Pagina 1 van 1

consumentenbond, vergelijkend waren onderzoek

Geplaatst: za nov 08, 2003 20:46
door huskie
Deze motoren rijden er nog rond en gaan hoogst waarschijnlijk de isde uitrijden, hopelijk met hun berijder dus.
KTM's:140 stuks, Yamaha's:38 stuks, Husqvarna's:30 st, Honda's: 21 st
GasGas:24 st, Suzuki's:7 st, Kawa's: 5 stuks, Husa's: 4 st, Vor: 2 stuks en Tm's: ook 2 stuks.

en dan nu dames en heren de uitvallers.
Ktm's:48 stuks, Huskies: 14stuks, Yamaha's: 11 stuks, Honda's: 6 st, Gas gas eveneens 6 st, Suzuki's: 5 stuks, Ook Husa's: 5 stuks, Kawa's: 2 stuks en als laatste Tm's: slechts 1.

Wat kun je nou zeggen over deze cijfers?
In iedergeval dat de helft van het veld op KTM's rijdt, dus dat merk heeft de jappen aardig verslagen qua offroad.

Geplaatst: za nov 08, 2003 21:32
door sjikkentip
D'as wel straf,er rijden 4 Husa's mee en er vallen er 5 uit???????
Hoe leg je dat uit ????

Geplaatst: za nov 08, 2003 21:45
door Kees
even goed lezen want volgens mij is het bovenste lijstje van Huskie wat er nu nog rijd,nietwat er gestart is. :wink:

Geplaatst: za nov 08, 2003 22:11
door huskie
klopt, Kees.
Als je de uitvallers en uitrijders bij elkaar optelt, zou je op het totale deelnemers aantal moeten uitkomen.
Ik zal de percentages proberen te berekenen, tot zo.

Geplaatst: za nov 08, 2003 22:39
door huskie
En de winnaar is:...

De winnaar van de afgelopen ISDE wat betrouwbaarheid betreft. :o
V O R 0 % DNF's
En de verliezers zijn:
Husaberg 55,5% Dnf :cry:
Suzuki 41,6% Dnf
TM 33,3% Dnf
Kawasaki 28,5% Dnf
Husqvarna 26,9% Dnf
KTM 25,5% Dnf
Yamaha 22,4% Dnf
Honda 22,2% Dnf
GasGas 20% Dnf

Ik baal een beetje dat Husa bovenaan staat. Maar misschien zaten er gewoon slechtere rijders op, en zijn ze dus uitgevallen door gebroken ledematen en niet mechanische mankementen. :lol:
Je zou eigenlijk van de isde een soort van rapport moeten ontvangen van waarom die en die rijder/motor is uitgevallen. Zou een hoop gegis schelen.
Ik denk dat Henkzelf in iedergeval Gasgas nog een jaartje trouw blijft, gezien bovenstaande rapportje.

Geplaatst: zo nov 09, 2003 00:24
door Rudy
ik blijf ook nog maar ff honda rijden geloof ik :lol: 8)

Geplaatst: zo nov 09, 2003 11:19
door huskie
Heel goed Rudy. En ik denk dat die VOR erg geluk heeft gehad.
Er deed maar een VOR mee, dus het was alles of niks :lol:

Geplaatst: zo nov 09, 2003 13:03
door 4t huskie
wat wel opvalt is dat er meer 4t uit zijn gevallen dan 2t
ik denkk zelfs dat het bijna allemaal 4t waren en gasgas reed er zejfs geen 4t mee dacht ik :roll:

Geplaatst: zo nov 09, 2003 20:49
door huskie
Ik heb niet gelet op 2t of 4t. Maar dat is wel opmerkelijk ja.
Ik zie Rudy al weer glunderen :)

Geplaatst: zo nov 09, 2003 21:20
door Rudy
huskie schreef:Ik heb niet gelet op 2t of 4t. Maar dat is wel opmerkelijk ja.
Ik zie Rudy al weer glunderen :)
Idd ik geloof dat ik in het 1000posts topic beter een nieuwe cr125/250 had kunnen vragen :wink:

Geplaatst: di nov 11, 2003 13:41
door henkzelf
uitvallen gebeurde (uiteraard) om twee redenen: conditioneel of motortechnisch. Over de dagen is dat niet te scheiden: op dag 2, de 'bergroute' werden zeker een aantal 450 4-tacten te warm, maar ook een aantal rijders gingen 'kapot' bij windstil en 37+ graden en vochtig op de geitenpaadjes gedeelten. En dan te moe om op de motor en het 'waterpeil' te letten. Husa verloor meteen in het begin al 2 zweedse toppers op wellicht(waarschijnlijk) niet standaard fietsen. Op GasGas zaten veel liefhebbers/leaserijders die de motor niet vol belasten. Overigens hadden ook KTm en Husqvarna een leaseprogramma. Ik heb wel een GasGas 4-tact gezien; moet nog checken of die uitreedt. En de algemene indruk was dat er toch aardig wat crf450 aan de streep kwamen, maar HM heeft daar een andere bak in zitten.
Het blijft een leuk overzicht (bedankt Huskie) maar met zoveel variabelen kun je er ook weer niet al te veel conclusies uit trekken.

Geplaatst: di nov 11, 2003 17:53
door huskie
Hoi Henk, met dat laatste ben ik het helemaal eens. Je kunt er geen conclusie uit trekken, alleen een beetje over kletsen.
Er zijn wel rijders die een motor wat netter gebruiken dan een andere rijder. Gebruik je de koppeling ja of nee. etc.
En ik begrijp helemaal dat als je moe wordt je netheid van motorrijden drastisch afneemt :twisted: Het enige waar je dan nog aan denkt is op tijd binnen komen.
:lol: Ik heb dat al met een enduro de laatste ronde. Dan gebruik ik m'n koppeling ook steeds minder.

Geplaatst: di nov 11, 2003 18:35
door adje
Ik gebruik mijn koppeling helemaal niet , nooit , nergens. :wink:

Geplaatst: wo nov 12, 2003 22:25
door Ad Ketelaars
Dat snapt geen (huskie)hond, Ad. Je moet er wel bijvertellen dat jouw CR450F uitgerust is met een automatische koppeling :wink:

Geplaatst: wo nov 12, 2003 22:28
door Rudy
dat van die automatische koppeling snap ik ook nog steeds niet , is het nou een soort centrifugaal koppeling? (wil het wel eens proberen :wink: )

Geplaatst: wo nov 12, 2003 23:11
door huskie
Hee Ad K., een tijd niks gehoord op het forum van je. Vakantie?
Enne wat die koppeling betreft. Is wel lui zo'n automaat. Maar het werkt wel en je kunt er ook hard mee :)
Maar het is niets voor mij, want ik heb het geld er helaas niet voor :cry:
Maar ik heb er wel even op mogen rijden :wink: gelukkig
Aardige gozer die Ad.

Geplaatst: zo nov 16, 2003 19:50
door Jeroen1
Het schijnt dat een flink aantal KTM en Husaberg uitvallers te maken kregen met defecte Kokusan ontstekingen. Er zou een soldeerverbinding niet goed zijn.

Geplaatst: zo nov 16, 2003 20:46
door huskie
Ja Jeroen, dat had ik ook gelezen via een usa site.
Ze werden zo heet dat de tin smolt. Lekker gedaan door de fabriek.

Geplaatst: zo nov 16, 2003 23:00
door Freek
dat klinkt als een Japanse fabriek........ :roll:

:wink: