Pagina 1 van 1

TT600r of DRZ400 of .....

Geplaatst: wo sep 25, 2002 09:52
door gast
Beste deskundigen,

Begin 2003 zou ik de beginnersklasse van het offroadgebeuren binnen kunnen stappen.

Ik kan echter maar niet besluiten welke 4 takt ik dan nieuw (geen 2e hands) aan ga schaffen.

De tt600r (43 pk) of de drz400 (48pk) of......... eentje die ik tot dusver nog over het hoofd gezien heb.

Ik ben geen sleutelaar en zal hem alleen voor recreatieve ritjes gebruiken.

Wie kan mij deskundig advies geven bij mijn keuze.

Groeten,
Leo

Geplaatst: wo sep 25, 2002 13:16
door Rudy
tt is volgens mij wat meer off road achtig
drz is meer endure gericht (heeft d8 ik wel elec start :D )

Geplaatst: wo sep 25, 2002 14:31
door Airhead
Hi Leo,

Zelf heb ik een Yamaha TT600R, waar ik erg tevreden over ben.
Ik kan niet veel over de DRZ400 zeggen, daar heb ik nooit op gereden.
Maar goed er zitten, denk ik, toch wel aardig wat verschillen tussen de motoren.
De TTR is zwaarder, maar heeft aan de andere kant een lekker groot koppel en het is erg plezierig om er mee te rijden. De TT is/lijkt ook wat groter en dat kan, afhankelijk wat jouw lengte is, een voordeel zijn.
De DRZ is toch (een stuk) lichter en kan je ook met electrische starter krijgen.
Aan de andere kant krijg je bij de TTR ook 2 jaar garantie (misschien bij de DRZ ook?), kan ook handig zijn. En omdat de TTR tegenwoordig uit Italië komt zijn de onderdelen vrij goedkoop (vooral het plasticwerk).
Ik gebruik m'n TTR veel bij roadbook-ritjes in binnen- en buitenland en door wat kleine afstellingen en aanpassingen is de TTR zeker zo snel als een LC4.
Misschien kan je je keuze laten afhangen van de factoren:
- een electrische start (DRZ)
- een compactere, lichtere motor (DRZ)
- een motor voor het kortere (bochten)werk (DRZ)
- of toch één waar je makkelijker langere paden en afstanden mee kan rijden op een hogere snelheid (TTR)

It's up to you!

Geplaatst: wo sep 25, 2002 15:00
door peewee2
Je ziet in belgie heel veel suzuki dr400 rijden, bij de vleet en het is toch minder enduro dan een wr426 en weer professionele dan een TTR. Ales de motor bedoeld is voor een recreatieve fiets, af en toe woon werk, en maar af en toe een rit is de bossen zou ik kiezen voor de TTR. Als het de bedoeling is om regelmatig de offroad ritten te rijden en een beetje trainen op een crossbaan zou ik zeker de Suzuki kiezen. Deze is ook iets lichter en wendbaarder. 8)

dr400

Geplaatst: wo sep 25, 2002 22:32
door jan
Ik heb een ktm 620, ben een slechte sleutelaar, maar wil de 620 is ideaal om ook supermotard mee te rijden.

Ik ben van de zomer naar fuerte ventura geweest, met het vrouwtje. Toch even een motortje gehuurd. Ze hadden daar een tiental ktm lc4 400 staan en een dr400. Ik heb de dr 400 gehuurd. ideaal om te offroaden licht wendbaar en genoeg pk's.
Na navraag vertelde de verhuurder mij wat over de duurzaamheid. Er stond meer dan 30000 op de teller, volgens mij binnen 2 jaar tijd. Hij had nagenoeg niets hoeven te vervangen bij de dr400(afgezien van de slijtende onderdelen) en was er enthousiast over. Thuis gekomen heb ik nog wat gezocht op internet het schijnt dat er veel gebruik gemaakt wordt van de technieken en materialen afgeleid van de suzuki gsx blokken, zeer degelijk.
En ook electrische voet, heel fijn als je motor afslaat in een diep spoor.



http://www.epinions.com/auto-review-295 ... 97F4-prod1
http://www.motorcycle.com/mo/mcsuz/00drz400.html

Geplaatst: do sep 26, 2002 23:14
door Fr@venture
Leo,
Vergeet ook de Honda XR400 niet.
Lekkere conventionele techniek met ongekende levensduur.
Staar je niet blind op PK's, een lekker laag gewicht is veel belangrijker!
Als je echt lekker off-road wil gaan rijden zou ik de Suzuki of de Honda overwegen vanwege het lagere gewicht.
Succes met je keuze,

Fr@venture

diezelfopeenKTMadventurerijdt

Geplaatst: vr okt 11, 2002 21:13
door Jac Thiel
Leo ,
Na een aantal jaren tweetakt gereden te hebben ( KTM 300 ) ben ik onlangs overgestapt op een Yamaha TTR 600 , een groot verschil tov de KTM , zwaarder ( 132 kg ) tov ( 100 kg ) maar toch uitermate handelbaar , hoog koppel , veel trekkracht , echt een beest van een motor , al vrij vlug de standaard achterband vervangen voor een Trackmaster en het achtertandwiel 44 vervangen voor een tandwiel 48 , door deze aanpassingen is de motor nog eenvoudiger te berijden , ook het sluip door kruip door werk is met deze machine prima te doen , voor het enduro werk een prima machine , hij doet zeker niet onder voor de KTM 300 , groot voordeel is ook de lage aanschafprijs ( Euro 6350,-- ) kant en klaar en maar liefst twee jaar garantie , een door en door getest blok , nooit problemen , onderdelen zijn goed te betalen , ook plastic vervangen is te betalen , prima licht , fantastische vering , kortom een aanrader.
Succes , Jac Thiel

Geplaatst: za okt 12, 2002 10:47
door Airhead
Hi Jac,

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het 100% met je eens ben.
De TT600R is echt een beest van een motor en zeker gezien de aanschafprijs, garantie en de kostprijs van de onderdelen is het absoluut een aanrader!

Geplaatst: do okt 17, 2002 13:33
door gast
Hoi alle deskundigen,

Bedankt voor alle antwoorden op mijn vraag !

Mijn keuze is in inmiddels gemaakt en het gaat een TT600r worden ondanks de kickstarter. Schijn je een echte vent van te worden :P

Nu nog "even" mijn suzuki DR800s aan de man brengen.

hij staat te koop bij : www.djmotors.nl dus als u iemand ervoor weet........

Groeten,
LEO