Pagina 1 van 1
Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: vr aug 23, 2024 07:45
door GezwindeSpoed
Omdat mijn favoriete banden niet meer leverbaar zijn (Mitas C-21 en C-02), ga ik de Terra Force MX MH (€73/77 voor/achter), maar eens proberen. Motor is bijna klaar voor rit in Polen, ben benieuwd hoe deze banden het volhouden, zand zal wel goed gaan, maar er zitten toch ook flink was stukken verhard in ben ik bang. Ik houd jullie op de hoogte. Natuurlijk zitten ze op m'n 950SE wat niet zo'n standaard motor is.
Zie net dat de C-02 nog wel leverbaar is, maar dat ie nu Stone King heet.
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: vr aug 23, 2024 07:53
door Noppy
Geen DOT-keur?
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: vr aug 23, 2024 08:06
door Erwin P
Rij jij met 120 achter ja?
Deze hebben wij ook op de Beta's gehad en bevielen ons beter dan de C02, al slijten ze een stuk sneller.
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: vr aug 23, 2024 14:17
door GezwindeSpoed
Mitas 120 = Michelin 140. Geen idee waarom. Deze past iig prima op m'n 2.5" velg. Geen DOT klopt, Polen he
. Ze moeten het wel 3000km volhouden
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: vr aug 23, 2024 17:15
door ghulst
Ik heb ooit eens de euvele moed gehad om een C02 achterop een Transalp te leggen. Boven de 100 kwispelde hij meer dan de hond van de buren...
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: zo aug 25, 2024 17:33
door GezwindeSpoed
Ja, op asfalt is het niet de fijnste band. Maar 199km/u door de woestijn ging prima
Verstuurd vanaf mijn SM-G525F met Tapatalk
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: ma aug 26, 2024 07:21
door GezwindeSpoed
Gisteren proefritje op de Terra Force, prima banden op zand en blubber. Lang gras reed wat vreemd, alsof iemand steeds aan m'n stuur trok.
Hier nog de voorband
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: ma aug 26, 2024 10:14
door ghulst
199 in de woestijn???
Ok, ik voel me nu echt een watje. Ik weet niet of ik de 200 sowieso wel eens aangetikt heb op de motor. 170 met grote koffers op de Tiger uit 1993 op de Duitse autobahn is, volgens mij, mijn max.
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: ma aug 26, 2024 19:37
door Frenkie h
Ik heb toevallig de zelfde band van de week erop gelegd zo ver ik van site fabrikant begrepen had is het wel DOT geen fim ivm nophoogte.
Ben wel benieuwd had ook de c02 achter
Frank
Verstuurd vanaf mijn moto g24 power met Tapatalk
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: di aug 27, 2024 08:38
door GezwindeSpoed
Not for Highway Service; zie nergens wel DOT en denk ook niet dat deze daarvoor bedoeld is. Ze staan ook bij de Cross banden en niet bij Off-road.
199km/u was op een zoutvlakte in Zuid Marokko. Je blijft toch een klein kind soms.
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: di okt 08, 2024 11:17
door Frenkie h
Bleef de band een beetje heel kwa noppen bij jou?
Ik had er 15 mm vanaf denk ik na 4 dagen Italië en sardienie. En dat op een 701 Husqvarna.
En meteen vanaf Nieuw veel herrie .
Heb nu de andere versie ex-xt besteld kijken hoe dat gaat.
Frank
Verstuurd vanaf mijn moto g24 power met Tapatalk
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: di okt 08, 2024 11:30
door Erwin P
Wie had gedacht dat noppenbanden herrie zouden hebben...
Veel straat op lage druk gereden? Enduro drukken op Adventure motoren dan zie je de banden wegsmelten.
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: di okt 08, 2024 12:17
door Frenkie h
Haha ja nee maar echt zingen
Doet de merzler mc360? Ook maar meer halverwege.
Gewoon constatering.
Ja flink lopen gassen op bibmousse maar in verhouding met die CO2 waar ik na week Portugal nog een half jaar mee kon rijden is deze snel kaal. Zelfs de hardere versie.
Dus gewoon mijn ervaring.
Nu alsnog die andere versie besteld die Ex xt en nog ergens een stoneking C02
Frank
Verstuurd vanaf mijn moto g24 power met Tapatalk
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: wo okt 09, 2024 08:25
door GezwindeSpoed
Slijtage viel mij erg mee. Had verwacht dat ze op zouden zijn na Polen, maar kan nog wel ff mee. Ze maken wel veel geluid meer dan de C02/C21 combo.
Dit was na 2600km TET
Re: Mitas Terra Force MX MH
Geplaatst: wo okt 09, 2024 09:21
door Erwin P
Met mousse gaat het ook wel erg hard, vooral als die mousse wat ouder wordt en op zo'n wat zwaardere motor.
Dat is voor ons 1 van de redenen dat we van mousse afstappen.