Suzuki DRZ400 technische vragen
Geplaatst: ma sep 02, 2024 08:44
Ik sta op het punt wat doms te doen.
Een kennis heeft een gare DRZ400 en ik ga die mogelijk overnemen mocht er ruimte in de schuur ontstaan (er moeten eigenlijk eerst een Zero DS of een Intruder 800 weg).
Wat is er met die DRZ aan de hand...? Nouja aardig wat, maar laten we met het blok beginnen. De compressie is matig en de kleppen zijn niet dicht.
- Wat moet je voor een koprevisie rekenen bij lekke kleppen en je een losse kop aanlevert bij de reviseur?
- Bigbore kit van 434cc, moet je dan serieus met de afstelling aan de gang of is het dan gewoon de standaard afstelling of een bekende afstelling? Dit omdat de cilinder er toch af moet en zoveel duurder dan opnieuw nicasealen is het ook weer niet.
Mocht het doorgaan met de motor wordt het een tijdelijke motor die na een beetje testen en hier en daar een tourtje weer in de verkoop mag. Ik wil het goed doen, maar van tevoren wel inschatten of het het financieel waard is. Het zou zonde zijn als er na opknappen geld bij moet.
Een kennis heeft een gare DRZ400 en ik ga die mogelijk overnemen mocht er ruimte in de schuur ontstaan (er moeten eigenlijk eerst een Zero DS of een Intruder 800 weg).
Wat is er met die DRZ aan de hand...? Nouja aardig wat, maar laten we met het blok beginnen. De compressie is matig en de kleppen zijn niet dicht.
- Wat moet je voor een koprevisie rekenen bij lekke kleppen en je een losse kop aanlevert bij de reviseur?
- Bigbore kit van 434cc, moet je dan serieus met de afstelling aan de gang of is het dan gewoon de standaard afstelling of een bekende afstelling? Dit omdat de cilinder er toch af moet en zoveel duurder dan opnieuw nicasealen is het ook weer niet.
Mocht het doorgaan met de motor wordt het een tijdelijke motor die na een beetje testen en hier en daar een tourtje weer in de verkoop mag. Ik wil het goed doen, maar van tevoren wel inschatten of het het financieel waard is. Het zou zonde zijn als er na opknappen geld bij moet.