Pagina 1 van 1
2 wiel aangedreven yamaha
Geplaatst: vr okt 17, 2003 11:42
door Rudy
Hij is vanaf 2004 tekoop volgens de bladen , zijn er mensen die he willen kopen? of er al op gereden hebben.
Ben trouwens erg benieuwd naar de prijs (zal wel duur zijn) en of het mag in het wk cross (mx1
)
Geplaatst: vr okt 17, 2003 12:38
door Sjokske
Kun je dan in plaats een wheelie op het achterwiel een wheelie op het voorwiel maken
Verder zie volgens mij ook nog Ohlins (dus nog duurder
)
Hoe wordt het trouwens aangedreven, hydraulisch of zo
Ksie wel slangetjes.
Geplaatst: vr okt 17, 2003 12:45
door Rudy
ohlins heeft het ontwikkeld en op deze demo motor meteen wat ander leuk spul geschroefd
.
Het systeem werkt iid hydrolisch
Geplaatst: vr okt 17, 2003 16:17
door Jo VdB
Yamaha is trouwens meerderheidsaandeelhouder van Ohlins ...
Jo VdB
Geplaatst: vr okt 17, 2003 17:50
door jofa
als ik het goed heb, hebben ze zoiets dergelijks ook al eens bij de zijspan cross geprobeerd. (lang geleden)
Geplaatst: vr okt 17, 2003 18:01
door JoeBaR
huh?.. dit is geen primeur toch?? ik weet zeker dat ik vorig jaar zo n zelfde machine heb zien staan in amsterdam
Geplaatst: vr okt 17, 2003 18:46
door Rudy
JoeBaR schreef:huh?.. dit is geen primeur toch?? ik weet zeker dat ik vorig jaar zo n zelfde machine heb zien staan in amsterdam
Het is idd geen primeur oid maar hij is nu te koop
Geplaatst: vr okt 17, 2003 19:11
door Freek
Hier vind je ook nog wat;
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... ght=2+wiel
Zal me trouwens benieuwen wat voor km-teller erop zit.
Yamaha-nederland heeft een paar maand geleden een Trailtech Endurance bij mij besteld voor deze motor.
Geplaatst: za okt 18, 2003 12:07
door Sharky_Capas
Yamaha heeft ook al reeds een R1 met dit systeem.
Zeelenberg heeft hier opgereden en het blijkt veel beter te sturen.
70% achter en 30% voor kracht overbrenging.
Deze zullen 2005 a 2006 in de racerij worden gebruikt.
Ze zijn ze nu nog vol op aan het testen.
Geplaatst: di okt 21, 2003 16:09
door speedphreax
Geinig maar ik heb nog steeds wel een paar vragen:
Wat gebeurt er als ik val en de leiding scheurt?
Krijg ik dan 80 bar oliedruk om mijn oren als mijn gas blijft hangen?
Pompt dat ding meteen mijn blok leeg of heeft hij een eigen reservoir?
Ik neem aan dat er een koppelomvormer in zit: Gaat die dan ook meteen stuk bij lopen zonder olie?
Wat weegt zo'n systeem wel niet?
Hoeveel efficentie moet je opofferen? Zo'n hydraulisch systeem is nooit 100% efficient en ook minder efficient als een ketting.
Maar ja... wel leuk natuurlijk.
Geplaatst: di okt 21, 2003 18:41
door Rudy
speedphreax schreef:Geinig maar ik heb nog steeds wel een paar vragen:
Wat gebeurt er als ik val en de leiding scheurt?
Krijg ik dan 80 bar oliedruk om mijn oren als mijn gas blijft hangen?
Pompt dat ding meteen mijn blok leeg of heeft hij een eigen reservoir?
Ik neem aan dat er een koppelomvormer in zit: Gaat die dan ook meteen stuk bij lopen zonder olie?
Wat weegt zo'n systeem wel niet?
Hoeveel efficentie moet je opofferen? Zo'n hydraulisch systeem is nooit 100% efficient en ook minder efficient als een ketting.
Maar ja... wel leuk natuurlijk.
Systeem werkt compleet afhankelijk van de motor (lijkt me ook wel logisch) dus als hij knapt krijg je een litertje hydroliek olie op je sm**l en dat was het
.
Ik verwacht dat hij wel een paar (5-6) kg zwaarder is , zeker dievoorvelg ziet er best zwaar uit. En het rendament van een hydro systeem zal niet geweldig zijn maar opzich heeft zo'n 450 vermogen zat (toch
)
Geplaatst: do okt 23, 2003 10:22
door Kees
Afgelopen zondag heeft Ralf Sigmans de strandcross in Vlissingen met een two weeldrive gereden.
Zag er goed uit.
Geplaatst: wo okt 29, 2003 01:38
door jackson
ik heb met mensen van yamaha gesproken en die wisten mij te zeggen dat de voorwiel aandrijving alleen word ingeschakeld als het achterwiel grip verliest. je kunt ook maar maximaal 30% van je vermogen op het voorwiel krijgen.
Geplaatst: wo okt 29, 2003 10:35
door Rudy
jackson schreef:ik heb met mensen van yamaha gesproken en die wisten mij te zeggen dat de voorwiel aandrijving alleen word ingeschakeld als het achterwiel grip verliest. je kunt ook maar maximaal 30% van je vermogen op het voorwiel krijgen.
Dat is bij de meeste terrein auto's ook
Geplaatst: wo okt 29, 2003 16:44
door mmrizio
Ik neem aan dat ze bedoelen dat de pomp en de motor zo zijn afgestemd dat indien beide wielen grip hebben, er geen druk opgebouwd wordt. Pas zodra het achterwiel slipt, wil de pomp meer olie kwijt dan het voorwiel aankan... en gaat hij het voorwiel aandrijven?
Dus als je wilt lachen moet je het voorwiel even omspaken naar 17 inch supermotard: voorwielaandrijving.