Wie van hier gaat ernaar toe? En zijn er misschien meer eenlingen zodat we gezamelijk iets van verzorging op touw kunnen zetten?
Freek, wat met het NF-begeleidingsteam?
Kampioensrit Zelhem
Moderator: ghulst
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
ter info: er zijn twee benzinestops; 1x start/finish en 1 keer onderweg (lokatie mij nog niet bekend). De route wordt opgegeven voor 75 km lengte (dag 1: 3 ronden voor nationalen en daglic.; dag 2: 2 ronden).
Op dag 2 is de finish na de enduro-ronden niet op de camping de Betteld maar 2 km er vandaan op circuit de Kappenbulten waar de slotcross wordt verreden.
Op dag 2 is de finish na de enduro-ronden niet op de camping de Betteld maar 2 km er vandaan op circuit de Kappenbulten waar de slotcross wordt verreden.
Dank voor reacties. Heb inmiddels kontakt gehad met organisatie. Zal zelf moeten zorgen voor benzine bij tussenstop of TC2. Dit is heelaas niet centraal geregelt. Betekend voor mij jammer genoeg ook de hele donderdag vrij nemen of op vrijdag heel vroeg in het donker gaan zoeken.
Maar misschien vind ik ook een van de clubs bereid mijn kratje meetenemen.
Maar misschien vind ik ook een van de clubs bereid mijn kratje meetenemen.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
je moet zowiezo je motor laten keuren op donderdag....
ik heb er 1,5 dag voor vrij moeten nemen (
ik heb er 1,5 dag voor vrij moeten nemen (
Klopt Jan, donderdag inschrijven. Maar dit kan tot 17 uur, dan is het donker en is het maar de vraag of je de TC's nog vind. Vrijdagochtend zal het ook dabben worden in het duister maar verwacht wel dat het dan wat drukker is zodat je achter iemand aan kunt rijden. Hoe doe jij het met je natje en je droogje?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
boek ergens een herberg ofiets
Life sucks zonder helpersteam. Als je serieus een jaar enduro wilt rijden, zou ik alle bestaande teams gewoon vragen of ze nog plek hebben (vragen staat vrij). Ik heb ooit wel eens gesuggereerd dat de organisator misschien met 1 aanhangwagen met spul naar de 'buitenaf' servicepost kon rijden (scheelt ook veel autoverkeer rond het evenement) maar dat schijnt verzekerings-technisch nogal lastig te liggen (hoe doen alle bestaande helpersteams dat dan??; die doen het gewoon).
Gezien de groeiende hoeveelheid deelnemers wordt het overigens inderdaad tijd dat er 1 of 2 helpersteams bijkomen. Minimaal nodig: 2 x 2 personen; wat milieumatjes en 1x transport naar 'buitenaf'. S/F kan alles te voet: de rijders brengen zelf lopend hun spul naar de service 's morgens voor de start. Voor de 'buitenaf' idem naar de trailer die om bijv. 08.00 uur vertrekt.
En, Pruus, donderdagavond vind je de buitenaf niet; er staan dan vast nog geen vlaggen.
Succes allemaal.
Gezien de groeiende hoeveelheid deelnemers wordt het overigens inderdaad tijd dat er 1 of 2 helpersteams bijkomen. Minimaal nodig: 2 x 2 personen; wat milieumatjes en 1x transport naar 'buitenaf'. S/F kan alles te voet: de rijders brengen zelf lopend hun spul naar de service 's morgens voor de start. Voor de 'buitenaf' idem naar de trailer die om bijv. 08.00 uur vertrekt.
En, Pruus, donderdagavond vind je de buitenaf niet; er staan dan vast nog geen vlaggen.
Succes allemaal.
Als het rondje echt 75 km is weet ik het niet, Huskie. Wat denk jij?
Henk heeft gelijk, zou beter zijn als het centraal geregeld was. Maar kan me voorstellen dat de meer professionele teams erop tegen zijn want dan zul je toch de hoeveelheid materiaal moeten limiteren dat meegenomen word naar de buitenposten. Aansluiten bij een club is misschien voor later als ik groot ben( lees: bijhouden kan ).
Henk heeft gelijk, zou beter zijn als het centraal geregeld was. Maar kan me voorstellen dat de meer professionele teams erop tegen zijn want dan zul je toch de hoeveelheid materiaal moeten limiteren dat meegenomen word naar de buitenposten. Aansluiten bij een club is misschien voor later als ik groot ben( lees: bijhouden kan ).
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Ik kan makkelijk een ronde rijden met 1 tank ...met mijn 520 ktm
waar start die enduro ergens, welke plaats en welke straat ??
weet iemand dat ivm met overnachting
waar start die enduro ergens, welke plaats en welke straat ??
weet iemand dat ivm met overnachting
Wij komen met 2 rijders en misschien een paar helpers.
Ik rij vaak alleen, dan moet ik als het een lange ronde is, ook eerst nog smorgens die benzine-jerrycan naar TC2 brengen, ik ga er dan ook een uur eerder uit... Is niet leuk, maar nood breekt wet.
