Pagina 1 van 1

zesdaagse in brazilie

Geplaatst: di okt 28, 2003 20:05
door henkzelf
voor de thuisblijvers: ook dit jaar weer aktuele verslagen over de ISDE, dit keer vanuit Brazilie. Zie: www.enduro.nl

Geplaatst: wo okt 29, 2003 15:44
door henkzelf
Stefan Everts rijdt mee. Vanmorgen werd zijn Yamaha uit de Acerbis container gerold die naast ons IBIS hotel staat. Even later kwamen Johan Boonen en Stefan aanrijden. De motor werd nog even bijgesteld naar zijn wensen: stuur, vorkhoogte enz. Zelf vijlde hij de voetsteunen nog even scherp en vervolgens vertrokken de mannen naar de test-track.
Iedereen is benieuwd naar zijn prestaties in deze ISDE.
Meer nieuws elke dag op www.enduro.nl

Geplaatst: do okt 30, 2003 14:52
door henkzelf
Vandaag kan het grote uitpakken beginnen want gisteravond zijn de containers eindelijk op hun plaats terecht gekomen en, in het donker, gelost. Vanmorgen vroeg was iedereen in de snel toenemende hitte al druk bezig. Ik heb er wat foto's van op mijn site. verder mag teamcoach Toine van Dijk vandaag 'voorrijden'. Dit gaat elk jaar zo met 1 persoon, niet-deelnemer, per land. Daar hoop ik later meer van t ehoren over de route. De leden van het Junior-team hebben echter al veel van de route uit de auto gezien en de meeste proeven gelopen (er op rijden mag niet) en zij hebben erg veel zand gezien.
Vanmorgen ook een bui van 5 minuten gezien; goed voor het stof.

Geplaatst: do okt 30, 2003 17:58
door Freek
Veel zand ? Gunstig voor 'onze jongens' :D

Geplaatst: do okt 30, 2003 18:32
door huskie
Henk, rij daar zelf ook nog wat rond? Of heb je daar geen tijd voor?
Hopelijk kun je mij en andere enthousiasten met je verslagen de mooiheid en hardheid van deze wedstrijd goed laten mee beleven. Gaarne ook eventueel iets van de regelgeving over wat wel en niet mag tijdens de zesdaagse, want ik meen dat de regels anders zijn dan met onze endurootjes, toch?
Ik geniet nu al van je verslagen, en hij is nog niet eens begonnen :lol:
vaja condios, amigo(spel ik dat goed?)

Geplaatst: do okt 30, 2003 20:58
door henkzelf
groeten huskie en de rest. de regels van deze zesdaagse zijn nog grotendeels gelijk aan de standaard en ook de nederlandse enduro regels. grootste verschil met het WK dit jaar is dus dat de rijder zelf moet sleutelen en banden wisselen. Maximale tijdsoverschrijding is , geloof ik, 1 uur. Het trophy team heeft 6 rijders; 5 tellen en het junior team heeft er 4 en 3 tellen. Verder mag in een clubteam van drie rijders er 1 keer een dag iemand uitvallen en daarna toch opnieuw starten.
reglement is waarschijnlijk te vinden op www.fim.ch

Geplaatst: do okt 30, 2003 21:42
door huskie
Henk, een Gas Gas bij de nederlanders. Patrick Isfordink. Zeker jouw favoriet :wink:
Heb gezocht op de Fim Site maar het nog niet gevonden.
Maar om het simpel te zeggen: geen hulp van buitenaf dus. Dus alles zelf doen aan je motor, gedurende de gehele zesdaagse??
Gereedschap kan gebruikt worden als dat aangereikt wordt?
Wanneer heb je tijd om banden etc te verwisselen? Aan het eind van de dag, en hoelang heb je dan?
Maarre rij je zelf nog wat rond, of ben je geheel ondersteunend personeel daar(en opbeurend personeel misschien)
Het gaat jullie goed.

Geplaatst: do okt 30, 2003 22:30
door Freek
In het verleden was het een sport binnen de sport; De onderdelen leken onderweg aan de boom te groeien. :roll:
Bij de laatste zesdaagse in Drenthe werd zelfs een rijder betrapt (door een fotograaf) die met een vieze motor een maisveld inreed en er met een schone weer uit kwam.

