Koppeling KTM 620 LC4
Geplaatst: zo mei 02, 2004 11:05
Koppelingsvraag nummer zoveel.....
Op een ander forum ben ik ook al bezig maar tot nu toe wel reacties maar helaas nog geen oplossing, wellicht dat iemand op dit forum mij kan helpen.
Bij mijn KTM LC4 uit '96 komt de koppeling niet meer (voldoende) vrij. Ik heb al aardig wat gezocht op het internet maar ik kom er niet meer uit. Het is onmogelijk om de motor fatsoenlijk in de eerste versnelling te zetten, eigenlijk moet dit met grof geweld en de motor slaat snel af. Ook krijg ik de motor niet meer vrij als ik al aan het rijden ben.
Toen ik de motor kocht was de koppeling niet echt geweldig, maar nadat ik een paar keer buiten ben wezen spelen is het helemaal over met de pret.
Het volgende heb ik al gecontroleerd
*Koppelingskabel is heel en loopt goed *Nieuwe olie in het blok gedaan : Castrol GPS (synthetische olie) *Stalen platen en de gevoerde platen zijn recht en dik genoeg *De korf is niet ingeslagen * Als ik de koppeling inknijp komt de drukplaat zeker 3 mm vrij *Ook heb ik de kabel al eens zo strak gezet dat hij wel zou moeten slippen zonder in te knijpen en zelfs dan met ingeknepen koppeling blijft alles "vast zitten"...
Als ik een dealer bel mag ik mijn motor brengen, maarrrr ik ben soms best wel handig en wil het graag zelf oplossen en een hoop euro's besparen
Wie o wie helpt mij.....
Op een ander forum ben ik ook al bezig maar tot nu toe wel reacties maar helaas nog geen oplossing, wellicht dat iemand op dit forum mij kan helpen.
Bij mijn KTM LC4 uit '96 komt de koppeling niet meer (voldoende) vrij. Ik heb al aardig wat gezocht op het internet maar ik kom er niet meer uit. Het is onmogelijk om de motor fatsoenlijk in de eerste versnelling te zetten, eigenlijk moet dit met grof geweld en de motor slaat snel af. Ook krijg ik de motor niet meer vrij als ik al aan het rijden ben.
Toen ik de motor kocht was de koppeling niet echt geweldig, maar nadat ik een paar keer buiten ben wezen spelen is het helemaal over met de pret.
Het volgende heb ik al gecontroleerd
*Koppelingskabel is heel en loopt goed *Nieuwe olie in het blok gedaan : Castrol GPS (synthetische olie) *Stalen platen en de gevoerde platen zijn recht en dik genoeg *De korf is niet ingeslagen * Als ik de koppeling inknijp komt de drukplaat zeker 3 mm vrij *Ook heb ik de kabel al eens zo strak gezet dat hij wel zou moeten slippen zonder in te knijpen en zelfs dan met ingeknepen koppeling blijft alles "vast zitten"...
Als ik een dealer bel mag ik mijn motor brengen, maarrrr ik ben soms best wel handig en wil het graag zelf oplossen en een hoop euro's besparen
Wie o wie helpt mij.....