Gieterveen 2022 offroad

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Gieterveen 2022 offroad

Bericht door zappa.suzuki »

Voor de stofhappers een rondje van 190km gemaakt voor de zaterdag, voor wie mee wil:

- zorg dat je brommer in orde is

- Edwin kijk je koppelingskabel na! :wink:

- dat je bij Frank genoeg benzine in je tank hebt voor zeg 140km, voor de jongens met een grote tank gooi hem niet vol

- na 100km lunch en tanken

Vrijdag op de heenweg rij ik nog 100km offroad naar Gieterveen, start dan bij Hoogeveen, als je mee wil laat het even weten.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door Edwin »

Op dit moment denk ik dat ik het niet ga redden mijn Big op tijd klaar te hebben. Op dit moment ligt het blok op de werkbank wachtende op wat nieuwe onderdelen. Zuigerwissel kon ik niet langer meer mee wachten, hij liep slecht en kwam niet meer op toeren. Probleem was ontstaan nadat een gasnaald doorgesleten beneden lag, en ik nog net de motor thuis kon krijgen op een veel te arm mengsel uiteraard. Kon niets vinden in de carbs wat er niet goed uitzag nadat ik nieuwe naalden had gestoken, hij bleef slecht lopen. Enige mogelijkheid was blok eruit, en kijken wat er aan de hand was. Had van Frank uit Reuver al een nieuwe zuiger ontvangen, evenals opgeboorde cilinder en gereviseerde kop. Bij demonteren van het bovenblok was de kleine nak-geleider gebroken (?) veel zwarte koek op de kleppen, maar zuiger en cilinder zien er nog niet eens slecht uit eigenlijk. Deze gaan op zijn tijd weer terug naar Frank om te kijken of die nog een 2e kans krijgen. Op dit moment wacht ik nog op de zending met nieuwe naks/balansas kettingen, draadstang voor de handmatige naks (kan de oude van mij niet meer vinden) naks-geleider, pakkingen e.d. Daarna moet die nog 1.000 km ingereden worden voordat we voluit kunnen gaan. Dat wordt wel wat krapjes vermoed ik, maar ik zal mijn best doen. Anders kom ik met de VFR, ook geen straf trouwens.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door zappa.suzuki »

En al klaar? :D Zou t wel wat raar vinden zonder jou in t achterwiel!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door Edwin »

Nog niets ontvangen :(
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door zappa.suzuki »

:evil:
Ondertussen wel hoop ik!
En hem al in elkaar en druk met inrijden!

Hier de Big op zn cross wielen gezet,staat nu stoer stoere verhalen te vertellen aan de GS :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door Edwin »

Nee, onderdelen nog niet binnen 😕 De kettinkjes zouden nog wel opnieuw gemonteerd kunnen worden, maar helaas heb ik de korte nokkenas geleider nodig, en een andere geprepareerde draadstang voor de handmatige naks.
Compress_20220510_210805_5233.jpg
Compress_20220510_210805_5233.jpg (173.45 KiB) 258 keer bekeken
Op de voorgrond de gebroken geleider. Hoe dat kan is mij een raadsel.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door zappa.suzuki »

Dat die geleider gebroken is is wat raar, heb ik nog wel liggen denk ik en een draadstang zou ook geen probleem moeten zijn, 1 moer tegen de cilinder en 2 tegen elkaar geborgd aan het uiteinde om te kunnen stellen.
Maar om gehaast de boel weer in elkaar te zetten voor een offroad rit is ook weer zo wat...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door Edwin »

Die draadstang had ik laatst zelf gemaakt precies zoals jij dat beschrijft. Alleen Frank last er een bout op en ook precies op lengte. Kan je die niet meer verder indraaien, dan heeft de spanner zijn max. bereikt en is de ketting op.
Het gaat hem dit jaar niet worden, ik wil eigenlijk alles gelijk goed aanpakken met nieuwe kettingen e.d. Hoef ik daar voorlopig niet meer over na te denken. Het is niet anders. Misschien dat ik dan maar gelijk doorzet naar een framewissel, heb ik ook nog staan namelijk.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door zappa.suzuki »

Je kan het maar beter goed doen ipv gehaast half om een paar uur offroad te rijden!
Wel leuk dat je naar de meeting komt! En je kan natuurlijk mn Big of KTM lenen maar laat dan gauw weten of je dat wil want dan kan ik kopplingsplaten bestellen voor de KTM want die is ineens gaar.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door Edwin »

Thx Zappa, maar laat maar zitten hoor. Rij niet graag op iemand anders zijn motor. Ik kom gewoon met de VFR en maken er een mooi weekend van. Zie je vrijdag in de avond, drinken we een biertje :zwaaien:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Gieterveen 2022 offroad

Bericht door zappa.suzuki »

:toost: :toost: :toost: :toost:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie