Pagina 1 van 1

Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 15:13
door Noppy
Echt ongelofelijk, dit had ik niet zien aankomen. Voor mij was Kawasaki altijd een subtopper en al helemaal op gebied van off-road. Misschien toch eens koekeloeren bij dit groene merk zodra hun twin adventure bike op de markt komt?AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 15:25
door Erwin P
Madame heeft een Versys 300 twin welke veel capabeler is dan de specsheet doet vermoeden.
Zodra het technisch wordt tussen de rotsen en stenen geeft die alle grote twin blokken het nakijken omdat die zo netjes van onderuit loopt.

Ik ben dan ook heel benieuwd wat ze neer gaan zetten. Ik hoop:
OF een goedkope basic fiets zoals de Versys 300
OF net wat meer moeite waardoor performance onderdelen van andere merken passen.

Ik zie het namelijk niet gebeuren dat het een KTM 890 concurrent wordt kwa aankleding, dat is niet wat Kawasaki doet.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 17:03
door Grandia
Ze hebben nog snel 195 motoren op kenteken gezet om de eerste plek te kunnen claimen.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 17:20
door Erwin P
Of om de Euro 5 modellen niet te hoeven schrotten?

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 17:22
door Noppy
Kan, maar dat kon KTM niet meer redden van fors ingrijpen. Als ze die 130.000 apparaten in NL op kenteken hadden willen zetten hadden ze ook nog eens de BPM moeten voorschieten aan de dealers, dus het zal vast in een ander EU land dan NL gedaan zijn, toch?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk



Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 17:37
door Erwin P
Nouja er staan ook zeker zoveel motoren bij de dealers.
Hier staan ten alle tijden wel een stuk of 15 Kawasaki's bij de lokale dealer.

Ik vermoed dat er een hele vloot aan Nederlandse KTM's op kenteken gekomen zijn afgelopen maanden.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 21:08
door ghulst
Ze staan ook gewoon met 6 motoren in de top 25. Maar ook met motoren die misschien niet veel in deze groep voorbij zouden komen, zoals de Z900 en de Vulcan S. :) Goed gedaan wel.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 21:46
door StevenD
Ik voorzie een markt voor bèta de komende jaren. En om het voor te zijn begin ik er nu maar vast mee :-)

Sent from my SM-S916B using Tapatalk


Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 21:48
door Noppy
StevenD schreef:Ik voorzie een markt voor bèta de komende jaren. En om het voor te zijn begin ik er nu maar vast mee :-)

Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Beta 390?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 21:49
door StevenD
Yes 390 '25 als als alleskunner. Van woonwerk tot Enduro en vakantie

Sent from my SM-S916B using Tapatalk


Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 21:52
door Noppy
Leuk hoor! Mooi gereedschap! Ik heb ook een oogje op die 390!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: do jan 02, 2025 22:26
door Erwin P
De Beta 390 voor woon-werk ja?

Die zuigers gaan inmiddels vaak wel 500 uur mee bij hobby gebruik, maar die oliewissels om de paar uur zouden me toch wel tegenstaan bij straatgebruik.
Met dat mini beetje olie voor de krukasholte ontkom je er gewoon niet aan om het vaak te doen, al blijft het wel schoner omdat er geen koppeling en tandwielkast in draaien natuurlijk.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: vr jan 03, 2025 13:10
door StevenD
Kom maar eens proberen of het wat voor je is Frank.

Hoi Erwin, we gaan het meemaken! bij de moderne KTM's was de oliewissel van 1,2 liter bij vakantiegebruik ook niet 10-15 uur maar in de duizenden kilometers. Hier zit 0,8 of 0,9 in voor alleen de kruk, geen tandwielen en koppeling wat de olie sloopt, zou mij niet verbazen als het minstens zo lang mee gaat.

edit:
Instructieboekje geeft 30 uur aan voor olie.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: vr jan 03, 2025 14:02
door Noppy
Leuk! Coentunnel pakken? Denk dat je zorgeloos een volle week op de krukas olie kunt rijden en misschien wel langer. Op de bakolie misschien wel een volle maand indien je er single grade ingooit (hoor ook van mensen die er gewoon ATFIII inkiepen )

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: vr jan 03, 2025 14:09
door Erwin P
Die 30 uur zou ik dan zeker aanhouden. 30 uur x 60 km/h oid is 1800km dus niet eens heel gek.

Rekken zou ik bij deze machines niet zo snel doen omdat ze ook op straat nog best wel klappen maken. Compressieverhouding, kleptiming enz veranderd natuurlijk niks aan.

Bakolie durf ik wel lang op te doen. Die maakt immers niks meer mee dan op een straatmotor.
Bij de 2T kan die er ook best lang in zitten.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: vr jan 03, 2025 14:14
door Noppy
Voor ww verkeer zou ik zeer zeker een cush drive opzoeken; geloof dat ze al 10j met dezelfde wielen rijden. Diefstal gevoeligheid van een enduro is wel groot, dus ik zou 'm op het werk binnen zetten en met de lift naar boven meenemen. Mocht dat niet passen, pak je gewoon de trap Steven! Zal wat bekijks geven maar nood breekt wet!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk



Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: zo jan 12, 2025 11:43
door futurist
Er stond Kawasaki piekt en nu gaan de meeste reacties ineens over een Beta. :? :lol:
Het was misschien ook voor het Café bedoeld als bar praat. Wat mij opvalt bij de Beta line up dat de 480 maar een paar honderd euries duurder is dan de 390, en dat ze hetzelfde wegen, voor ww verkeer zal de 450 het wel gemakkelijker hebben en dus minder slijtage hebben. Voor mij zou de keus dan op de 480 vallen, als ik het geld had natuurlijk........
Ik vermoed dat het niet vaak is voorgevallen dat Kawa lijstaanvoerder kentekenregistraties was in een jaar. Ik zag ook de -12 en -14% van KTM en Ducati. Gelukkig heeft Ducati een sterke back up voor magere jaren als zie ik die duitsers er ook gerust voor aan om het te verkopen als er geen winst meer in zit, ze hebben al genoeg moeite om hun eigen fabrieken open te houden......

futurist

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: zo jan 12, 2025 13:59
door Erwin P
Die Beta's zijn natuurlijk Enduro fietsen en meer is niet altijd meer daar. Roterende massa, waar ligt de powerband enz is ook vrij belangrijk. De grote 4T'en slaan op lage snelheid super makkelijk af en in singletrails, over obstakels enz vrij waardeloos.
Als lichtgewicht straat/TET motor is het natuurlijk weer super. Verder deelt Beta op het blok en de veren van de ophanging bijna alles tussen de 125 tm 480. Dat er weinig verschil in kosten zit kloot dus wel. Het onderblok is op de krukas en primaire vertanding na ook hetzelfde van 390 tm 480, een groot prijsverschil zou dus raar zijn.

Van Kawasaki vind ik het vooral erg jammer dat ze de Versys 300 nooit doorontwikkeld hebben voor de nieuwe Euro normen. Zoeen heeft Madame als woon-werk en reis motor. Echt een geweldig fietsje dat ook nog best wel verkocht.
We hebben afgelopen najaar wel spyshots in die richting gezien dus wie weet.

Kawasaki is natuurlijk ook redelijk budget, heeft ze denk ik ook wel geholpen in duurder wordende tijden. Voor de prijs van een 2e hands Europeaan uit de garantie koop je een nieuwe Kawa.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: zo jan 12, 2025 19:21
door ghulst
Afbeelding

Op de EICMA werd natuurlijk wel een hint gegeven naar een nieuwe KLE. Misschien weer een 450/500 in de strijd met de 400 klasse van verschillende merken. Dat zou het wel interessant maken. Of ze gaan richting een 700 in de strijd tegen de Transalp/T7/V-Strom 800…
Afwachten. Ze zitten in ieder geval niet stil.

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: zo jan 12, 2025 19:52
door Erwin P
Als ik zo naar het voorwiel en de enkele schijf kijk denk ik dat hier de Ninja/Z/Vulcan 500 twin in ligt. Ook aan de uitlaatbochten te zie trouwens.

Ik zie veel verbeteringen tov de Versys 300, dus ben benieuwd!

Re: Kawasaki piekt

Geplaatst: zo jan 12, 2025 21:08
door ghulst
Dit zou zo maar een mooi nieuwe ster in het segment kunnen zijn. De KLE was op zich altijd wel een lichtje motor, dus als ze deze dan ook wat lichter maken dan de Versys, dan zou dat helemaal niet verkeerd zijn. ;)