Pagina 1 van 1

suzuki dr 400s wil niet starten

Geplaatst: vr okt 17, 2003 20:34
door knutselsmurf
ik heb sinds kort een suzuki gekocht die 2 jr heeft stilgestaan.
de carb. was erg vervuild en heb deze weer schoon.
motor heeft compressie, bougie vonkt en heb er al twee keer (met hulp van startspray)5 mtr op gereden.
maar tot op heden niet echt aan de praat gehouden.
wie o wie kan mij vertellen waar ik nog meer zou moeten zoeken afgezien van de carb.

Geplaatst: vr okt 17, 2003 20:37
door Jo VdB
Zit er nieuwe benzine in de tank ?

Als het nog de oude benzine is, zou het eventueel hier kunnen aan liggen.

Jo VdB

Geplaatst: za okt 18, 2003 08:31
door knutselsmurf
alle vloeistoffen zijn vervangen, olie benzine nieuwe luchtfilter.
ik heb zelfs het truukje voor 4 takt geprobeert die eerder is geplaatst.
benzine kraan dicht met kleppenlichter open 15 keer kicken enz.
maar helaas.

Geplaatst: za okt 18, 2003 10:26
door Zot
Dit heb ik ooit eens op een forum gegooid.
--------------------------------------------------------------------------------
Omdat er steeds vragen blijven komen over niet startende motorfietsen,

1 Zit er benzine in?
Dom, maar het komt nog steeds voor dat er 4 uur gezocht is en er een blondje aan komt lopen die vraagt of er eigenlijk wel benzine in zit. Sta je echt voor paal.

2 Staat de killswitch/ dodemansknop goed?
Bij veel motoren zal dan de startmotor ook niet rond draaien, maar controleer het toch maar even.

3 Vonkt ie? Vonkt ie zonder bougiedoppen minimaal 1 cm op massa?
Zo niet, ontsteking herstellen. Controleer gelijk even de weerstand van de bougiedoppen. De meest gebruikte doppen zijn 5 of 10 kilo ohm. Is de weerstand oneindig gooi er dan maar een nieuwe op.

4 Krijgen de carburateurs benzine?
Dit is makkelijk te controleren door de aftap schroeven onderaan de carburateurs open te draaien. Eventueel water en/ of hele oude benzine in de vlotterbak ben je dan ook gelijk kwijt

5 Loopt ie op ether? Er zijn speciale spuitbussen "startpilot" (=ether) te koop, die je in de luchtinlaat kunt spuiten.
Zo ja, waarschijnlijk carburatie probleem.

6 Heeft ie compressie?
Zo niet, even een beetje olie in de cilinders doen en kijken of ie dan meer compressie heeft. Met olie erin,meer compressie betekend zuigerveren, geen verschil betekend meestal kleppen.

Geplaatst: ma okt 20, 2003 11:00
door JoeBaR
wel ff laten weten wat t nou was heh !! ik ben nou zo benieuwd ..

ennuh ... als het nou wel de benzine was .. moj t ook eerlijk zeggen hoor :D

starten

Geplaatst: di okt 21, 2003 08:55
door #12 huskyfreak
Zijn de sproeiers wel goed open? Misschien eens met een naald in ...

Als alle vloeistoffen vervangen zijn ... Gewoon ff achter een auto hangen en eens trekken dan komt hij er waarschijnlijk na enkele seconden wel door.

Of inruilen voor een husky, die start altijd!

Re: starten

Geplaatst: di okt 21, 2003 19:31
door Hein van Buuren
[Of inruilen voor een husky, die start altijd![/quote]

Deze opmerking zou een half jaar geleden voor veel opschudding hebben gezorgd ! :D :D

Geplaatst: wo okt 22, 2003 09:16
door Kees
Je ziet Hein,ook wij niet huskie rijders zijn veel toleranter geworden. :idea:
Komt het verstand dan toch met de jaren? :squarewink:

Geplaatst: wo okt 22, 2003 10:13
door huskie
Nu nog :lol: want het is gelogen. Ik kreeg laatste m'n huskie niet aan de praat. :cry:

Geplaatst: wo okt 22, 2003 11:13
door Rudy
huskie schreef:Nu nog :lol: want het is gelogen. Ik kreeg laatste m'n huskie niet aan de praat. :cry:
Toen bij zo'n enduro kreeg je hem ook al niet aan :wink: :lol:

starten?

