Pagina 1 van 2
KAWA ademt NOG niet
Geplaatst: za okt 26, 2002 16:12
door Joost
Hallo mensen,
Ik heb laatst advies gevraagd over mijn kawasaki 125 uit '87. Hij was er mee op gehouden. Het bleek waarschijnlijk de koppakking te zijn.
Na hem zojuist vervangen te hebben en met volle verwachting hem weer aan het starten te krijgen wil hij er niks van weten
.
Bij vervangen van de koppakking heb ik via uitlaat poort kunnen zien dat er toch behoorlijke krassen op de zuiger zaten. Toch heeft hij volgens mij dezelfde hoeveelheid compressie als voorheen. Na een aantal maal aangetrapt te hebben komt nog steeds dat zelfde ploffende geluid uit de uitlaat.
Heeft iemand een idee wat het alsnog kan zijn?
Alvast bedankt
Groeten Joost
Geplaatst: za okt 26, 2002 16:45
door Rudy
bougie kapot
Geplaatst: za okt 26, 2002 16:47
door Joost
was het maar waar, heb toen ook nieuwe bougie gekocht en maakt zelfde nabrand geluid als met de ouwe
Geplaatst: za okt 26, 2002 18:26
door Rudy
dan zou je ontsteking goed kapot kunnen zijn
kawa
Geplaatst: za okt 26, 2002 18:26
door Kees
Als ik mij goed herrinner was de laatste keer de koelvloeistof via de overloop er uit gekomen en was je doorgereden tot hij stil viel.
Dan kun je er bijna zeker van zijn dat je zuiger beschadicht is.
Haal de cilinder er af en controleren.
Geplaatst: za okt 26, 2002 18:53
door sorage
mijne is er ook mee opgehouden (heb erop gelet toen ik aan het rijden was ik zakte van toeren en opeens wou die nix meer geven en bleef maar zakken in toeren tot die uitviel gas geven hielp nix):(
heb bougie vervangen
carb. uitgekuist
alleen lukt het me niet om een vonk te trekken
ik haal mijn bougie eruit en probeer te kicken en ondertussen bougie tegen frame houden maar ik zie geen vonk
wat moet ik allemaal doen om hem weer te doen rijden ??
Geplaatst: za okt 26, 2002 20:32
door Zot
sorage schreef:alleen lukt het me niet om een vonk te trekken
ik haal mijn bougie eruit en probeer te kicken en ondertussen bougie tegen frame houden maar ik zie geen vonk
Om zeker te weten of ie vonkt of niet moet je de bougiekabel op je tong leggen en starten.
Ro.
Geplaatst: za okt 26, 2002 21:35
door Joost
Heb toen ook gelijk gekeken of hij nog vonkte en dat was dus nog wel het geval. Het is toch zo als die onsteking kapot zou zijn hij helemaal geen vonk meer geeft?
Heb dus ook gezien dat de zuiger iig aan de uitlaat kant krassen heeft.
Geplaatst: zo okt 27, 2002 11:58
door Rudy
de ex zot schreef:sorage schreef:alleen lukt het me niet om een vonk te trekken
ik haal mijn bougie eruit en probeer te kicken en ondertussen bougie tegen frame houden maar ik zie geen vonk
Om zeker te weten of ie vonkt of niet moet je de bougiekabel op je tong leggen en starten.
Ro.
Ro die leuke ideeén heeft
Geplaatst: zo okt 27, 2002 12:17
door sorage
lol zou hij dan weer werken als ik mijn bougie op mijn tong leg ??
neen maar wat zou het probleem hiervan zijn, onsteking, wat moet ik allemaal dan vervangen aan mijn onsteking?
Geplaatst: zo okt 27, 2002 15:48
door huskie
Heb je een vonk of niet??? Anders in het donker proberen(het is nu vroeg donker) want het scheelt als je geen vonk hebt. Weet je tenminste zeker waarom ie het nu niet doet
succes.
sorry, las niet goed. Je hebt een vonk, jammer.
Vonkt ie op het goede moment??????? that's the question, joost.
Dus ontsteking nalopen en bekijken. Roestige verbindingen etc.
Magneet eraf halen om te kijken of je magneet niet verdraait is tov de krukas. (verkeerde ontstekingstijd) afijn veel plezier.
Geplaatst: zo okt 27, 2002 17:36
door Joost
Bedankt voor alle reacties, zal maar eens ff gaan knutselen
Groeten Joost
Geplaatst: vr dec 20, 2002 23:17
door Kees
Joost,
Loopt ie weer al ?
Geplaatst: za dec 21, 2002 10:28
door Sandman
hmmm
Als ie een vonk heeft, zou ik eerst de carburatie nakijken als ik hem niet aan de gang krijg voor ik alles heel erg goed zou gaan nazien...
