Pagina 1 van 1
Standaard sproeier HondaCR125 uit '88/'89
Geplaatst: wo feb 11, 2004 12:30
door ..::Rico::..
Hallo iedereen,
Ik heb een probleempje, als ik rijd met mijn crosser met een nieuwe bougie dan verzuipt ie na 15min rijden.Ik smeer 1 op 35 dat is volgens de dealer een goeie smering.Er zit een keihin carb 36mm dacht ik onder.Met een 162 sproeier.Ik heb nu een 158 en 160 sproeier gekocht.De bougie die erin zit is : NGK 5722 BR9ES en nu heb ik ook een race bougie : NGK B10EGV.
Wie weet wat mijn probleem is??Of heeft advies voor mij en mijn Honda?
Mzls Rico
Geplaatst: wo feb 11, 2004 12:54
door Rudy
rij je veel stationair met die crosser? , kunnen ze slecht tegen namelijk
En maak je je luchtfilter wel een schoon? en stottert hij bovenin toeren?
Geplaatst: wo feb 11, 2004 15:14
door huskie
Als je er nog niet zo hard mee rijdt, zou de stationair sproeier optimaler kunnen kiezen voor jouw mannier van rijden.
Ook zou je als je nog niet zo hard rijdt, of gewoon een beetje rondrijdt je bougie kunnen verwisselen met een BPR8es. Blijft ie langer schoon.
Geplaatst: do feb 12, 2004 11:15
door ..::Rico::..
Luchtfilter = 100 % schoon
Ik rijd lekker hard niet veel stationair eigenlijk helemaal niet.Maar weet iemand welke sproeier er dan standaard in mijn CR zit?
Geplaatst: do feb 12, 2004 11:24
door rednas
heb ook een 89'er cr125 gehad, reed in de winter met sproeier 170 en in de zomer met 168.btw die speciale bougie's deden het in de mijne alleen maar slechter als een normale warmtegraad 9.ik heb zelf ook eens een soortgelijk probleem gehad dat ie na eventjes rijden er mee ophield maar dat was in ieder geval geen verzuipen dat lag aan me bougie bij de mijne was er maar 1 soort bougie welke hij goed op reed, andere types en ze gingen vaak kapot of hij liep er niet optimaal mee. zal eens vragen aan de nieuwe eigenaar welke bougie het is want dat weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Geplaatst: za feb 14, 2004 15:57
door pantah81
Hou je gewoon aan de standaard bougie en ga zeker niet experimenteren met lagere waarden. De beste indicator voor je afstelling is en blijft de kleur van je bougie. Ga er eens mee rijden zoals je normaal gewoon bent, leg hem dan stil zonder hem nog stationair te laten draaien en controleer de kleur. Staat ze zwart en vettig, dan is je mengsel té rijk of je smering te vettig. Die verhouding, daar moet je trouwens voor op de bus kijken van de olie die je gebruikt. Ikzelf rijd al jaren 1 op 50 met Castrol TTS zonder problemen, maar die verhouding hangt af van olie tot olie. Ik zou je in ieder geval aanraden om olie te gebruiken op volsynthetische basis. Deze zorgt voor de beste verbranding en laat minst reststoffen achter die ook nefast kunnen zijn voor de levensduur van je bougie.
Om je standaard sproeiermaat te weten, doe je toch gewoon een belletje naar een Honda cross dealer?
Geplaatst: za feb 14, 2004 21:38
door Gast
k dacht dat standaard 170 was voor een 89'er 125cc honda cr.
Geplaatst: zo feb 15, 2004 22:33
door ..::Rico::..
OKé allemaal heel erg bedankt
Ik kwam er dus vanochtend achter dat mijn zuiger versleten was
Maar goed werk jongens
Mzls Rico
Geplaatst: ma mar 01, 2004 10:49
door ..::Rico::..
de crossdealer ui mijn buurt zei dat ik 1 op 25 moest smeren omdat mijn zuiger versleten was.Moest ik mijn nieuwe goed smeren.
Mzls Rico