advies benzine
Geplaatst: vr apr 10, 2015 11:57
Beste forumleden,
Nu hoor ik hier en daar wel eens wat discussies over wie welke benzine gebruikt maar wat is nu de kern van waarheid ik hoef geen uitgebreide speculaties over benzine en waaruit het bestaat want ondertussen heb ik dat hele stuk al gelezen.
Het is nu van belang dat er een stukje duidelijkheid komt in het gebeuren 85cc/125cc 2 takt motoren.
Ktm raad aan op deze 2 motoren 98 te gebruiken maar in nederland is niets anders als v-power dat 98 octaan bevat meer te krijgen.
Wel heb ik om de hoek een tankstation liggen met competition 102. Ik tank nu 95 maar merk toch dat de tank benzine waar ik hem mee heb gekocht veel beter van start ging dan de 95 waar ik nu op rijd raar maar waar.
De vraag is dus wat ik het beste kan gebruiken. Even voor de duidelijkheid ik ben in het bezit van een kx125 met allerlei afterparts erop gebouwd het is dus niet zomaar een standaard doorsnee motor de kop is niet aangepast ivm de compressieverhoging die meespeelt in de verbranding van hogere octaangehaltes. Ook is mij opgevallen dat de ktm dealer vanaf 250cc 2 takt weer octaan 95 adviseert er ligt dus duidelijk verschil in de verbranding bij een hogere en lagere klasse 2 takt motoren.
Alvast bedankt.
Nu hoor ik hier en daar wel eens wat discussies over wie welke benzine gebruikt maar wat is nu de kern van waarheid ik hoef geen uitgebreide speculaties over benzine en waaruit het bestaat want ondertussen heb ik dat hele stuk al gelezen.
Het is nu van belang dat er een stukje duidelijkheid komt in het gebeuren 85cc/125cc 2 takt motoren.
Ktm raad aan op deze 2 motoren 98 te gebruiken maar in nederland is niets anders als v-power dat 98 octaan bevat meer te krijgen.
Wel heb ik om de hoek een tankstation liggen met competition 102. Ik tank nu 95 maar merk toch dat de tank benzine waar ik hem mee heb gekocht veel beter van start ging dan de 95 waar ik nu op rijd raar maar waar.
De vraag is dus wat ik het beste kan gebruiken. Even voor de duidelijkheid ik ben in het bezit van een kx125 met allerlei afterparts erop gebouwd het is dus niet zomaar een standaard doorsnee motor de kop is niet aangepast ivm de compressieverhoging die meespeelt in de verbranding van hogere octaangehaltes. Ook is mij opgevallen dat de ktm dealer vanaf 250cc 2 takt weer octaan 95 adviseert er ligt dus duidelijk verschil in de verbranding bij een hogere en lagere klasse 2 takt motoren.
Alvast bedankt.