Pagina 1 van 1

modificaties WR om YZ-eigenschappen te krijgen

Geplaatst: ma jan 05, 2004 20:23
door Geert
Op de Amerikaanse (vb thumpertalk) sites vind men diverse aanpassingen die men kan doen aan een WR om hem in mindere of meerdere maten YZ-allures te geven.

Zijn er al mensen op dit forum die al van die zaken hebben uitgeprobeerd en wat zijn dan natuurlijk de resultaten????
Ik ben voornamelijk geintersseerd in volgende modificatie's:

Voor de WR 450:
"Grey-wire" modification wat zou resulteren in dezelfde onsteking als de YZ(onstekingsvervroeging)

Voor de WR 426:
"bleu-wire" modification voor het beter starten.
verder de uitlaatnokkenas een tand vervroegen wat zou resulteren in dezelfde kleptiming als de YZ en dus ook aggressiever.

Wie heeft dit al gedaan???????

groeten,

Geert

Geplaatst: ma jan 05, 2004 21:35
door Rudy
Bij de oudere 400/426 modellen zijn er zat mensen die die veranderd hebben naar de crosser (meestal zette ze er ook nog een andere uitlaat/demper op).
De 450 heeft voor zover ik weet een andere nokkenas :oops:

Geplaatst: ma jan 05, 2004 22:45
door Arnaud
Je zou ook nog even kunnen rondneuzen op het YZ/WR Forum (als je tenminste een beetje de weg weet in 't Duits...): http://www.carookee.com/forum/WrYzForum

Succes!
Arnaud.

Geplaatst: ma jan 05, 2004 23:33
door adje
Bij een wr426 mag je de nokkenas een tandje verzetten maar bij de wr450 mag of kan dit niet omdat deze een automatische decompressie heeft ( zo heb ik het tenminste ooit gelezen in een motorblad , welke weet ik niet meer )
Sommige zetten dan een nokkenas van een yzf450 in hun wr450 voor dezelfde kleptiming dus een ander vermogen.
Toevallig heb ik nog een splinternieuwe yzf450 nokkenas te koop , dus als je daar iemand voor weet laat het dan even weten.

Geplaatst: di jan 06, 2004 21:13
door Mac-Gyver
ad f. schreef:Bij een wr426 mag je de nokkenas een tandje verzetten maar bij de wr450 mag of kan dit niet omdat deze een automatische decompressie heeft ( zo heb ik het tenminste ooit gelezen in een motorblad , welke weet ik niet meer )
Sommige zetten dan een nokkenas van een yzf450 in hun wr450 voor dezelfde kleptiming dus een ander vermogen.
Toevallig heb ik nog een splinternieuwe yzf450 nokkenas te koop , dus als je daar iemand voor weet laat het dan even weten.

Yes sir, dat klopt.
Alleen wou ik weten of iemand(of zijn naaste kenissen) dit al daadwerkelijk gedaan heeft en wat de resultaten zijn zonder dit te moeten we van horen zeggen of uit derde hand.

appropos wat kost de nokkenas van de YZ ????

Geplaatst: wo jan 07, 2004 07:11
door adje
Mac-Gyver schreef:
appropos wat kost de nokkenas van de YZ ????
Ik moet er 100 euro voor hebben.

Geplaatst: wo jan 07, 2004 23:12
door wilm
mijn wr 450 wakker gemaakt met andere demper en een cross uitlaatnok, en wat extra luchtgaatjes

motortje is nu veel drukker en wilder, dat is niet altijd een voordeel!!!!


zeg Ad, jammer dat ikniet wist van jouw nokkenas, had me 73 euro gescheeld

Geplaatst: do jan 08, 2004 12:24
door No Limit YFZ
Ik heb hier ook nog een yfz450 nokkenas liggen, mag weg voor 100 € !!!

Geplaatst: zo jan 25, 2004 21:15
door Fox-kid
Alleen wou ik weten of iemand(of zijn naaste kenissen) dit al daadwerkelijk gedaan heeft en wat de resultaten zijn zonder dit te moeten we van horen zeggen of uit derde hand.

Ik heb een wr426f tweedehand gekocht. Ik weet niet wat er allemaal aan gedaan is maar ik heb het vermoeden dat bij mij de kleptiming is aangepast. Naar mijn idee is er sprake van een behoorlijke klepoverlap. als ik van het gas af ga dan geeft hij nog even een flinke klap. Ik heb andere wr426's dit niet horen doen, vandaar mijn vermoeden. Hij loopt erg goed en trekt werkelijk als een gek!! Geen klagen dus.