Als je zeker weet dat de motor benzine krijgt en vonkt en nog niet loopt, zou ik idd eens naar het onstekingstijdstip kijken.
Geplaatst: zo dec 22, 2002 15:59
door Joost
Ben aan de ene kant
maar aan de andere kant
want ik weet nu wat het is. Ik had al krassen op de zuiger gezien toen de cilinder er nog op zat. Gister heb ik eindelijk de cilinder er afgepakt en wat bleek, de zuigerveren bij de uitlaatpoort kant, vast gesleten.
Nu ik dus weet wat het is, kan iemand mij vertellen wat het minimaal gaat kosten om de cilinder te honen en de aanschaf van een nieuwe zuiger.
Er zat al aardig wat speling tussen de zuiger en cilinder dus kan helaas niet voldoen met het vervangen van alleen de zuiger. Hij zat er waarschijnlijk al 8 jaar in
.
Kees nog bedankt voor de interesse ik dacht dat dit onderwerp al te oud was en te ver ergens op de lijst van onderwerpen stond.
In afwachting van verdere expertise
groeten Joost
Geplaatst: zo dec 22, 2002 16:29
door Kees
Joost,
Als ik mij goed herrinner heeft een kawa 125 van die tijd al een nicasil wand dus kun je niet honen !
Informeer hier even naar bij een kawa dealer.
Als dat zo is ben je met alleen een nieuwe zuiger geholpen.
kijk even op
www.pro-x.com
Geplaatst: zo dec 22, 2002 16:41
door Gast
weet je ook hoe ik het best zo'n zuiger in kan rijden?
groeten Joost
Geplaatst: di jan 07, 2003 21:23
door Werner
Hey,
Mijn cilinder is eind november ook vastgelopen door een domme fout van mij. Ik heb die toen binnen gedaan om te laten honen. Ze hebben mij dan verteld dat de cilinder laten oplassen en opnieuw honen ongeveer 250€ kost. Ik heb hem nog altijd niet terug, maar als ik meer weet zal ik het laten weten.
btw: het gaat hier over een 125cc blok van een Husqvarna.
Ik heb mijn cilinder binnen gedaan bij Reytec (
http://www.reytec.be). Dit is een belgisch bedrijf maar zij laten de cilinders reviseren bij een Nederlands bedrijf. Op de site van Reytec staat een link naar de site van dat bedrijf en daar kan je een prijslijst vinden.
mvg,
Werner
Geplaatst: wo jan 08, 2003 14:04
door huskie
Kees, een nikasil cilinder laat zich wel honen, hoe denk je anders dat die hoonstrepen er in komen??
Ik heb mijn cilinder ooit weg gebracht en te horen gekregen hoe het in zijn werk gaat.
Allereerst slijpen ze de oude laag eruit, daarna nikasilen ze hem te krap en honen daarna tot de juiste diameter. Dit is grof gezegd de mannier.
Geplaatst: wo jan 08, 2003 14:36
door Rudy
huskie schreef:Kees, een nikasil cilinder laat zich wel honen, hoe denk je anders dat die hoonstrepen er in komen??
Ik heb mijn cilinder ooit weg gebracht en te horen gekregen hoe het in zijn werk gaat.
Allereerst slijpen ze de oude laag eruit, daarna nikasilen ze hem te krap en honen daarna tot de juiste diameter. Dit is grof gezegd de mannier.
tussen honen en honen zit ook verschil......
Geplaatst: do jan 09, 2003 09:49
door Kees
Huskie,
Je hebt volkomen gelijk,maar ik had begrepen dat de cilinder beschadigd was.
En dat hij hem via honen weer wilde repareren en dat lukt bij een nicasil cilinder dus niet.
Geplaatst: do jan 09, 2003 14:44
door Rudy
Kees schreef:Huskie,
Je hebt volkomen gelijk,maar ik had begrepen dat de cilinder beschadigd was.
En dat hij hem via honen weer wilde repareren en dat lukt bij een nicasil cilinder dus niet.
ze honen een nicasil cilinder na het indampen van een nieuwe nicasil laag... zal wel ff verhaaltje scannen
Geplaatst: do jan 09, 2003 15:08
door huskie
Ook jij hebt gelijk Kees
, want als ie door die veer beschadigt is moet ie eerst gelast worden etc. en redt ie het niet met alleen honen.
Wat weten we toch veel hè met z'n allen
Nu nog even wachten op Rudy, traag hoor die jeugd
Geplaatst: do jan 09, 2003 15:52
door Rudy
ben even wat anders aan het uploaden
klaar (verhaal komt uit de auto&motortechniek (krijg korting als je mts/hts autotechniek ben:mrgreen: )
wat hoon technieken zorgen voor extra smering (beter oliefilm)(voor meer info lees het hele verhaal maar
)
Geplaatst: do jan 09, 2003 23:06
door huskie
Hele verhaal??? waro? op je eigen site?