Pagina 1 van 1
KTM 525 2004
Geplaatst: di mei 04, 2004 12:07
door Alexander
Wie kam me vertellen om de hoeveel km's of uren men de zuiger van een racing moet vervangen? en eventueel andere onderdelen van motortje?
Alexander
Geplaatst: di mei 04, 2004 13:15
door huskie
Is dit nu eindelijk eens een vraag voordat je de motor gekocht hebt, of...
Ik zie dat je op een RMX rijdt. Bevalt die? Want er zijn niet veel rmx-en in europa, denk ik.
Nu even on-topic: rijstijl bepaalt voor het grote gedeelte slijtage, dus..
Ik denk dat ze vanaf fabriek 25 uur opgeven, of iets dergelijks. Maar ja, wie luistert met internet nou nog naar de fabriek?
Jo wat weet jij ervan, en Joebar(de meest fortuinelijke KTM piloot in NL).
Geplaatst: di mei 04, 2004 15:56
door Alexander
Heb inderdaad een RMX voor de zondagse uitstappen in Belgiƫ, die het fantastisch doet, maar voor het Afrikaanse avontuur heb ik me een KTM aangeschaft, die na de Transtunesia bijna 3 000 km en goeie 50 uur op de teller heeft.
Geplaatst: di mei 04, 2004 20:26
door huskie
Alexander, na zo'n avontuur met je 525 zou ik in iedergeval de boel even opentrekken, om het een en ander van binnen te bekijken. Dat kan absoluut geen kwaad. De ktm's zijn racemachines en moeten dus goed onderhouden worden. Ik weet niet of die 2004's ook problemen kennen in het kleppengebied etc maar zou me niet verbazen als de klepspeling niet meer volgens fabrieksspecs is. Dus doe jezelf een plezier en check het een en ander. Jij denkt aan een zuiger, maar ik denk aan heel wat andere dingen zoals lagers en dergelijke.
Afijn, bovenstaande is slechts een mening