Pagina 1 van 1
Over de toeren
Geplaatst: za okt 11, 2003 21:22
door Gentle Giant
M'n Honda XL600 krijg ik niet goed stationair lopende.
Als ik met warme motor het toerental goed zet, wil hij koud niet meer starten,

ook niet met choke. Dan moet ik eerst de stationair-stelling (flink) wat omhoog draaien, maar als hij dan warm is, loopt hij veels te snel.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn

Geplaatst: ma okt 13, 2003 19:56
door xr250_1988
Ik heb het zelfde probleem met mijn XR250R. Wat ie ook doet is wanneer ik bij stationair draaien ineens de gashandle vol open draai de motor even inhoud en dreigt af te slaan. Helaas heb ik hier ook geen oplossing voor!
Geplaatst: ma okt 13, 2003 20:36
door Jo VdB
Wat is de instelling van je benzine-instel-schroef (aan de voorzijde-kant van de carburator), d.w.z. hoeveel toeren uitgedraaid ?
Jo VdB
Geplaatst: di okt 14, 2003 10:01
door Gentle Giant
Jo VdB schreef:Wat is de instelling van je benzine-instel-schroef (aan de voorzijde-kant van de carburator), d.w.z. hoeveel toeren uitgedraaid ?
Jo VdB
Die is afgesteld volgens "Peters" d.w.z. bij stationair toerental zo zetten dat de motor mooi regelmatig loopt. Hoeveel dat uitgedraaid is weet ik niet.
Geplaatst: di okt 14, 2003 14:25
door Gast
Stationair sproeier te klein,vuil in de carburator

Valse lucht trekken

Geplaatst: di okt 14, 2003 21:43
door Gentle Giant
Anonymous schreef:Stationair sproeier te klein,vuil in de carburator

Valse lucht trekken

Zou inderdaad kunnen (m.u.v laatste, want dat kan ik eenvoudig controleren.
De carburator(s) weer een keer goed schoonmaken en controleren dus.
Geplaatst: di okt 14, 2003 22:03
door Freek
Bij rare carb.-problemen wil het ook wel eens helpen om de naald en naaldgeleider eens te vervangen.
Sinds de invoering van loodvrije benzine slijt dit precisie-onderdeel (te)snel.
Kost weinig en kan veel resultaat geven.

Geplaatst: wo okt 15, 2003 10:55
door Gentle Giant
Freek schreef:Bij rare carb.-problemen wil het ook wel eens helpen om de naald en naaldgeleider eens te vervangen.
Sinds de invoering van loodvrije benzine slijt dit precisie-onderdeel (te)snel.
Kost weinig en kan veel resultaat geven.

Staat genoteerd
