Voorstelling & beginnersvraag...
Geplaatst: wo dec 24, 2003 00:05
Beste medeforummers,
Ik lees al een tijdje mee met noppenforum (via een post van Ro op www.motor-forum.nl eens komen kijken...) en heb me nu dus geregistreerd.
Ik heb onlangs ongeluk gehad met m'n motor, en heb (ook voor m'n vriendin) besloten om niet meer op de baan te rijden. Gelukkig was ik al van plan om met enduro te beginnen ('k had net een DR 650 gekocht, die ik wou voorzien van echte noppenbanden om de smaak te pakken te krijgen) maar da's dus niets geworden....
Nu ben ik op zoek naar een goede occassie enduro, maar weet eigelijk niet goed hoe ik in eerste instantie moet beginnen aan de keuze van de cilinderinhoud. Een kleine cilinderinhoud (125, 250cc) is erg wendbaar & weegt licht, en een grote cilinderinhoud (650cc) is wat zwaarder & logger, dat spreekt voor zich. Wat wil dat nu concreet zeggen?
Ik heb geen ervaring met off-road rijden, en weet dus ook niet of ik nu echte technische ritten ga maken, of snellere stukken...
Ik wil graag een motor waarmee ik op vakantie kan gaan ('k wil graag eens deelnemen aan de Trans Tunesia vb...) en denk dus dat ik met een 400 cc een mooie compromis heb tussen gewicht/wendbaarheid. Klopt dat? Welke modellen zijn er na de europese homologatie nog te verkrijgen & aan te bevelen?
Alvast bedankt!
Stv
Ik lees al een tijdje mee met noppenforum (via een post van Ro op www.motor-forum.nl eens komen kijken...) en heb me nu dus geregistreerd.
Ik heb onlangs ongeluk gehad met m'n motor, en heb (ook voor m'n vriendin) besloten om niet meer op de baan te rijden. Gelukkig was ik al van plan om met enduro te beginnen ('k had net een DR 650 gekocht, die ik wou voorzien van echte noppenbanden om de smaak te pakken te krijgen) maar da's dus niets geworden....
Nu ben ik op zoek naar een goede occassie enduro, maar weet eigelijk niet goed hoe ik in eerste instantie moet beginnen aan de keuze van de cilinderinhoud. Een kleine cilinderinhoud (125, 250cc) is erg wendbaar & weegt licht, en een grote cilinderinhoud (650cc) is wat zwaarder & logger, dat spreekt voor zich. Wat wil dat nu concreet zeggen?
Ik heb geen ervaring met off-road rijden, en weet dus ook niet of ik nu echte technische ritten ga maken, of snellere stukken...
Ik wil graag een motor waarmee ik op vakantie kan gaan ('k wil graag eens deelnemen aan de Trans Tunesia vb...) en denk dus dat ik met een 400 cc een mooie compromis heb tussen gewicht/wendbaarheid. Klopt dat? Welke modellen zijn er na de europese homologatie nog te verkrijgen & aan te bevelen?
Alvast bedankt!
Stv