Beta300 -350-390RR '25 - vs - Gasgas EC300 - 350 '24
Geplaatst: do mei 15, 2025 22:33
Aan het kijken om men Yamaha WR450 '04 toch eindelijk eens te upgraden.
Ik denk dat ik een 4T rijden ben, de paar keren dat ik een 2T mag proeven voelt het vreemd aan.
De motorrem bij een 4T geeft me veel vertrouwen bij moeilijke stijle afdalingen.
Ik ben wel jaloers op de 2T vrienden op hard enduro stukken, en in de zomer zijn mijn eitjes wel rap aan het koken.
Het goedkopere en gemakkelijkere onderhoud van een 2T spreekt me ook aan.
Na wat rondbellen denk ik dat het tussen deze brommers zal gaan. De Beta's zullen een 700€ meer moeten kosten dan de overjaarse GasGas.
Ik denk dat de 4T's
minder vermoeiend zullen zijn bij langere ritten, behalve in de hard enduro secties.
me meer zullen saven als ik moe wordt (motorrem)
minder te moeten schakelen, luier kan rijden
geen gedoe met olie
Na me enige tijd te verdiepen achter het scherm denk ik tot deze conclusie te mogen komen voor de 350's
Pro Beta:
Betere handeling en remmen (Nissin)
Motor meer torque bij lage RPM
Mapping sun/rain
Tractiecontrole
Betere service (incl garantie afhandeling)
Mooiste fiets in enduroland (persoonlijke mening)
Dealer achter de hoek
Nieuwe moto, geen overjaarse
Goedkopere stukken
Reviews zijn lovend over de rij-ervaring
Pro GasGas
Grotere tank
Behoud waarde beter
Lichter
Beter vering
Lijkt betrouwbaarder (betere QC?)
Vlotter aan stukken te geraken
Mijn speeltuin is een mix, ik gok
15% singletracks vlak
30% open veldwegen vlak
15% modder
15% zand
15% hard enduro
10% bos en gras
Ik rij graag goed door, maar merk dat ik minder risico's neem met het ouder worden, technisch trek ik mijn plan wel.
Wie nog zinvolle opmerkingen heeft, shoot!
Ook benieuwd naar het verschil tussen de 350-390rr
Ik denk dat ik een 4T rijden ben, de paar keren dat ik een 2T mag proeven voelt het vreemd aan.
De motorrem bij een 4T geeft me veel vertrouwen bij moeilijke stijle afdalingen.
Ik ben wel jaloers op de 2T vrienden op hard enduro stukken, en in de zomer zijn mijn eitjes wel rap aan het koken.
Het goedkopere en gemakkelijkere onderhoud van een 2T spreekt me ook aan.
Na wat rondbellen denk ik dat het tussen deze brommers zal gaan. De Beta's zullen een 700€ meer moeten kosten dan de overjaarse GasGas.
Ik denk dat de 4T's
minder vermoeiend zullen zijn bij langere ritten, behalve in de hard enduro secties.
me meer zullen saven als ik moe wordt (motorrem)
minder te moeten schakelen, luier kan rijden
geen gedoe met olie
Na me enige tijd te verdiepen achter het scherm denk ik tot deze conclusie te mogen komen voor de 350's
Pro Beta:
Betere handeling en remmen (Nissin)
Motor meer torque bij lage RPM
Mapping sun/rain
Tractiecontrole
Betere service (incl garantie afhandeling)
Mooiste fiets in enduroland (persoonlijke mening)
Dealer achter de hoek
Nieuwe moto, geen overjaarse
Goedkopere stukken
Reviews zijn lovend over de rij-ervaring
Pro GasGas
Grotere tank
Behoud waarde beter
Lichter
Beter vering
Lijkt betrouwbaarder (betere QC?)
Vlotter aan stukken te geraken
Mijn speeltuin is een mix, ik gok
15% singletracks vlak
30% open veldwegen vlak
15% modder
15% zand
15% hard enduro
10% bos en gras
Ik rij graag goed door, maar merk dat ik minder risico's neem met het ouder worden, technisch trek ik mijn plan wel.
Wie nog zinvolle opmerkingen heeft, shoot!
Ook benieuwd naar het verschil tussen de 350-390rr