Pagina 1 van 1
Husqvarna WR360
Geplaatst: zo feb 15, 2004 22:17
door Bart M
Met veel spijt moet hij(of is het ze?) me verlaten, m'n WR360 van '98.
In vrijwel originele staat, steeds met veel zorg onderhouden. Moet weg wegens aankoop TE450. Prijs: 2000€
Stuur maar een PB of zoiets, snif
Bart
Geplaatst: ma feb 16, 2004 00:22
door Jo VdB
En ik heb er ook eens mogen mee rijden
(het is een "ze", Bart
)
Jo VdB
Geplaatst: ma feb 16, 2004 17:57
door honda cr80
hoeveel kw heeft hij op kenteken? en is het wat als beginners enduro fietsje? of moet ik toch maar voor een xr250 gaan, maar dit ziet er natuurlijk stukken beter uit. hoe zit het met betrouwbaarheid en de slijtage?
Geplaatst: ma feb 16, 2004 22:50
door Bart M
honda cr80 schreef:hoeveel kw heeft hij op kenteken? en is het wat als beginners enduro fietsje? of moet ik toch maar voor een xr250 gaan, maar dit ziet er natuurlijk stukken beter uit. hoe zit het met betrouwbaarheid en de slijtage?
In België heet zoiets "inschrijvingsbewijs" (ipv kenteken), en hierop staat 13 kw.
Of het wat is voor een beginners-enduro weet ik niet zeker. Je zult iig niet moeten opboksen tegen een teveel aan pk's, tenzij je van in't begin de kraan opengooit.
"Ze" heeft genoeg koppel onderin om rustig, op lage toeren, over moeilijk terrein te hobbelen of tegen een steile helling op te kruipen. Maar als je wil kan ze ook woest tekeer gaan op snelle stukken, gewoon een versnelling lager, de kraan open en hopen dat je er op kunt blijven zitten. Is niet te vergelijken met een XR250 (motorkarakter, vering, gewicht,..), dus in dat opzicht weer geen goede keus.
Betrouwbaar? Ze was tot nu toe mijn meest betrouwbare enduro (voordien gereden op KTM600, XR600 en Husky TE610): op tijd transmissie-olie verversen en je hebt geen kosten (tenzij je zoals ik in't begin op een lang stuk autostrade een stel 4-takten wil volgen: dan loopt elke 2-takt vast natuurlijk
).
Slijtage: volgens mijn dealer hoef je de zuiger van een WR360 niet te vervangen om de x km. Ik doe hem elk jaar een keer open om te controleren en eventueel de segmentringen te vervangen, da's een werkje van niks. Verder geen speciale slijtage op onderdelen. Kettingen en tandwielen verbruikt ze zelfs minstens de helft minder dan mijn vorige (4-takt) motoren.
Geplaatst: do feb 19, 2004 23:37
door jakke
Geplaatst: vr mar 05, 2004 17:34
door Gast
Bart,
Stuur je mij eens een mailtje met een telefoonnummer, misschien fiets ik in het week-end eens langs dan.
Wat foto's mag ook altijd
Alvast bedankt,
Michel
GSrijder@hotmail.com