Pagina 1 van 1
Ducati met noppen.
Geplaatst: vr okt 09, 2015 23:15
door alex64
Vorig jaar heb ik Lex (51) samen met mijn zoon Gijs (16) een Ducati frame en letterlijk een kruiwagen onderdelen gekocht van een klassieke 125 cc tweetakt Ducati enduro uit 1976.
In ongeveer één jaar hebben we de motor weer helemaal compleet en rijdend opgebouwd, maar er is maar weinig te vinden over klassieke enduro's.
Ik hoop hier wat meer info te vinden.
- image.jpg (53.76 KiB) 2765 keer bekeken
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: za okt 10, 2015 09:55
door alex64
nog wat foto,s
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: za okt 10, 2015 09:56
door alex64
en zo is ze nu...
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: za okt 10, 2015 12:47
door gassen
Goed gelukt
Mooi ding geworden.
Ik mis alleen de kruiwagenonderdelen
Voor de rest kan ik je niet helpen.
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: ma okt 12, 2015 15:08
door folie
Zo dat is echt een mooi ding, proficiat.
En nee ik kan ook niet helpen.
Ik heb ook ooit zoiets gehad...
Benelli Turismo
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: wo okt 14, 2015 18:28
door Eldert
ik ben zelf ook een Ducati met noppen aan het bouwen :
Eldert
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: za okt 17, 2015 22:31
door Joop
Ik zie 2 heel mooie klassieke Ducati's.
De bekendste klassieke enduro is elk jaar in Zschopau.
Eldert volgend jaar aan de start bij kassiek motorcros in NL?
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: zo okt 18, 2015 11:26
door Eldert
wie weet Joop
ik heb alleen geen enkele cross ervaring . ben dit jaar wel een paar keer wezen kijken bij de klassiekers
Boekel en Hummelo . vond het wel een leuke sfeer
groeten Eldert
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: do nov 19, 2015 17:51
door JoeBaR
is dat een 160 , 250 of een 350 duc ?
ben zelf begonnen (30 jaar terug) op een zelfbouw crossmotortje met een Ducati *cucciolo* 50cc blokje , dit waren 4takt hulp motortjes met een hand geschakelde 2 bak die Ducati bouwde in de jaren 50 en 60 .
fotootje komt nog .
Re: Ducati met noppen.
Geplaatst: za nov 21, 2015 14:01
door Eldert
dit is een opgeboorde 450 . een 450 is eigenlijk maar 435 cc . ik heb de boring vergroot van 86 mm naar 89.50 mm.
uiteraard met een dikkere cilinderbus . ik wilde eerst de slag ook nog verlengen van 75 naar 78 mm om er een 500 van te maken .misschien in een later stadium . blok is nu 471 cc
kijken hoe dit loopt in vergelijking met de BSA B50 en de CCM's
Eldert