Bij de zesdaagse in Amerika klaagden de rijders dat er geen ruimte was voor deze sport binnen de sport, omdat de gehele isde daar op een afgesloten priveterrein werd gehouden.

Is er nog steeds ruimte voor dit soort dingen :?:

Geplaatst: vr okt 31, 2003 16:27
door henkzelf
huskie, ik mag ze allemaal even graag en het is trouwens Frank Isfordink die hier een GasGas250 rijdt.
Gereedschap hebben ze deels zelf bij zich in de heuptas en ligt ook op de serviceposten. Aanreiken mag niet , wel voor de rijder neerleggen. Ideaal is verder ook een eigen volgrijder die bij voorkeur op een identieke motor rijdt en vaak zelfs een stuur en nog 15 kg onderdelen bij zich heeft. Deze mannen zijn de echte spoorzoekers, worden rugzakrijders genoemd en staan ook onderweg op tactische plaatsen en geven aanwijzigingen en zijn als eerste ter plaatse als de rijder pech heeft.
de banden en de bandenplank en de lichters liggen bij startfnish; dat doe je in het sleutelkwartier aan het eind van de dag, na de pre finish. Dus ook als je tijdstraf hebt hou je toch dat kwartier over. verder mag alles wat verboden is, zolang je niet betrapt wordt. Dus dat is afwegen van de kansen.
groeten uit fortaleza, henk

Geplaatst: za nov 01, 2003 20:46
door henkzelf
eindelijk kwam vanmiddag om 14.30 onze tijd de lang verwachte tankauto met kwaliteits-benzine uit het zuiden de paddock op rijden. Vanmorgen had de internationale jury al gedreigd het evenement af te gelasten als er voor 12.00 uur geen benzine zou zijn. het probleem met de plaatselijke benzine was dat daar teveel alcohol in zit. met name de 2-tacten durft niemand daarop te laten lopen. het spul heeft een te laag octaangetal. enfin, die dreiging is weg. er zal morgen nog flink getest worden; idereen vroeg op want om 6 uur 's avonds moeten alle motoren gekeurd zijn en ingeleverd.

Geplaatst: za nov 01, 2003 22:06
door huskie
Jeetje, Henk. Voordat er ook maar een wedstrijdkilometer gereden is, is de spanning al aardig opgelopen, begrijp ik.
Waardeloos voor al die wedstrijdrijders en begeleiding om zo in de rats te zitten. Het zal maar gebeuren, de ISDE afgelast vanwege orginisatie problemen. Daar train je dan jezelf helemaal wezeloos voor.
Maar gelukkig kunnen de mannen(en vrouwen??, doen er vrouwen mee?)
zich nu mentaal gaan voorbereiden.
Zijn er nog andere problemen geweest, buiten die bezine om? Is iedereen fit?
Motoren klaar of missen jullie nog spullen?
Afijn, bedankt voor de update en tot later.
O ja Henk, hoe kwamen jullie er achter van die plaatselijk bezine?
Had iemand getankt om het daarna te merken, of hebben jullie een chemist in dienst?

Geplaatst: zo nov 02, 2003 15:21
door henkzelf
de lokale benzine ruikt anders; inmiddels ruikt de hele paddock er naar want toen er gisteren goeie benzine kwam moest er natuurlijk nog wat ruimte in de kannen gemaakt worden. Verder lopen vooral de tweetakten er slecht op zelfs met erg grote hoofdsproeiers terwijl met de hoge temperaturen hier (dunne lucht) en hoge vochtigheid (nog minder zuurstof per liter licht) je eigenlijk veel kleiner dan in nederland zou moeten rijden. nou ja, zoiets; er lopen hier naturrlijk wel een paar techneuten rond.
Vandaag de laatste test-rides; de motoren op tijd inleveren en morgen om 08.00 uur de eerste start voor een route van 225 km en 5u22min; 1 grote ronde.
de spanning stijgt.

