Pagina 1 van 1

kleppen stellen KLX 650-C

Geplaatst: di feb 10, 2004 18:54
door jofa
Een vriend van me heeft een KLX 650-C bj. '94 waarvan de kleppen gesteld moeten worden, nou was mijn vraag,is dat een beetje zelf te doen? Zo ja, hoe ga ik dan te werk en wat is de klepspeling?

Geplaatst: do feb 12, 2004 21:05
door jofa
het blijft wel akelig stil :( ...............blijkt maar weer dat het toch een exclusieve fiets is (of niemand WIL op zo'n tank rijden natuurlijk :wink: )Maar goed..ik hoop toch wel dat er een reactie komt want anders moet hij weggebracht worden en dat zou zonde van het geld zijn... :(

Geplaatst: do feb 12, 2004 21:48
door Bart M
Ik weet niet hoe het moet bij een KLX, maar ik heb het geleerd uit het werkplaatshandboek van m'n moto (toen een XR600), dus ik zou zeggen: koop eerst het boek en ga dan pas aan het sleutelen!

Geplaatst: za feb 14, 2004 15:50
door pantah81
Ik meen me te herinneren dat het alleszins stelvijsjes waren bij de KLX om de kleppen te regelen, dus veel speciaal gereedschap is er niet vereist. Je neemt gewoon de twee kleppendeksletje af, op BDP zetten (niet op "schommelen ven de kleppen uiteraard) en kontroleren maar en dus ook ev. afstellen.
klepspeling inlaat: 0.10-0.20mm
klepspeling uitlaat:0.15-0.25mm

Geplaatst: za feb 14, 2004 20:44
door jofa
Sorry hoor. :oops: ....Maar wat bedoel je precies met BDP?
Ik heb laatst ook gelezen dat de zuiger op een bepaald punt moet staan, in de compressieslag ofzo? (dat is toch het moment dat de zuiger naar boven gaat?) Hoe kontroleer ik of de cilinder goed staat en hoe zet ik hem het beste in positie zonder kickstarter (die zit er nl. af fabriek niet op).

Geplaatst: za feb 14, 2004 21:07
door Jo VdB
jofa schreef:BDP?
BDP = Bovenste Dode Punt (in de compressieslag)

Punt waarop de zuiger dus op zijn bovenste punt in de cylinder is.

Jo VdB

Geplaatst: za feb 14, 2004 22:43
door jofa
OK...hartstikke bedankt heren..hier gaan we het mee maken. :)

Geplaatst: wo feb 18, 2004 00:47
door mxrider#28
Zorg in ieder geval voor de standaard afstellingen zodat je precieze afstelling weet, want met ongeveer dit of dat schiet je niks op het gaat juist om dat kleine beetje speling meer of minder, wanneer je klepspelling te groot of te klein is kan je klepoverlapping te groot of te klein worden en dat is nadelig voor je vermogen van de motor en hij zal er ook slechter door lopen.

Geplaatst: za feb 21, 2004 12:12
door pantah81
jofa schreef: Hoe kontroleer ik of de cilinder goed staat en hoe zet ik hem het beste in positie zonder kickstarter (die zit er nl. af fabriek niet op).
Normaal gezien kun je aan je vliegwiel een dekseltje verwijderen, waarna je een dopsleutel op een bout op je vliegwiel kunt plaatsen en zo kan je je vliegwiel verdraaien.