Pagina 1 van 1
450 op testbank
Geplaatst: za jan 24, 2004 20:32
door 4t huskie
de test gegevens van een te 450 :list:
doma heeft er een uitlaat opgemaakt om het laatste uit de uitlaat tehalen
zie tabel
wat opvalt :
-doma kan geen veel betere prestatie krijgen met een andere uitlaat (van voor tot achter ) zeker niet met een enduro demper
- het verschil tussen een originele enduro en cross demper (open ) is erg klein
vind ik dus heel raar
-de mensen van doma hadde nog geen originele motor gezien met zo een mooi koppel kurve
- het is gewoon een motor die 110% op punt staat
de cross demper huskie en met volledige doma uitlaat
de enduro demper huskie en met volledige cross uitlaat doma
Geplaatst: za jan 24, 2004 20:45
door Rudy
Mooie grafiekjes
, ik heb al vaker gezegt dat het weinig zitn heeft er een andere demper op te zetten
.
Is het trouwens achterwiel vermogen of krukas vermogen?
Geplaatst: za jan 24, 2004 20:50
door huskie
dat is krukas
maar wel heel leuk om te zien. Ik wil meer grafiekjes zien.
andere sproeiers etc andere timing
Geplaatst: za jan 24, 2004 22:05
door Rudy
huskie schreef:dat is krukas
maar wel heel leuk om te zien. Ik wil meer grafiekjes zien.
andere sproeiers etc andere timing
idee had ik al
, maar ondanks dat best een net vermogen
Geplaatst: za jan 24, 2004 22:07
door Gast
op die zelfde test bank heeft een honda cr 58-59pk grafiek heb ik niet maar heb ze wel gezien
Geplaatst: za jan 24, 2004 22:48
door Rudy
Anonymous schreef:op die zelfde test bank heeft een honda cr 58-59pk grafiek heb ik niet maar heb ze wel gezien
gast , bedoel je dan een 250 2-t of een 450?
Geplaatst: zo jan 25, 2004 03:21
door Gast
ik bedoel een 450 4t
Geplaatst: zo jan 25, 2004 03:23
door 4t huskie
het zijn geen krukas pk maar achterwiel pk's ze worden toch op het achterwiel gemeten dus zullen het wel achterwiel pk's zijn zeker of niet ?? leg uit
Geplaatst: zo jan 25, 2004 11:10
door huskie
Dat heeft met de software te maken. Je meet altijd aan het achterwiel.
Het is nml niet handig om het blok uit te bouwen en dan het primaire tandwiel aan een pc te koppelen.
Geplaatst: zo jan 25, 2004 12:33
door Rudy
huskie schreef:Dat heeft met de software te maken. Je meet altijd aan het achterwiel.
Het is nml niet handig om het blok uit te bouwen en dan het primaire tandwiel aan een pc te koppelen.
En ze kunnen dat achterwiel vermogen weer terugrekenen door de weerstand van de versnellingsbak enz te meten
Geplaatst: zo jan 25, 2004 21:01
door JE
Rudy schreef:En ze kunnen dat achterwiel vermogen weer terugrekenen door de weerstand van de versnellingsbak enz te meten
Bij een auto doen ze dat ook vaak zo, maar die hebben een enkelvoudig droge plaat koppeling is vaak helemaal te ontkoppelen.
Met een meervoudige natte platenkoppleing is dat wat moeilijker, waarschijnlijk onmogelijk.
Maar verder zijn ook de omgevings condities, zoals temperatuur, luchtdruk en vocht zoals ook op de grafiek te zien is, van belang. En ook het soort achterband en de bandenspanning. Verder de motor goed vasttrekken anders meet je ook nog slip.
Je moet dus altijd onder dezelfde omstandigheden meten.
Je moet zo'n meting relatief zien, maw je kunt heel goed het verschil zien tussen de beide dempers, maar absoluut zegt het vermogen en koppel niet zo heel veel. wel dat ie ongeveer 55hp heeft.
JE
Geplaatst: ma jan 26, 2004 00:19
door Rudy
JE schreef:Rudy schreef:En ze kunnen dat achterwiel vermogen weer terugrekenen door de weerstand van de versnellingsbak enz te meten
Je moet dus altijd onder dezelfde omstandigheden meten.
Je moet zo'n meting relatief zien, maw je kunt heel goed het verschil zien tussen de beide dempers, maar absoluut zegt het vermogen en koppel niet zo heel veel. wel dat ie ongeveer 55hp heeft.
JE
Het is mooi om verschillende motoren te vergelijken
, op zo'n amerikaanse site stonden toen vermogenstesten van de 450 crossers , zat toch best wel wat vermogens verschil tussen
edit:
Geplaatst: ma jan 26, 2004 11:40
door huskie
Kun je ook een 2 takt grafiekje vinden?
Is leuk om te vergelijken.
Geplaatst: ma jan 26, 2004 13:42
door Rudy
rm 250je (03 model , blijkt een complete replica van het 02 yz250 blok te zijn)