achterruit trekt ( ontkoppeld dus) dat dat is afgebroken aan het stukje dat er is uitgefreezd.
Nu enkel nog te hopen dat ik dat stukje los kan krijgen zonder een hele nieuwe koppeling te moeten kopen.
Toch bedankt aan iedereen die hier slapeloze nachten heeft van gehad, uren heeft liggen piekeren en uiteindelijk, na lang twijfelen toch een berichtje heeft gestuurd.
Groetjes Daytona