Pagina 1 van 1
diesel KLR
Geplaatst: do dec 11, 2003 17:55
door Freek
Geplaatst: do dec 11, 2003 19:43
door Barry
is het geen xr diesel???
wel goedkoop rijden op rooie diesel
Geplaatst: do dec 11, 2003 20:04
door CrualA
wat een tank!!!
hopelijk staat er een turbo op anders kun je beter met de fiets bollen
Geplaatst: do dec 11, 2003 20:22
door JoeBaR
een Diesel off-road motor?.. eh .. das ut zelfde als een schildpad met spoiler... *zuchT*
Geplaatst: do dec 11, 2003 21:55
door Freek
Vooral (wereld) reizigers hebben belangstelling voor zo'n ding.
Diesel is altijd wel te krijgen en hij verbruikt maar 1 litertje op 40-50 km
m.a.w.; nix grote tank maar wel een grote actieradius.
Geplaatst: do dec 11, 2003 22:13
door Jo VdB
Hier meer info over de moto
The photo shows the current issue M1030 M1 Diesel Kawasaki motorcycle approved by the US Military. It's expected to be adopted by Great Britain and the Pentagon's peace keeping forces as well. This machine (with a kaki paint job) is being deployed with forces near Afghanistan now. It's basically a Kawasaki KLS 650 that has been modified to run on diesel fuel instead of gasoline. Motorcycle are the last remaining vehicles in common use on the modern battle field with a need for gasoline. The 584cc water cooled engine puts out 24hp. and can get up to 120 MPG. The diesel powerplant is much more durable than it's petroleum burning counterpart and has even better cross country ability. It produces the desired bottom end power for low speed maneuvers and ascending steep grades with it's re-geared Kawasaki transmission. Maximum speed is about 80 MPH. It should also fair much better in submerged conditions like other military diesels (no spark plugs or wires to short out).
The most important reason for the diesel changeover is the supply of fuel to forces in the field. Now the bikes can drink from the same jug as the rest of the motorpool. Just pull her right up between those Main Battle Tanks and fill 'er up! With the induction of this bike into the ranks, gasoline is virtually eliminated from the supply chain as strategist and planners have worked towards for years. Not to mention the fact that you really don't want a gallon or two of hi-test between yer legs in a fire fight. You have better odds on shrapnel passing through your diesel tank without igniting the liquid.
Geplaatst: za dec 13, 2003 20:25
door JoeBaR
dus : contactsleuteltje omdraaien .. en voor het aankicken ..jawel .. EERST FF VOORGLOEIEN !! ...
of is het een direct ingespoten dieseltje?..
Geplaatst: di jan 06, 2004 09:59
door Freek
hier vind je een uitgebreid artikel;
http://www.motorbikestoday.com/features ... _bikes.htm
650 km met een 13 liter tank
Geplaatst: do jan 08, 2004 00:03
door lodemx
zal wel lekker rieken ook als je daar achter hangt...in de plaats van dienen sweet 2 takt geur
Geplaatst: do jan 08, 2004 23:17
door KC
ja.. verrek
hier heb ik een artikel over gelezen, ik dacht de promotor..
zal t eens opzoeken.. was tenminste in normaal nederlands
Maar t was idd een nieuw blok in een KLR,
diesel omdat de amerikanen alles op de zelfde brandstof willen.
Komt evt ook voor normale mensen op de markt.
De test was erg enthousiast..
maar dat is vaker, een maal naast de weg blijft verslaafd
KC
Geplaatst: vr okt 08, 2004 18:25
door Freek
Naast de militaire versie is nu de civiele versie in aantocht.
Meer info op;
http://www.f1engineering.com/info-form.htm
Geplaatst: vr okt 08, 2004 20:40
door gassen
Toch zo'n 34pktjs, meer dan voldoende voor een leuke offroad of een lange reis.
Chiptuning??
Geplaatst: vr okt 08, 2004 21:08
door Rudy
zonder turbo heeft dat geen zin, en een diesel met turbo zal op een motorfiets behoorlijk lomp zijn denk ik
Geplaatst: zo okt 10, 2004 16:03
door stteve (niet ingelogd)
De KLR is in de VS enorm populair als all-road, met allemaal accessoires etc. gezien het Amerikaanse patriotosme is zo'n civiele KLR wel goed voor de verkoop, met of zonder diesel...
Geplaatst: di okt 12, 2004 16:07
door Rudy
Alleen amerikanen hebben niets met diesels.
Geplaatst: wo okt 13, 2004 07:24
door Sjokske
Rudy schreef:zonder turbo heeft dat geen zin, en een diesel met turbo zal op een motorfiets behoorlijk lomp zijn denk ik
En wat zal de accu wegen als dat kreng voorgegloeid moet worden
Geplaatst: wo okt 13, 2004 17:38
door STTEVE
Hebben onze Nederlandse militairen het toch wel beter .... die rijden KTM