hij loopt anders, nerveuser, maar wat zou het kunnen zijn?
Geplaatst: do apr 29, 2004 18:46
Hoi allemaal,
afgelopen weken vond ik dat elke keer als ik ging rijden, de motor niet echt lekker liep. Hij deed het natuurlijk wel, maar niet zoals voorheen.
Hij liep nerveuser dan voorheen, alsof hij te arm stond.
Maar het vreemde was dat het weinig hielp als ik hem wat rijker liet lopen dmv de luchtschroef.
Hij begon eigenlijk steeds armer te reageren terwijl het tegenovergestelde zou moeten gebeuren.
Met een vervuilt filter gaat hij steeds rijker lopen, dat was het dus niet.
Uiteindelijk heb ik de carburateur open gemaakt en gekeken of er misschien vuil in zat. Geen vuil, helaas. Dan de staionair sproeier er maar even uitgedraait en..... jaaaa, gevonden.... vuil AAah heerlijk dat was het. Hoop ik tenminste. Als je door de sproeier heen keek zag je nauwelijks licht aan het eind van de tunnel, en daar zat dus een heel klein beetje vuil de bezine tegen te houden, die ooo zoooo belangrijk is voor de motor.
Je kunt je het bijna niet voorstellen hoe zo iets kleins zo een invloed kan hebben op de motorprestatie. Nergens was er vuil te bekennen en toch zat de stationair iets verstopt.
Goed toch, dat ik het heb opgelost
De moraal van het verhaal.....
Maak je carburateur schoon, zo nu en dan, maar in iedergeval als het nodig is
afgelopen weken vond ik dat elke keer als ik ging rijden, de motor niet echt lekker liep. Hij deed het natuurlijk wel, maar niet zoals voorheen.
Hij liep nerveuser dan voorheen, alsof hij te arm stond.
Maar het vreemde was dat het weinig hielp als ik hem wat rijker liet lopen dmv de luchtschroef.
Hij begon eigenlijk steeds armer te reageren terwijl het tegenovergestelde zou moeten gebeuren.
Met een vervuilt filter gaat hij steeds rijker lopen, dat was het dus niet.
Uiteindelijk heb ik de carburateur open gemaakt en gekeken of er misschien vuil in zat. Geen vuil, helaas. Dan de staionair sproeier er maar even uitgedraait en..... jaaaa, gevonden.... vuil AAah heerlijk dat was het. Hoop ik tenminste. Als je door de sproeier heen keek zag je nauwelijks licht aan het eind van de tunnel, en daar zat dus een heel klein beetje vuil de bezine tegen te houden, die ooo zoooo belangrijk is voor de motor.
Je kunt je het bijna niet voorstellen hoe zo iets kleins zo een invloed kan hebben op de motorprestatie. Nergens was er vuil te bekennen en toch zat de stationair iets verstopt.
Goed toch, dat ik het heb opgelost
De moraal van het verhaal.....
Maak je carburateur schoon, zo nu en dan, maar in iedergeval als het nodig is