Piepende remmen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Piepende remmen

Bericht door Fox-kid »

Heb onlangs op mijn KTM 450 nieuwe achterremblokken gemonteerd. Immitaties, wqeet even niet welk merk maar kosten iets van € 17,-) Nu moet ik zeggen dat ze me slecht bevallen. Nieuw gemonteerd remden ze de eerste 5 minuten oke, daarna verdween de remmende werking, waarna dit na een tweede set rondjes wel weer terug kwam. Laten we dat dan maar weiden aan nieuwigheid en de noodzaak van het inremmen. Maar goed, heb er nu twee middagen mee gereden en wat ik merk is dat als ze op temperatuur zijn, ze piepen. Het remmen is niet lekker te doseren. Remt vrij slecht totdat hij in de piepzone terecht komt waarna hij happend blokkeerd.

Kan ik er nog wat aan doen, bijvoorbeeld even schuine kantjes aan de blokken veilen om het piepen te voorkomen? Denk dat ik ze eraf ga gooien maar hoor graag wat jullie ervaring is met immi's?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Re: Piepende remmen

Bericht door Joop »

Iets afschuimen kan misschien iets helpen. In het algemeen bevallen mij originele remblokken beter. Ik heb een keer imitaties gehad welke zo hard waren, dat de schijf harder sleet dan de remblokken :(
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Re: Piepende remmen

Bericht door Fox-kid »

Ben terug gegaan met mijn blokken en heb andere imitaties meegekregen. Deze zijn wel goed. Wat een verschil zeg!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Piepende remmen

Bericht door JoeBaR »

Ik vind dat bij alle Japanse brommers met Nissin stoppers de originele blokjes echt top zijn !

uit ervaring blijkt dat ik bijna een keer langer doe met echte Nissin blokken dan met de imitatie gevallen .

de nissin blokjes blijven goed remmen tot de voering weg is .
4 strokes only !!
Plaats reactie