Dr800 sr42 opknap project.

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door Ouwe Reus »

Het eerste plaatje piept over toegang vragen, moet nog even worden "gedeeld" denk ik.

Duidelijk is dat de isolatie van de kabels uit de opnemer en net voor de doorvoer niet meer aanwezig is. Lijkt wel of er achterlijk aan de kabels is getrokken. Lastig te repareren, maar de opnemer kan je gelukkig separaat van de stator vervangen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Erik_m
Berichten: 13
Lid geworden op: za dec 30, 2017 15:18
Locatie: Etten-Leur

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door Erik_m »

Ik had t gezien ja, die ga ik sowieso bestellen want de isolatie vab de kabels is vrij hard geworden.
Suzuki DR800s 1990
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door futurist »

Ouwe Reus schreef:
futurist schreef: ...Biggen...die ik heb gesloopt
Leuke hobby hè Cor :wink:
Dat klopt je krijgt er alleen een heel volle zolder van en die begint nu ook al erg zwaar te worden.........
wel een fijn gevoel om tijdens het klussen nooit zonder onderdelen te komen, hoewel sommige onderdelen soms wel schaars worden, zoals slepers, vooral als je wel eens met te weinig olie rijd........

futurist
PS

Ik vond laatst een Canadees bedrijf die ook een wikkeling had voor mijn Triumph, die kost origineel echt bijna €500 en dat bedrijf leverde die voor €140,= Nog goedkoper als Ali, 2 jr garantie en geen inruil nodig. Ik ga die naam eens zoeken en posten.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door DR-Big »

Ik zou eerst al die draden maar checken en opnieuw solderen. Dat was bij mijn SR42 ook het probleem. Ik heb een stator van een sloper erin gezet. Die met kapotte draden ligt als spare op de plank.

OJ
dhc6
Berichten: 802
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door dhc6 »

Wbt rotor en stator: er is al eens een topic over geschreven dus ff gaan zoeken

SR 41 heeft een CDi zo groot als een pakje peuken, daar zit een enkele spoel in om de stroom voor de vonk te leveren. Spanningsspoel

http://www.electrexworld.co.uk onderdeelnummer C102, BDP gever P6-213. Geen complete leverbaar.

SR43 daar is de CDI zo groot als een verbandkistje, heeft 2 spoelen om stroom voor de vonk op te wekken.

http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... =G280.html heeft 2 spoelen en is voor de SR43.

Weet niet wat er op een SR42 zit maar als iemand de rotor heeft gewisseld van 41 naar 43 dan gaat het fout, je schreef dat ie mooi heeft gelopen dus zou dat iig niet het probleem kunnen zijn.

De bedrading voor een 1ste type is zelf redelijk makkelijk te vernieuwen vanaf de spoelen, 2de type is mij nog niet gelukt vanaf de spoelen. Stukje draad laten zitten en nieuwe draad eraan solderen. Probeer wel dezelfde kleur draad te gebruiken en vervang ze 1 voor 1.

Suc6.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door zappa.suzuki »

draden solderen gaat goed, stukje krimpkous [ die met lijm aan de binnenkant] er omheen doet het bij mij nog steeds goed!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Erik_m
Berichten: 13
Lid geworden op: za dec 30, 2017 15:18
Locatie: Etten-Leur

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door Erik_m »

Zo na een aantal weken eindelijk tijd gehad om aan dr BIG te sleutelen.
pick up en ontstekingsspoel (de weerstand was ruim 10 keer zo hoog als in WHP dus die was overleden) vervangen en jawel hoor, hij leeft weer. Start met één druk op de knop!

Ook ben ik opzoek naar een achterlicht dat in het gereedschapsset-gat past. heeft iemand er een liggen?
Suzuki DR800s 1990
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Dr800 sr42 opknap project.

Bericht door Ouwe Reus »

:toost:

En kijk voor het achterlicht ff in het actuele draadje "Mijn DR800"
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie