Mooie motorfilmpjes - Deel wat je op YouTube etc. hebt gevonden

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Vandaag heb ik een nieuwe button toegevoegd, waardoor je makkelijk filmpjes kunt plaatsen. Daarvoor gebruik je de [ media ] tag (zonder spaties) of druk je op het knopje met het beeldscherm rechtsboven het veld waar je je bericht schrijft.

Het leek mij wel leuk om te beginnen met een mooi rondje door het bos:
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Zelf zou ik de titel aanpassen naar motorfilmpjes oid. Het is rustig genoeg om niet alleen op zondag te mogen spammen :lol:

Even testen of ik het filmpjes plaatsen ook voor elkaar krijg:

Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

LOL, dat hoeft inderdaad zeker niet alleen op zondag.

Maar het kan wel leuk zijn om de middag mee et volgen. Dus even een filmpje over een ritje van 22.000km:

Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Die heb ik wel eens gekeken. Erg mooi avontuur!

Filmpje van onze 2e dag in Pascuet. Een erg mooi enduro terrein van een paar honderd hectare groot. Zit hem zelf nog even te kijken maar we waren nog wel heel erg bezig met wennen aan het stenen rijden. Dat en zand zijn toch wel 2 aparte vakken :lol:
Gebruikersavatar
SingleMinded
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jul 01, 2024 21:59

a.k.a. 'zondagmiddagfilmpjes' op ARM?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Erwin P schreef: do jul 04, 2024 17:41
Filmpje van onze 2e dag in Pascuet. Een erg mooi enduro terrein van een paar honderd hectare groot. Zit hem zelf nog even te kijken maar we waren nog wel heel erg bezig met wennen aan het stenen rijden. Dat en zand zijn toch wel 2 aparte vakken :lol:
Wouw, wat is dat gaaf daar!
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Ja het is echt geweldig. Op die trip 1x 3 en 1x 5 dagen langs geweest. Uiteindelijk groeit je niveau ook gigantisch als het terrein van mooie singletrailtjes tot zieke hillclimbs en rotspartijen gaat.

Wil van nog meer dagen wat in elkaar knutselen, maar stiekem is het nog best wat werk en flinke hoeveelheid video.

Was sowieso een mooie trip. 2 enduro's in de bus, voor beide een setje straatwielen mee en zowel enduro, cross als straat gereden.
De ''Stelvio Catala'' ligt op nog geen kwartier rijden vanaf dat park en is prachtig op straatwielen.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

SingleMinded schreef: do jul 04, 2024 19:05 a.k.a. 'zondagmiddagfilmpjes' op ARM?
Inderdaad. Maar dan ook voor andere dagen van de week. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Erwin P schreef: vr jul 05, 2024 10:20 Ja het is echt geweldig. Op die trip 1x 3 en 1x 5 dagen langs geweest. Uiteindelijk groeit je niveau ook gigantisch als het terrein van mooie singletrailtjes tot zieke hillclimbs en rotspartijen gaat.

Wil van nog meer dagen wat in elkaar knutselen, maar stiekem is het nog best wat werk en flinke hoeveelheid video.

Was sowieso een mooie trip. 2 enduro's in de bus, voor beide een setje straatwielen mee en zowel enduro, cross als straat gereden.
De ''Stelvio Catala'' ligt op nog geen kwartier rijden vanaf dat park en is prachtig op straatwielen.
Stelvio Catala is trouwens deze, beetje de Stelvio pass, maar dan zonder al het verkeer, mist en alle vele geneugten van de Alpen.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Mooie toevoeging! Ik bedoel die knop, niet onderstaand filmpje. Daar was ik vooral aan het klooien :mrgreen:

:zwaaien:
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Haha lekker knooien, zo hoort het!
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Rammelbak schreef: wo jul 10, 2024 17:18 Mooie toevoeging! Ik bedoel die knop, niet onderstaand filmpje. Daar was ik vooral aan het klooien :mrgreen:

Als ik de rest zo zie, dan denk ik dat ik ook een expert zou zijn… :lol:
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ik kwam net deze video tegen over de KTM 950 Rally, maar ook over Fabrizio Meoni.

Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Een week rijden in de Himalaya voor onder $1000? Een mooie challenge:

Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Mijn reisverslag van 10 dagen was onder de 1000 inclusief 2 motoren en een gids.
Als je zelf een motortje huurt die de locals rijden heb je voor 20 euro per dag een motor. Nog 20 per dag hotel en alle maaltijden er bij. Benzine kost niks en je rijdt ergens 1 op 40 a 80.

Dus 1000 euro op krijgen is eerder de uitdaging :lol:
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

LOL, maar jouw reis was ook zes jaar geleden en toen zagen prijzen er ook wel anders uit. ;)
Maar zij reden inderdaad wel Himalayan’s, dus die zullen wel wat duurder zijn. En die gebruiken wel wat meer dan die van jou. Oh, en de vlucht zat er ook bij. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

De vlucht er bij? Hoe dan.

Denk dat de prijzen tov 6 jaar geleden wel meevallen. Het tourisme en daar ee de complete economie in die regio heeft met Corona een flinke tik gehad.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ze hadden een vlucht via Amsterdam voor £450 of zo. Even goed zoeken en buiten het standaard seizoen gaan, levert waarschijnlijk wel genoeg verschillende prijzen op. En misschien niet met Etihad of Singapore Airlines willen vliegen. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Gaaf verhaal, krijg er ook zin in. Vlucht heeft ie hier geboekt zegt ie in het begin
https://jacksflightclub.com/eu
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Gisteren kwam ik twee uitgebreide videos tegen van twee grote georganiseerde ritten. Als je Adventure Riding leuk vindt, dan zijn dit wel aanraders. Tegelijkertijd zie je meteen een enorm verschil tussen BMW en KTM en het publiek dat ze aan willen spreken, maar ook waar dat publiek naar zoekt. :) Natuurlijk niet te vergelijken met de TET, maar wat kunnen ze daar interessante routes uitzetten.

De BMW Motorrad Australia | GS Safari Enduro 2023:


De KTM New Zealand Adventure Rally | Three Coasts 2024:


In eerste instantie was ik wel wat verbaasd dat BMW meteen opent met 477km op de eerste dag. Maar dat gaat voor een deel over asfalt en verder over veen brede outback wegen met wat doorwadingen. Wat mij betreft best een hele lange en best uitdagende dag. En dan zet je de KTM video aan waar ze op dag 1 gewoon 476km doen, maar dan wel echt serieus offroad. Motoren liggen overal en het is direct een flinke bende. Dan vind ik 476km wel echt meteen heel hardcore. Of ik ben gewoon een watje. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Die laatste heb ik ook gezien en 476km is echt wel een eind. Heb ooit een dag van 680km gehad tijdens een rally, dat was een hele kluif. Maar het ligt enorm aan de route, 500km piste in Marokko kan je in 5u doen, maar met kleine paadjes in Albaine ben je daar misschien wel 12u me bezig.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

En hier zaten geen pistes tussen. Wel veel kleine wegen, modder, rotsen etc. Ik vind dat best doorpakken.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Mensen van hier wel eens op Bilstain geweest?

Dit zijn natuurlijk niet de makkelijke stukken, die vond ik voor de film niet zo interessant, maar voor wie aardig kan rijden op een ADV is er ook zat te doen.
Op een enduro is er echt zat te doen natuurlijk!

Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Motodrome Emmen het enduro oefen terreintje. Kon destijds zelf niks er van vinden dus zelf even een filmpje gemaakt.

Gelijk de achteruit en crawl mode van de Stark even kunnen testen die deze week in de update zat.

Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

In mijn Yamaha T7 review ging het even over Madame.
https://board.noppenforum.nl/viewtopic.php?t=15134

Dit is dus hoe ze op een ADV rondgaat op een smerig natte crossbaan. Dat zandpad lukt ook wel op een T7 :lol:

Plaats reactie