Pagina 1 van 1

kenteken

Geplaatst: di okt 28, 2003 22:22
door dimitri
wie kan mij helpen aan een kenteken van een ktm 250cc bj 92
of kan mij vertellen wat ik moet doen om mijn motor te keuren
voor een kenteken en waar ik dat kan doen
bvd dimitri

Geplaatst: wo okt 29, 2003 17:47
door dvanleur
Kijk eens op www.rdw.nl, deze verzorgen dit soort werk.

Geplaatst: do okt 30, 2003 09:38
door Kees
Misschien de bekende weg maar ik geef hem toch maar:

Jos van Vugt
Eindhovensedijk 35
5688 GN
Oirschot
040-2624024

Geplaatst: wo dec 10, 2003 14:36
door huskie
Ik heb een beetje door het rdw siteje heen gebladerd maar kom niet verder dan dat lelystad de plek word voor mijn 125cc crossmotor die ik op kenteken wil zien te krijgen. Leuk voor de enduro's :wink:
Is er iemand op dit forum die de hele weg al eens bewandelt heeft. Dus van niet kenteken motor tot wel kenteken motor?
Het lijkt me een leuk topic om eens verder uit te diepen.
Ik heb nu dus een kapotte 2takt en wil dar een legale straatmotor van maken.
Hoe wordt er gekeurd en op wat? Is elk voorlicht en achterlicht toegestaan etc. Wie weet de beste site hierover, en stuur me niet naar een motorzaak toe want ik wil het zelf doen en meemaken. Alles van begin tot eind.

Geplaatst: wo dec 10, 2003 21:41
door pruus
huskie, vind het wel getuigen van durf dat plan van je! Zou er persoonlijk niet aan beginnen, maar als je tijd en geld hebt plus een fikse dosis vastberadenheid moet het eigelijk wel lukken. Zelf heb ik al enkele voertuigen geimporteerd, enwat ik ben tegen gekomen zijn dingen zoals lampen met EG-nummers, Knipperlichten moeten op een zekere afstand van lamp, spiegels, banden met dot-nummers, werkende klaxon en natuurlijk de geluidsnorm. Heb je dit alles voor elkaar ga je naar de keuring, 'k meen iets van 130 zeuro, en doen ze niets liever dan je terug laten komen voor een herkeuring, 20,- oja wegen moet je er ook, 25 euro of zoiets en dan kost d8 ik de afgifte van het kenteken ook extra en dan pas mag je de mooie gele plaat gaan halen bij de plaatselijke autopartshuppeldepup voor ca. 15 piek! Dat je om te beginnen aankoopnota kunt overleggen dat het voertuig in Nederland is gekocht lijkt me vanzelfsprekend, en zeg asjeblieft nooit dat je het zelf hebt gebouwd want dan sturen ze je naar Lelystad voor een typegoedkeuring en die kost minimaal 20.000 ballen.
Misschien is het wat om bij een sloper te zoeken naar een oud kenteken, aldanniet met frame?
Gegroet

Geplaatst: wo dec 10, 2003 22:00
door huskie
Sommige dingen heb ik wel: durf en tijd, maar dat geld dingetje :wink: heb ik niet.
Het voordeel is dat ik natuurlijk al een kenteken enduro heb, en daar kan ik alles van af halen. Volgens mij heb ik ook geen aankoopbon nodig, daar het een crosser betreft die al wat ouder is en dus al wat eigenaren heft gezien. Een ander topicje bewijst dat je bij een crosmotor geen kentekenbewijs of iets dergelijks hebt. Een frame staat er al wel op.
Maar mijn vraagjes behelzen eigenlijk: hoeveel decibel, wat voor verlichting(dot EC goedgekeurd etc) claxon en dergelijke.
Maar mag ik noppen banden onder doen, of moet ik er wegbanden opzetten?
Afijn ik zoek iemand die het dus al eens gedaan heeft en dit eens fijn willen komen vertellen.

Geplaatst: di apr 06, 2004 23:41
door sorage
hey

ik zoek ook een zo mooi mogelijke uitleg om een fullcross of iets dergelijks op kenteken te laten zetten

ik woon in belgie, dus geen rdw :)

laat iets weten
thx

Geplaatst: di apr 06, 2004 23:52
door [h]onda
jongens, voor een crosser in nederland op kenteken te zetten, weet ik zo'n beetje hoe dat zit omdat ik al een paar keer bij jos van vugt langs ben geweest etc. Het gaat zo:

Als je een crosser om wil zetten naar een motor met kenteken. Dan moet je eerst weten of er voor jouw motor een typegoedkeuring bestaat. Is deze er, dan kan je bv Jos van Vugt of je kan zelf de motor ombouwen (dus lampen erop, remlicht, andere uitlaat etc.) dan ga je naar de keuring en dan wordt hij op kenteken gezet.

Maar dit is op zich geen probleem, het probleem is met honda's. Honda maakt geen enduro fietsen meer. En er zijn dan ook geen typegoedkeuringen voor. Er is een oplossing, namelijk je motor laten ombouwen door HM geloof ik dit is een bedrijf dat honda's ombouwt en onder hun 'eigen' merknaam op kenteken zet.

Verder heb je natuurlijk andere motoren zonder typegoedkeuring (80cc gevalletjes etc) en die krijg je dan ook nooit op kenteken.

Maar wil je meer informatie bel dan naar Jos van Vugt, het is een aardige gozer en hij doet graag wat uitzoek werk voor je. En hij doet de hele dag niets anders als crossmotoren ombouwen dus hij weet waar hij over praat!

Geplaatst: wo apr 07, 2004 12:51
door Sjokske
pruus schreef:Dat je om te beginnen aankoopnota kunt overleggen dat het voertuig in Nederland is gekocht lijkt me vanzelfsprekend, en zeg asjeblieft nooit dat je het zelf hebt gebouwd want dan sturen ze je naar Lelystad voor een typegoedkeuring en die kost minimaal 20.000 ballen.
Is volgens mij niet helemaal waar Pruus. Diverse prive-custombouwers in Nederland (bv. Harley en de diverse Japanners) bouwen zelf met een frame, blok en diverse losse her en der aangeschafte onderdelen een fijne brommert en bieden die dan ter goedkering aan bij inderdaad het RDW in Lelystad, waar de brommert wordt getest en beoordeeld (en inderdaad dikwijls wordt afgezeken) op alle mogelijke punten.
In het customblad "Bigtwin" heeft een tijdje geleden een artikel over de eisen gestaan.
Ondergetekende heeft ook ooit eens deze weg bewandeld voor de keuring van zijn fijne tweecilinder Amerikaanse stampert.
Enne, echt niet iedere zelfcustombouwer (= meestal Jan met de Pet net als ik) legt 20.000 Pleuroos op tafel voor een typegoedkeuring. Wel alle rekeningen goed bewaren voor de bepaling van de BPM (moest destijds - ca. 13 jaar geleden - door de douane ingezien worden).
Hoe lelijker de fiets oogt hoe beter (des te minder lijkt hij waard ten overstaan van de douanebeambten).
Ik praat hier over dertien jaar geleden, echter er worden nog altijd customfietsen door diverse kennissen gebouwd.
Suc6 Rmee :wink:

Geplaatst: wo apr 07, 2004 14:02
door JWJanssen
Er wordt sinds een aantal jaren in Nederland onderscheid gemaakt tussen professioneel gebouwde frames en hobbymatig (privé) gebouwde frames. Keuringskosten voor fietsen met een professionele frame zijn hoog, die voor privé gebouwde frames heel erg laag.
Je moet middels foto's en verslagen en tekeningen aan kunnen tonen dat je het frame zelf gebouwd hebt.
Als je dus een frame koopt (je kan niet bewijzen dat het hobbymatig gebouwd is) en daar zelf een motorfiets van bouwt val je toch in de "dure" professionele test procedure.

Er is een oplossing; zorg voor een adres in Belgie. Laat de fiets in Belgie keuren en op kenteken zetten. Importeer vervolgens de fiets. Europese regelgeving; wat in een andere EU land goedgekeurd is, moet ook in Nederland toegelaten worden.
Je moet natuurlijk wel BPM betalen.

Geplaatst: wo apr 07, 2004 14:06
door JWJanssen
Oh ja, Honda maakt wel degelijk enduro fietsen. Het geile CRF-250X ding.
Afbeelding

Geplaatst: wo apr 07, 2004 14:51
door Sjokske
JWJanssen schreef:Er wordt sinds een aantal jaren in Nederland onderscheid gemaakt tussen professioneel gebouwde frames en hobbymatig (privé) gebouwde frames. Keuringskosten voor fietsen met een professionele frame zijn hoog, die voor privé gebouwde frames heel erg laag.
Je moet middels foto's en verslagen en tekeningen aan kunnen tonen dat je het frame zelf gebouwd hebt.
Als je dus een frame koopt (je kan niet bewijzen dat het hobbymatig gebouwd is) en daar zelf een motorfiets van bouwt val je toch in de "dure" professionele test procedure.
= niet helemaal waar.
Pakkumbeet 99,9% van de zelfbouwers maakt gebruik van een frame aangeschaft bij deze of gene toeleverancier (Lowtail, Paughco, Pro Street, Zodiac etc. etc.). Wel dient er dan op het balhoofd een plaatje met de tekst "zelfbouw" geplakt of gepopt of gelast te komen. Op het kenteken komt deze tekst ook te staan.
Ik zal nog eens zoeken naar het artikel in Bigtwin.

Enne, die geile (volgens mij toch echt rode) Honda wordt voorlopig niet in Europa geleverd (alleen in de Steeds en Japan).

Geplaatst: wo apr 07, 2004 19:27
door Fox-kid
Heb zelf ook mogelijkheden bekeken om een yzf op kenteken te zetten. Het bleek toch voordeliger om maar meteen een WR aan te schaffen. Er komt nogal wat bij kijken: Naast het ombouwkitje komen namelijk nog de volgende kosten: BPM, keuringskosten, afgifte kenteken etc.

Geplaatst: ma jun 21, 2004 20:15
door Gast
Heeft iemand ervaring met of gevoel bij het ombouwen van een KTM EXC 4 takt? Het prijsverschil tussen een EXC en SX op Marktplaats is 2000 - 2500 Euro. Bij 250 Euro keuringskosten en 500 Euro BPM resteert nog een verschil van ca. 1500 Euro. Is dit voldoende om 'm te laten ombouwen?

Maurice

Geplaatst: di jun 29, 2004 21:26
door mmrizio
In verlengde van mijn bovenstaande mailtje: Welk bouwjaar hanteert het RDW bij het op kenteken zetten van een crosser: produktiedatum of ....?

Moet ik iets aantonen of heeft het RDW deze gegevens?

Maurice