Geplaatst: zo nov 02, 2003 15:34
door Freek
Henk, zag je geen kans om zelf mee te doen ?

Geplaatst: zo nov 02, 2003 20:22
door henkzelf
geintje van freek!!
a. de centen
b. de vaardigheid
c. de conditie (ik zou waarschijnlijk de oudste deelnemer zijn op een enkele Amerikaan na die dan ook nog op de motor is geboren en ik rij pas een jaar of 15 en op mijn leeftijd leer je niet zo snel
Eerst volgend jaar maar eens kijken of de driedaagse kampioensrit haalbaar is.
Aan de andere kant: als ik 20 was zette ik de zesdaagse boven aan mijn to-do list. Want het blijft uniek en het is net als met een marathon; 85 % of meer komt hier vooral om zichzelf te testen en te proberen uit te rijden en als publiek wil je ook niet anders.
Het is hier overigens maar 5 dagen, want op dag 6 is de route 15 km en dan nog een slotcross/supermotard van 20 minuten.
Shit, misschien is het toch te doen, maar dan niet deze want ik heb Johan Boonen al 2 keer zeggen dat dit een heel zware wordt.

Geplaatst: ma nov 03, 2003 20:17
door huskie
Henk, het is nu 19.18 op maandagavond hier, Ik zit er klaar voor hoor. Laat maar komen...... of zijn de stofwolken nog niet opgetrokken daar?
Hopelijk heb je goed nieuws.

Geplaatst: ma nov 03, 2003 23:20
door huskie
Ik heb zojuist 4 proeftijden bekeken en kom tot de volgende conclusie.
Ik zag wat mooie tijden staan van nederlanders.
En gelezen van nederlandse uitvallers :cry:
Ik zag een onwaarschijnlijk snelle tijd staan van een onbekende duitser, dus die heeft op een proef een kortere weg gevonden(de slimmerik :wink: ).
Stefan Merriman is de te kloppen man, tot dusver. Met in z'n kielzog een stel finnen en een belg. Welke belg denken jullie. Jawel, Stefun Everts.
Ik denk dat Henk elk moment binnen kan komen, want ik zag dat hij zich al even gemeld had op Enduro.nl.

Geplaatst: wo nov 05, 2003 21:06
door henkzelf
mannen (en vrouwen), sorry dat ik me niet zo vaak meld, maar het is ook wel een druk bestaan hier. gelukkig staan de uitslagen vlot op de officiele site, dus daar hoef ik weinig aan toe te voegen.
Vanmorgen weer om 5.15 uur op, snel eten en naar de paddock voor de laatste controle van de tijdschema's. Want alle serviceposten (de verste vandaag was 2 uur autorijden) en de rijders moeten natuurlijk met de goede tijden op pad.
Vandaag was weer erg heet; de laatste dag in de bergen. De nederlandse jongens zijn blij dat ze allemaal redelijk heel binnen zijn. Het gaat zeker ook goed met de clubrijders hoewel ze vandaag wel afgezien hebben. Dag 4 en 5 gaan weer meer langs de kust, allemaal zandproeven, 5 1/2 uur rijtijd en 1e start om 08.00 uur onze tijd; bij jullie? 12 uur.

Geplaatst: vr nov 07, 2003 23:59
door henkzelf
he nederland, het is hier nu 19.00 uur en de zesdaagse is bijna voorbij. Omgevlogen mag ik wel zeggen. Vandaag weer flink foto,s gemaakt op proef 2 en proef 5. Die lag wel erg fraai aan het strand. Verder vandaag , op zijn verjaardag, Michel Visser nog uitgevallen. kapotte ontsteking. Beroerd hoor, ben je er bijna. :twisted: :twisted:
verder iedereen binnen en op naar de slotcross van morgen. Die zou om uiterlijk 5 uur afgelopen zijn. Het is een vlak parcours met asfalt en onverhard er in .
Weinig te winnen en veel te verliezen. Overall staat Everts voor Merriman.
Zie ook www.isde2003.com

Geplaatst: za nov 08, 2003 00:32
door Rudy
En heb je die foto's toevallig ook digitaal? 8)