Pagina 1 van 1
CR125 start met nieuwe bougie --> later niet meer
Geplaatst: zo feb 29, 2004 20:06
door ..::Rico::..
Hallo iedereen
Ik heb net een nieuwe zuiger in mijn cr125 uit '87 maar nu loopt hij goed met een nieuwe bougie maar als je em daarna uitdoet krijg je em ook niet meer aan.Waar kan dit aan liggen.Zie ook: CR125 krijgt geen benzine -->krijgt hij nu wel hoor
mzls Rico
Geplaatst: zo feb 29, 2004 20:26
door AMBUSH
hij krijgt veel te veel hij slaat dus vet doe eens een kleinere sproeier er in wat heb je er nu in zitten en hoe veel slagen staat je lucht schroef uit ???
Geplaatst: zo feb 29, 2004 20:29
door ..::Rico::..
Ik heb er nu een 162 in zitten.En ik weet niet hoeveel slagen.Maar het lijkt me sterk want ik heb er nooit wat aan veranderd.
Geplaatst: zo feb 29, 2004 20:48
door AMBUSH
wat voor merk carb zit er op ( merk bedoel ik dan en diameter ) het kan ook zijn dat je een te koude boegie er op hebt zitten je zou eens een warmere er op kunnen zetten zo dat hij zich zelf beter schoon brand
Geplaatst: zo feb 29, 2004 21:03
door ..::Rico::..
Er zit eeen 36mm Keihin carb op, met 162 sproeier.De motorcross dealer raadde mij een racebougie aan.Hij loopt op die bougie het beste.
Mzls Rico
Geplaatst: zo feb 29, 2004 21:07
door AMBUSH
wat voor merk en warmte graad is het kan best zijn dat die van jou te koud is zie je als je goed op let wel meer deze tijd op brommerforum was er nog een groot topic over waarom in de winter goed afgestelde brommer het toch nog af lieten weten ze kwamen in dat topic niet veel verder dan dat een warmere boegie wel verschil maakte maar niet een echte oplossing was
Geplaatst: zo feb 29, 2004 21:14
door Rudy
HondaCR125 schreef:Er zit eeen 36mm Keihin carb op, met 162 sproeier.De motorcross dealer raadde mij een racebougie aan.Hij loopt op die bougie het beste.
Mzls Rico
Hebben ze mij ook eens aangesmeerd , dikke onzin.... hij moet gewoon kunnen lopen op de elcheapo br9es. Met dit weer zou je opzich wel met een 8 kunnen rijden trouwens
.
Geplaatst: zo feb 29, 2004 21:17
door AMBUSH
lol ja nu je het zegt race boegie is van dat mooi verkoop praat zul je zien dat ze in een race gewoon met een elceapo ngk rijden
Geplaatst: zo feb 29, 2004 22:10
door huskie
Schitterend woord: racebougie
Geplaatst: zo feb 29, 2004 22:15
door Rudy
AMBUSH schreef:lol ja nu je het zegt race boegie is van dat mooi verkoop praat zul je zien dat ze in een race gewoon met een elceapo ngk rijden
hehe
ik zal het zelfs mooier vertellen , die goedkope bougie's slaan veel minder vet
Geplaatst: zo feb 29, 2004 22:20
door --> HondaCR125
Ja leuk allemaal
maar ik probeer me motor te maken
Geplaatst: zo feb 29, 2004 22:20
door huskie
Ik adviseer een bpr ipv br. Bpr bougie steken wat verder in de verbrandingsruimte, dus vonkt meer in het midden van het mengsel.
Enne ik zou lekker een bpr8es er in stoppen en als het straks warmer wordt een 9.
Maarre ik denk dat je hier en daar wat te rijk staat. Meer hier dan daar
slechte starter
Geplaatst: ma mar 01, 2004 00:33
door tuareq
hoi, rico
ik ga er vanuit dat je bougie sowieso nog wel vonkt, ik heb wel meegemaakt dat een nieuwe toevallig heel snel de geest geeft. dus effe controleren ook zonder bougiekap. zo,n kap geeft soms ook wat problemen. wanneer je de kleur van je bougie wil controleren moet je wel vanuit volgas de motor in een keer uitzetten en kijken naar de kleur, en niet rustig naar je aanhanger terug rijden want dan heb je geen reeel beeld.
succes tuareq
Geplaatst: ma mar 01, 2004 09:43
door ..::Rico::..
Oké Huskie en Tuareq
Ik zal 't gaan proberen.Mocht 't niet of wel lukken horen jullie 't sowieso van mij.
Ik wil namelijk wel weer ff crossen
p.s. hoe lang doe je normaal ongeveer met een bougie met een 125cc crosser?
Mzls Rico
Geplaatst: ma mar 01, 2004 09:56
door Rudy
HondaCR125 schreef:Oké Huskie en Tuareq
Ik zal 't gaan proberen.Mocht 't niet of wel lukken horen jullie 't sowieso van mij.
Ik wil namelijk wel weer ff crossen
p.s. hoe lang doe je normaal ongeveer met een bougie met een 125cc crosser?
Mzls Rico
Normaal gaat ze eigelijk nooit kapot en kan je zo een jaar rijden
, ik heb ik bilstein ook problemen gehad met het kapotgaan van bougie's maar dat kwam door een behoorlijk rijke afstelling in combinatie met een beetje enduro werk
Geplaatst: ma mar 01, 2004 10:39
door ..::Rico::..
Maarja....
Ik moet em dus sowieso minder rijk afstellen?Minder stationair of kleinere sproeier?Er zit nu een 162 in en ik heb nog een 160 en 158 liggen ik ga in ieder geval niet kleiner wegens me zuiger(goeie smering nodig)(vorige keer was 't ook al fout gegaan).
Geplaatst: ma mar 01, 2004 12:24
door AMBUSH
als je met vol gas rijd stottert ie dan ook zo ja kleinere sproeier en draai je luchtschroef eens helemaal in en dan 1,5 slagen uit
Geplaatst: ma mar 01, 2004 13:53
door gassen
Kijk ook eens waar de bougie vonkt, tussen de electroden of net erlangs.
Ikzelf rijd met BPRs omdat de "gewone" toch wat sneller de geest geven tijdens het "langzamere" offroad gedeelte.
Let op de kleur van de bougie (zal wel op meerdere forums besproken zijn). Zwart en zeker vettig duidt op een rijk mensel.
Ps.
voor smering is niet alleen de mengsel hoeveelheid van belang maar ook de verhouding en soort olie.
Geplaatst: ma mar 01, 2004 13:59
door Gast
Als je een nieuwe zuiger hebt gezet dat lijkt mij die 1 op 25 aan de vette kant 1op 40 met volsyntheet mag geen probleem opleveren
Geplaatst: ma mar 01, 2004 14:40
door huskie
CR125 schreef:
Minder stationair of kleinere sproeier
Allereerst heeft minder stationair niets te maken met te rijke afstelling.
Mengsel afstelling gebeurt met de onderdelen die het bezine/luchtmengsel veranderen en de stationair afstelling laat alleen je motor meer of minder toeren maken bij gas dicht.
Dus we hebben te maken met de bezine/luchtafstelling en dus praten we o.a. over de sproeiers. Maar er zitten meerdere sproeiers in je carburateur dus het is belangrijk welke sproeier we gaan verwisselen.
Jij hebt problemen met het vetslaan van je bougie en als ik jouw verhaal goed begrepen heb, komt dat voornamelijk voor bij kleine gasschuif openingen.
In dit gebied speelt die 162 sproeier helemaal geen rol van belang, dus die kun je laten zitten.
Bij deze gasschuif openingen hebben de stationairsproeier, luchtschroef, gasschuif en rechte gedeelte van de naald de meeste invloed.
Hoe de verhouding olie/bezine is heeft ook niet zoveel invloed op het vetslaan van je bougie.
Waarschijnlijk heb je geen kleinere stationairsproeier bij de hand, dus ik stel voor dat je je luchtschroef meer open zet. Draai hem maar twee slagen uit en zie wat het doet. Als dat niet genoeg is dan is je naald aan de beurt. Zorg ervoor dat je naald dieper in de carb steekt, dus het clipje een plek omhoog.
Op die mannier ben je goed bezig om je mengsel bij stionair en 1/4 gas armer te zetten. Succes
ps: en vergeet die warmere bougie niet, echt dat scheelt ook.
Geplaatst: ma mar 01, 2004 14:45
door huskie
BTW ik sluit dit topic af, anders wordt het te veel dubbel op.
zie topic :
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... php?t=2111