Geplaatst: wo okt 22, 2003 11:49
door #12 huskyfreak
Ja maar als ik sommige mannen soms op hun moto zie stampen :?

Er zijn er die zich half dood stampen aan hun moto (van gelijk welk merk) maar die de moto niet gemakkelijk aan de praat krijgen omdat ze techniek niet onder de knie hebben. :D :D :D

Je moet er maar eens op letten hoeveel motorijders als een " ... :D " op hun kickstarter staan te springen! (Soms zelfs grappig) En dit is bij gelijk welk merk!

Ik start elke husky 4T die ik gehad heb op mijn kousevoeten, en mijn vader zelfs met z'n hand. :shock: :shock: :shock: en als je er dan achteraf sommige andere mensen ziet op stampen :shock:

En een kameraad van mij had een husaberg 500, volgens hem niet aan de praat te krijgen, je moet er maar naar kijken en de motor draait al :D hij had gewoon de techniek van het starten niet onder de knie


Dus ...


HUSKY TE 450 IS SIMPLY THE BEST

Geplaatst: wo okt 22, 2003 13:39
door huskie
Aha, dus het ligt niet aan het merk, maar aan de techniek. Hebben we dat ook weer recht gezet.
Thx
In Vorden kreeg ik me husky als eerste aan. Naast me stonden 2 4takten. Die hadden het een stuk moeilijker. Toen ik weg reed, eerste trap, zei ik nog: daaaaaggg tegen ze. (waren wel huskie 4takten, dat zegt genoeg :wink: )

Geplaatst: wo okt 22, 2003 13:41
door huskie
Ooooo ik kijk net even naar het onderwerp:DR400 wil niet starten.
Dus we gaan teveel offtopic.
Knutselsmurf: hoe gaat het met de suus??

Geplaatst: wo okt 22, 2003 16:53
door JoeBaR
hmmm geen reactie ,, ik denk dattie m nog aan het antrappe is .. :D

Geplaatst: wo okt 22, 2003 17:15
door Rudy
nu we toch bezig zijn: ik denk dat de kickstarter kapot is :lol:

Geplaatst: za okt 25, 2003 20:01
door JoeBaR
volgens mij issie een test rit aant maken van 5000 kilometer ... :D

Geplaatst: ma okt 27, 2003 12:07
door knutselsmurf
helaas ik krijg hem niet aan de praat.
ga deze week naar de garage en dan hoor ik wel wat het was.
post nog wel als ik meer weet.

hij rijd weer

Geplaatst: za nov 15, 2003 08:21
door knutselsmurf
hij is weer terug
de kleppen zaten een beetje vast, het vlotterniveau was verkeerd afgesteld en nog wat kleine dingetjes waar het starten niet onder leed.
mocht iemand opzoek zijn naar een goeie garage in amsterdam onthou
dan deze naam REIVILO.
tel nmr staat in de telefoongids.
het is een eenmansberdrijfje waar ik al jaren kom met mijn motoren, en van hem kan ik zeggen dat je niet genaaid wordt
ik ga straks ff lekker crossen
mzzl

Re: hij rijd weer

Geplaatst: vr okt 08, 2004 20:51
door Gast
knutselsmurf schreef:hij is weer terug
de kleppen zaten een beetje vast, het vlotterniveau was verkeerd afgesteld en nog wat kleine dingetjes waar het starten niet onder leed.
mocht iemand opzoek zijn naar een goeie garage in amsterdam onthou
dan deze naam REIVILO.
tel nmr staat in de telefoongids.
het is een eenmansberdrijfje waar ik al jaren kom met mijn motoren, en van hem kan ik zeggen dat je niet genaaid wordt
ik ga straks ff lekker crossen
mzzl
honda kopen helpt ok.