Die oude vertrouwde DRZ 400 krijgt bij Suzuki toch nog een reïncarnatie! Dit keer met USD vork, injectie. Zal dan ook wel voorzien zijn van uitschakelbaar voorwiel ABS?
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
Re: De nieuwe DRZ400S E5
Geplaatst: di nov 05, 2024 12:33
door Erwin P
Dus toch!
Ik sta perplex...
Re: De nieuwe DRZ400S E5
Geplaatst: di nov 05, 2024 14:11
door Grandia
Leuk
Re: De nieuwe DRZ400S E5
Geplaatst: wo nov 06, 2024 15:12
door Erwin P
Grapping hoe weinig ze prijsgeven aan exacte details. Maar uit de video en foto's is veel te halen.
De voor en achterkant KYB, met de voorkant iig niet de Closed Cartridge zoals de duurdere enduro's:
Achter heeft de schokbreker dan wel weer verdacht veel van de MX modellen.
Ook hoopten veel mensen op een wijdere versnellingsbak, maar dat zit er zo te zien ook niet in. Suzuki heeft een plaatje met welke onderdelen allemaal aangepast zijn:
De eerste versnelling is dus niks mee gebeurd en enkel de primaire kant van de 5e versnelling. Dat laat weinig ruimte voor een vertanding met meer tanden dus de overbrenging kunnen we wel uitsluiten. Naar eigen zeggen hebben ze vooral de olie verdeling aangepast.
Re: De nieuwe DRZ400S E5
Geplaatst: wo nov 06, 2024 15:24
door Noppy
Jammer! Was een goede kans geweest om een wide ratio van de bak te maken! En dan ook geen 6e versnelling, dus kansloos model met maar 38 PK. Echt jammer!
Re: De nieuwe DRZ400S E5€1
Geplaatst: wo nov 06, 2024 15:50
door Erwin P
Ten opzichte van de CRF300L is het dan wel weer een serieus capabelere motor.
Die heeft dan wel 6 versnellingen, maar het verschil aan vermogen is echt groot.
Die 38 pk is misschien wel een beetje de ''heel blijf'' limiet waar je mee zit als je een krachtig blokje wilt maken van onderuit. Dat is het hele verkooppunt van deze motor tov de enduro's. Wel benieuwd wat de prijs doet. De CRF300L kost €7299. Daar moet je natuurlijk niet ver boven gaan zitten want bij €10K kom je al aardig in enduro wereld terecht waar hij kwa performance weinig te zoeken zal hebben.