Pagina 1 van 1

Aanhangwagen of bestelwagen?

Geplaatst: vr feb 12, 2016 03:09
door flip-poz
Mijn oude break loopt ten einde, en sta voor de keuze:

Comfortabele break en een deftige motoremorque, of een camionette.

Profiel:
-Enduro op verplaatsing ongeveer 1x per maand, maar hoef niet telkens zelf te rijden.
-Zou 1x per jaar roadtrip willen doen richting mooie motostreken, en saaie stukken overbruggen op 4 wielen.
-Camperen in de camionette op roadtrips/festivalweides lijken me een pluspunt
-Rij 70% woonwerk met de fiets.
-Budget blijft hetzelfde, dus komt op zelfde neer financieel.

Pro camio:
Lage taksen (hoger verbruik = break even)
Gerief staat veiliger (bvb op parking langs autostrade)
Geen plaatst vrijmaken voor remorque
1 parkeerplek nodig

Pro break+remorque:
Meer comfort tijdens rijden (lange afstanden = groot verschil)
Lager verbuik (hogere taksen = break even)
Weinig nood om zelf moto te verplaatsen (10x/j?), dus eerder met remorque doen

Graag jullie eigen bevindingen, wil de knoop spoedig doorhakken! Thanks!

Re: Aanhangwagen of bestelwagen?

Geplaatst: zo feb 14, 2016 13:01
door Joop
Als je maar 10x per jaar motortransport nodig hebt zou ik voor een aanhanger gaan; je kunt ook een dichte aanhanger kiezen. In een dichte aanhanger kun je ook nog overnachten :D

Re: Aanhangwagen of bestelwagen?

Geplaatst: zo feb 14, 2016 15:58
door Noppy
Tijdens de Nederlandse OTR ritten hoor je ook vaak van busjes die opengebroken zijn en hup twee motoren in ene keer weg.

Lijkt me dat je op een aanhanger met goede sloten er op plus disselslot uiteindelijk veiliger staat; ook al staat uwe motor uit het zicht, meestal heeft men u al tijdens de rit gespot en is de inbraak in de bus goed geplanned.

Re: Aanhangwagen of bestelwagen?

Geplaatst: zo feb 14, 2016 20:48
door JoeBaR
een bus natuurlijk , hoe lekker is het om je droog te kunnen omkleden , je motors een nachtje in de bus kunnen laten staan ( op een aanhanger is dat hier niet mogelijk) en bovendien er in tee kunnen slapen als je ver van huis bent ..


ik heb al sinds het halen van het rijbewijs een bestelbus voor de cross/ offroad en nooit spijt van gehad , alleen toen voor de particuliere bestuurders het voordeel van een *grijs kenteken* verviel kon ik niet langer een bestelwagen als 2e auto rijden . later een vrachtwagentje aangeschaft , omdat vrachtwagens ook voor particulieren onder grijskenteken vallen (en daar me dus in aanmerking komen voor een kwart-tarief aan wegenbelasting.

maar met 80 km/pu naar de crossbaan en offroadritten schiet niet echt op , daarom gebruiken we nu een bestelbus die voldoet aan de eisen van een kampeerwagen d.w.z : een sta-hoogte van minimaal 1m75 , een schoon en vuil water reservoir , een vast bed , een gas voorziening en een aanrechtblokje met spoelbak .

ik meen dat dit in belgie allemaal onzinnig is , ik heb vorig jaar een belg gesproken op een camping in frankrijk en die
vertelde dat in belgie de rijtuigenbelasting flink verhoogt was , hij moest nu namelijk zo'n 120,- per jaar betalen voor zijn Hyundai H200 . hier betaal je dat ongeveer per maand.

Re: Aanhangwagen of bestelwagen?

Geplaatst: do dec 22, 2016 22:07
door flip-poz
Net gaan kijken naar een Peugeot Expert (2013) L1H1.

Weet er iemand of je hier deftig 2 enduro's in krijgt?

Officieel diep genoeg (2254mm) voor mijn WR450(2175mm) maar de tussenwand loopt niet verticaal he...

Re: Aanhangwagen of bestelwagen?

Geplaatst: ma feb 20, 2017 21:07
door flip-poz
Btw,

Fits like a glove. Je krijgt er 2 met gemak in, 3 zal krap worden maar moet lukken. Thanks anyway :toost: