Erik V schreef:Verder kan je de rit ook buiten categorie meerijden : loisirs. Bij die laatste zou er ook geen technische keuring meer zijn. Dus crossbanden en crossuitlaat toegelaten (tenzij je de arm der wet tegenkomt). Je moet ook niet op de klok rijden, maar je mag ook niet de spéciale rijden. Wie weet er het fijne van ?
Volgende heb ik uit de newsletter van FMB-BMB Januari 2004 :
http://www.fmb-bmb.be/Newsletters/News0401.pdf
Reglement 2004
Oprichting van een categorie recreatierijders
Deze categorie zal worden gekenmerkt door :
◆Geen Technische controle, behalve voor het geluid (94 db) uit te
voeren door de organisator
◆Geen vergunning (verzekering BA Moto)
◆Geen speciale etappe om de rijders aan te moedigen een vergunning
te nemen
◆Geen klassement (werk tijdopname verlicht en geen ‘opstoppingen’
bij de speciale).
Het dragen van genummerd rugnummer zal moeten worden voorzien
door de organiserende clubs om de rijders te responsabiliseren
en de identificatie te vergemakkelijken als het reglement niet wordt
gerespecteerd. De borgsom voor het rugnummer zal worden teruggegeven
op het einde van de dag (limietuur voor het indienen van de
rugnummers te bepalen door de organisator) wanneer geen enkele
inbreuk van de rijder werd vastgesteld.
Er wordt beslist deze categorie niet in het reglement enduro te voorzien
maar een memo op te stellen voor de organiserende clubs.
MAAR Iets verder staat er in dezelfde newsletter :
Wijzigingen aan het reglement
FIM banden : enkel endurobanden worden toegelaten. De crossbanden
zijn dus verboden.
Het is me niet duidelijk of dit nu ook geld voor recreatierijders.
Maar de speciales kan je volgens mij dus rijden echter zonder tijdsopname.
In Warnant zullen we er zeker bij zijn: Jo VDB, Wim, Gino en ikzelf
Ik zou zeggen tot dan en breng wat goed weer mee als je wil