Pagina 1 van 1

Vastzittende kickstarter (XR600)

Geplaatst: ma nov 17, 2003 09:28
door Richard R.
Noppers,

Zo vreemd, zaterdag na een stukje toeren zet ik m'n fiets uit, wil h'm na 2 minuten weer aankicken, en op dat moment is er totaal geen beweging meer te krijgen in de kickstart. In het begin nog een paar centimeter, maar daarna helemaal niets meer.

Roept u maar.

Mvg.

Richard

Huh?

Geplaatst: ma nov 17, 2003 17:04
door Richard R.
Niemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?

Geplaatst: ma nov 17, 2003 18:55
door yamaha 4-stroke
hoe bedoel je? kickstarter niet meer naar beneden of niet meer uit klappen?

Geplaatst: ma nov 17, 2003 22:14
door JoeBaR
de motor in zn hoogste versnelling voorzichtig naar achter duwen ... dan kijken of je daarna de kickstarter naar beneden kunt duwen ... waarschijnlijk zit er iets tussen het kickstart mechaniek of tandwiel.. een stukje tandwiel of lager misschien?.. dit was ook zo het geval met mn eerste LC4 ktm :(

Geplaatst: di nov 18, 2003 00:49
door xr-manu
Dit kan vanalles zijn : van een stukje metaal .. tot een vastloper :?

Is er voldoende olie op?
Komt er geen beweging in eenmaal afgekoeld?

Geplaatst: di nov 18, 2003 09:41
door Bart M
Nog een mogelijkheid: nokkenasketting versprongen/gebroken: dan zit nu de zuiger waarschijnlijk tegen de kleppen te duwen :roll:
Had ik ook eens: 2 nieuwe kleppen en ik was er van af...
Je zal mi toch eens moeten beginnen demonteren, want zo voor de vuist weg kan niemand de juiste oorzaak voorspellen :!:
Succes ermee !

Geplaatst: di nov 18, 2003 10:30
door xr-manu
Het kan idd een kromme klep zijn ook,klep loopt vast in z'n zitting en hop zuiger ertegen.Afgebroken chokeklep kan ook bij een XR600(metaalmoeheid of te lang met choke "op" rijden).Het blok zal in iedere geval open moeten ,ja :roll:

Geplaatst: wo nov 19, 2003 09:50
door Richard R.
Oke, bedankt voor jullie reacties. Ik zal het punt voor punt na gaan lopen. Het blok moet los, dat is een feit.

Gr.

Richard

Geplaatst: wo nov 19, 2003 11:36
door Gast
Schuif het rubber er even af tss je Airbox en carbu. Kijk of de chokeklep nog kompleet is(onderaan t.h.v. vlinderklep).Das 5 min werk.Dan weet je dat al.Mss moet alleen de cilinderkop los ,daarvoor moet het blok niet uit de kader. :idea:

Manu