LET OP: Dit keer MOET je vooraf inschrijven aldus de KNMV!!!
OOk 1-DAGS-LICENTIES...!
Dus bel die boys even in Arnhem, of je evt, op de dag zelf nog kan inschrijven voor de 1-dags-licentie...
Dan: wij komen donderdagmiddag en hebben een kamer kunnen boeken bij: http://www.hofshoeve.nl
Voor verdere gelegenheid: http://www.vvvzelhem.nl/
Of zie ook de campingmogelijkheden op:http://www.zamc.nl/
Hier is volgens mij ook de start...
Dus als je een camper of caravan hebt, dan is dat lekker dichtbij...
Groeten, tot Zelhem... Oh nee eerst morgen in Harfsen...
Hein, kom je nog foto's maken...?
Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
#338 EV 40+
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Yep ik ben er zo meteen in Harfsen (ist al zo laat ?).
Volgende week Zelhem allebei de dagen.
Zelhem is voor mij lekker dichtbij en bekend terrein (hele tijd lid geweest van ZAMC afd. trial).
Volgende week Zelhem allebei de dagen.
Zelhem is voor mij lekker dichtbij en bekend terrein (hele tijd lid geweest van ZAMC afd. trial).
shit ik zit m toch te knijpen zou ik het wel halen met 1 tank ????
met een 520??
afgelopen zaterdag in harfsen ging het wel...
met een 520??
afgelopen zaterdag in harfsen ging het wel...
natuurlijk haal je het op een tank. Het is hardstikke droog en .. je geeft gewoon gedoseerd gas. Niet tegen de stuit en dan weer remmen maar gewoon... netjes rijden. Tempo houden is belangrijker dan gas geven.
In iedergeval de eerste ronde... daarna weet je of je het haalt en kun je de tweede ronde gas geven.
In iedergeval de eerste ronde... daarna weet je of je het haalt en kun je de tweede ronde gas geven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hoi, vorig jaar heb ik in Zelhem mijn eerste enduro gereden en kwam in de eerste ronde van ca.70km droog te staan (het was toen wel een stuk natter) dit helejaar heb ik alle enduro's gereden met behulp van een helper, je kan haast niet zonder. Ben het met de rest eens dat er wat helpers team's bij mogen komen. Wij rijden met 2 man en hebben 1 helper (die van de ene tc naar de andere rij) als er nog rijders en helpers bij ons aan willen sluiten dan hoor ik het wel.. groeten en tot donderdag in Zelhem.. Klaas Smit E406 ktm450 met een 8,5lit. tank
Blijkt dus dat niet alleen 2takten dit probleem hebben.
Kan mij nog even iemand uitleggen wat de A en B-tijden inhouden op de site van de club?
Kan mij nog even iemand uitleggen wat de A en B-tijden inhouden op de site van de club?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
we kennen elkaar van die belgische enduro....in Valmont
Ik zou graag een kannetje benzine meegeven.
Wellicht zien we elkaar op de motorkeuring kunnen we effe wat afspreken hierover...
groeten Jan klasse F 643...
Ik zou graag een kannetje benzine meegeven.
Wellicht zien we elkaar op de motorkeuring kunnen we effe wat afspreken hierover...
groeten Jan klasse F 643...
pruus, a en b zijn twee tijdschema's; 's morgens voor de wedstrijd wordt bekend gemaakt of de ruimere B-tijd wordt gebruikt, bijvoorbeeld omdat het op donderdag nog flink door regent. Dus gewoon twee tijdlijstjes maken met een grote A en B er op en 's morgens de goeie plakken. Overigens ontbreekt aan de rijtijden nog de pre-finish en de 15 minuten sleuteltijd. Komt er waarschijnlijk in je laatste ronde boven op dus eidtijd 2e deel laatste ronde is pre-finish. Maar wel checken. Op donderdag bij de papieren afhandeling hebben ze voor iedereen uitgebreide tijd lijsten. Kun je zo overschrijven.
Succes.
Succes.
Henk bedankt, wist wel dat je mij niet dom zou laten sterven! Had die vraag trouwens rechtstreeks aan je willen stellen maar om een of andere redenen kwam ik niet in je gastenboek. Je verhaal voor beginners heb ik gisteren voor de derde keer gelezen( het blijft niemeer zo makkelijk plakken met 45 ) en de theorie moet ik dus wel beheersen.
Tot mijn grote spijt en uiterste frustratie moet ik ook deze rit laten schieten. Ben niet fit en heb geen andere keus dan met pijn in het hart mijn plaats op het podest ledig te laten.
Gegroet en success!
Tot mijn grote spijt en uiterste frustratie moet ik ook deze rit laten schieten. Ben niet fit en heb geen andere keus dan met pijn in het hart mijn plaats op het podest ledig te laten.
Gegroet en success!
Boven was pruus, 39,2 graden
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent