Pagina 1 van 1

xt 600, is het een goede motor?

Geplaatst: zo mar 14, 2004 19:58
door guus van driel
ik wil misschien een xt 600 gaan rijden


het liefst dit type (1vj)
http://www.villagephotos.com/viewpubima ... d_=8243192
maar zijn het goede motoren? het is gewoon voor stads vervoer en natuurlijk een beetje offroad, nix extreems ofzo, gewoon et bos in

hoe hard gaan die dingen ongeveer, en zit er veel onderhoud aan?

Geplaatst: zo mar 14, 2004 21:58
door AT
hoi,
Heb zelf een xt 600 gehad van 84 tm 88
Het type op de foto is een tenere met een grotere tank.
Kan me niet herinneren of dat voorspatborsd wel origineel is maar dat doet er niet toe.
Kwea topsnelheid moet je denken 140-160
140 tegenwin160 met wind mee
onderhoud is goedkoop(in die tijd was het kleppenstellen 75 gulden en nog een beetje vooe olie en oliefilter. Luchtfilter kan je zelf schoon maken.
In terrein doet hij het goed nadeel is alleen de grote tank doe je hem vol heb je veel gewicht doe je hem halfvol veel geklots. Mijn xt had gewoon een 12 liter tank.
Groetjes

Oh ja het is natuurlijk wel een 1 cilinder. Bij max 40000 km moet er wel een nieuw zuigertje en zo in

Geplaatst: zo mar 14, 2004 22:30
door guus van driel
ik kan het onderhoud zelf doen,

ik wou eigenlijk weten hoe duur de onderdelen zelf waren (sorry)

dat voorspat bord is niet orgineel, er hoort een hoog spatbord op maar ik vind die lage veeeeeeeeeeeeeel mooier dus zet ik die er ook op


maar klotsende tank?? is dat echt zo lastig?

verder goede motor dus?

Geplaatst: vr mar 19, 2004 18:27
door STTEVE
Informeer ns op http://www.tenere.nl/ de Nederlandse Tenere club, die kunnen je vast veel vertellen.
De XT600 (Tenere) is een doorontwkkeling van de XT550 die weer een doorontwikkeling van de XT500 was. Het blok is sinds 1983 in vrijwel ongewijzigde vorm in allerlei XT's gehangen (wat niet inhoudt dat alle onderdelen van de een zonder meer in een ander model passen, aanpassingen in de details zijn er wel geweest) Ik meen me te herinneren dat er 1 model was dat koelings problemen kenden door het grote voorspatbord. Originele onderdelen zijn prijzig, maar via Kedo zijn de meest gangbare zaken (kettingsetjes, olie-luchtfilters etc) vaak goedkoper te krijgen. Uitlaten en bochten etc rotten na 15 jaar wel door, maar in die tijd heeft vast wel iemand er een andere demper in gehangen, terwijl de RVS voorbocht van bij een TTR er, nadat je er een klein stukje hebt afgezaagd, zo op past.
Over het algemeen een prima fiets, maar wel al op leeftijd, en ouderdom komt.....juist.