Pagina 1 van 1
carburatie gegevens lc4 600 gezocht
Geplaatst: di dec 02, 2003 23:09
door Zot
Wij weet er welke naald, naaldhoogte, gasbuis, hoofdsproeier en stationair sproeier in een LC4 600 uit '91/'92 hoort?
Geplaatst: wo dec 03, 2003 01:33
door JoeBaR
Type PHM 38 sd
Main jet 135
Needle jet Dr 266
idling jet 38
jet needle k 51
Needle pos. from top 2
screw open (turn) 2 ...
Throttle valve 40
starting jet 45
ik hoop dat je hier wat aan hebt , ik kan het eventueel wel vertalen ook ..
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Geplaatst: wo dec 03, 2003 01:40
door JoeBaR
of gaat t om een 600 lc4 E-xc competition?..
die heeft een iets andere carb... de gegevens daarvan staan hier onder :
Type PHM 38 SD
main jet 190
needle jet DR270
idling jet 45
jet needle K51
Needle Pos . from top 2
screw open. (turns) 1 - 1,5
Throttle valve 40
starting jet 45
Geplaatst: wo dec 03, 2003 08:29
door Zot
JoeBaR schreef:of gaat t om een 600 lc4 E-xc competition?..
die heeft een iets andere carb... de gegevens daarvan staan hier onder :
Type PHM 38 SD
main jet 190
needle jet DR270
idling jet 45
jet needle K51
Needle Pos . from top 2
screw open. (turns) 1 - 1,5
Throttle valve 40
starting jet 45
Hmmm, dat zit erin inderdaad. Maar ff verder zoeken dus. Bedankt man.
Geplaatst: wo dec 03, 2003 18:27
door JoeBaR
wat is het probleem dan?.. loopt de motor niet .. of niet goed?.. of start hij slecht ?..
![Vraagteken/Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Geplaatst: wo dec 03, 2003 22:17
door Gast
start niet
Geplaatst: wo dec 03, 2003 23:04
door Zot
Start goed, loopt laag in toeren redelijk, hoog in toeren goed, maar staat in het middengebied vreselijk te sputteren. Volgens mij staat ie daar veel te rijk.
Het probleem is dat ik hem in onderdelen heb gekocht, in elkaar heb gezet met een verse klep en klepgeleider, zonder wphb. Na het monteren liep ie in 2 schoppen.
Ik dacht dus dat er een verkeerde naald o.i.d. in zat, maar dat blijkt goed te zijn. De naald was niet geweldig, dus een andere (zelfde type) erin en nog hetzelfde probleem. Gisteren heb ik de naald eerst maar eens helemaal omhoog gegooid. Daardoor leek ie slechter te worden. Vanavond heb ik de carb. nog maar eens goed op zijn kop gezet en morgen gaat de naald helemaal naar beneden en anders doe ik er een ander type naald in.
Btw. ik moet de stationair mengsel schroef ook helemaal dicht draaien, en dat duidt ook op een te rijk mengsel. De gasbuis zag er ook goed uit, maar daar gaat morgen ook een andere in.
Geplaatst: do dec 04, 2003 10:18
door huskie
De jet needle en de needle jet moet je absoluut niet verwisselen
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: do dec 04, 2003 20:05
door Zot
Geplaatst: do dec 04, 2003 20:41
door huskie
![Glimlach/Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja natuurlijk, met een hamer, waar anders mee. Ander gereedschap heb ik ook niet
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: do dec 04, 2003 22:13
door Zot
LOL
Weet je de vlotterhoogte trouwens?
Geplaatst: za dec 06, 2003 12:27
door Zot
Geplaatst: za dec 06, 2003 13:01
door N!co